kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۱۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
آمریکا

تعطیلی چندین ناحیه ساحلی به علت باکتری بیماری‌زا

 
 
 
پیدا شدن باکتری مضر و بیماری‌زا در آب، باعث تعطیلی چندین ناحیه ساحلی در آمریکا شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما شبکه تلویزیونی‌‌ای‌بی‌سی به بررسی فضای ایام تعطیلات سالروز اعلام استقلال آمریکا پرداخت که باوجود فرارسیدن ایام سفر‌های تابستانه، بروز یک مشکل بهداشت و سلامت عمومی، فضا را تحت تأثیر خود قرار داده است. 
ده‌ها منطقه ساحلی در سراسر کشور به روی شناگران بسته شده است که علت آن مشاهده باکتری‌های مضر است. فقط در ایالت ماساچوست، ۳۷ تفریحگاه ساحلی به علت مشاهده باکتری، تعطیل شده است. برخی از آزمایش‌ها نشان‌دهنده وجود سطوح بالایی از باکتری ساینو یا جلبک سبز- آبی است. به مردم هشدار داده شده است که در این مکان‌ها شنا نکنند یا وارد آب نشوند تا از خطر ابتلا به بیماری جلوگیری شود.
دکتر لوک آپیسا، متخصص در این باره گفت: ما نگران ورود این مواد به بدن هستیم. ورود این باکتری به بدن می‌تواند سبب بروز حالت تهوع شدید، اسهال‌های شدید و مشکلات برای دستگاه گوارش شود. ما بیش از همه نگران آثار ورود این باکتری به بدن حیوانات اهلی خانگی و کودکان کم‌سن و سال هستیم که باید از آب دوری کنند.
مسئولان شهری هشدار داده‌اند که به علت ورود فاضلاب‌ها، سطوح بالای باکتری در رودخانه تیانا مشاهده شده است. هفته گذشته در ایالت نیویورک، به مردم توصیه شد از ورود به ۶۳ ناحیه ساحلی در منطقه لانگ آیلند خودداری کنند. علت این مسئله افزایش سطح باکتری ناشی از بارندگی شدید در این منطقه بود. از مردم خواسته شده است قبل از ورود به مناطق ساحلی و آب، وضعیت آن مناطق را با مسئولان بررسی کنند و درصورت وجود سطح بالای باکتری، وارد آب نشوند.