kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰

کیهان و خوانندگان

 
 
* برکات دولت سیزدهم همچنان ادامه دارد. در هفته‌ای که گذشت و در آستانه اربعین شهید رئیسی، دولت سیزدهم با برداشتن گامی بزرگ، ترتیبات لازم را برای تبدیل ایران به ‌‌هاب گازی منطقه و ایجاد توازن انرژی به نفع کشورمان فراهم کرد. تفاهمنامه‌ای که در تهران بین نماینده ویژه فدراسیون روسیه و وزیر نفت کشورمان امضا شد و براساس آن قرار است گاز روسیه به ایران و از طریق ایران همزمان با گاز ایران به دیگرکشورهای دنیا صادر شود.
جعفر نژاد
* شبکه بی‌بی‌سی که غالب بدنه آن را افراد جریان مدعی اصلاحات تشکیل می‌دهد و انتخابات‌های چند سال اخیر کشورمان را تحریم کرده بود، در حال حاضر درصدد برآمده از طریق جلیلی‌هراسی و یک چرخش نرم، ذائقه مخاطبان را به سوی پزشکیان سوق دهد! اصلاح‌طلبان باید پاسخ بدهند چه سر و سری با دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند.
دیواندری 
* اصلاح‌طلبان، پس از تحریم سه انتخابات اخیر، مشارکت زیر ۵۰ درصد در این انتخابات‌ها را نتیجه تحریم خودشان می‌دانستند، اما در انتخابات هشتم تیر ماه با چرخشی ناگهانی و عجیب با تمام وجود، یعنی با تمام هویت و جسم و روح و روان خود به میدان آمدند، با این حال نرخ مشارکت حتی ۸ درصد هم کمتر شد. معلوم می‌شود پای اصلاح‌طلبان به هرکجا باز می‌شود شاهد چنین مشکلاتی می‌شویم.
عبدالله وند
* اصلاح‌طلبانی که سال‌هاست می‌گویند باید «ساختار» را عوض کرد و «تغییر شخص» به کار ما نمی‌آید پس انتخابات را تحریم می‌کنیم، در این انتخابات ناگهان به این نتیجه رسیده‌اند که «شخص» مهم است، حتی اگر آن شخص مثل پزشکیان تصریح کند که همین ساختار موجود خط قرمز اوست. این است آن تناقضات بی‌پایان جریان اصلاح‌طلب که برای رسیدن به قدرت با آن همواره عوامفریبی کرده‌اند.
پیر محمدی
* عبدالعلی‌زاده رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان گفته است افزایش قیمت بنزین را با آرامش جا می‌اندازیم. بنویسید ده برابر شدن قیمت مسکن در دولت روحانی کافی نبود با بنزین هم می‌خواهید زندگی ما مردم را به آتش بکشید. چرا دست از سر این کشور و مردم برنمی‌دارید؟
احراری
*امام خمینی‌(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی وصیت کردند من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید انقلاب دست نا‌محرمان بیفتد. عرضم این است امروز زمان عمل به این وصیت‌نامه است. مبادا غفلت بکنیم.
اکرمی
* قرار بود آقای ظریف با ١٠٠ سکه‌ای که از بیت‌المال هدیه گرفته‌ بود با برجام مشکل تحریم‌های ظالمانه را حل بکند ولی تحریم‌ها در اثر دیپلماسی او دو برابر شد. از ایشان می‌خواهیم حد‌اقل سکه‌ها را به بیت‌المال برگرداند چون کاری که در قبالش این پاداش را گرفته فایده‌ای برای مردم و ایران نداشت.
ستاری
*در حالی که تصور می‌شد سانحه اسفناک پرواز اردیبهشت فضای سیاسی کشور را دچار نوعی شوک و التهاب کند، اما برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در روز جمعه هشتم تیر ماه که همراه با سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت عمومی مردم بود، نشان داد قوام و دوام نظام جمهوری اسلامی بسیار بالاست.
بیگی
*یکی از زیبایی‌های انتخاباتی که 8 تیر برگزار شد این بود که تحریم‌کنندگان انتخابات و کسانی که با صندوق‌های انتخابات قهر کرده بودند، در این انتخابات حضور پیدا کردند و به معنایی می‌توان این انتخابات را مظهر آشتی‌بخشی از بدنه با حاکمیت قلمداد کرد. در این انتخابات به برخی جناح‌های سیاسی تفهیم شد قهر با صندوق‌های انتخاباتی موجب نمی‌شود که حاکمیت باجی به آنها بدهد و یا موجب هیچ‌گونه نفعی برای آنان بشود.
روشن
*خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو مقام آمریکایی مطلع اعلام کرده است که آمریکا از ۷ اکتبر تاکنون حداقل ۱۴ هزار بمب هر کدام به وزن ۵۰۰ پوند برای بمباران هوایی، ۳۰۰۰ موشک جو به زمین، 1000بمب سنگرشکن و دیگر مهمات را برای اسرائیل ارسال کرده است. بنابر این آمریکا در تمامی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شریک است و اشغالگران با این بمب‌های ارسالی آمریکا است که زنان و کودکان بی‌دفاع غزه را بمباران می‌کنند. دیگر ادای دلسوزی آمریکا برای مردم غزه برای افکارعمومی جهانی چندش‌آور است.
غلامپور
*گالانت، وزیر جنگ رژیم اشغالگر بعد از سفرش به آمریکا دو موضع اتخاذ کرد که جالب توجه بود. اول اینکه گفت ما به دنبال جنگ با حزب‌الله نیستیم. دوم اینکه تاکید کرد کابینه راهکار سیاسی با حزب‌الله را ترجیح می‌دهد. این حرکت به معنای عقب‌نشینی تدریجی صهیونیست‌ها از تهدیدات خود تلقی شده و نشان می‌دهد تهدیدات اسرائیل، بیهوده و توخالی بوده است.
سرلک
*هنگامی که ایرانیان در داخل و در خارج از کشور به رغم ملامت و فحاشی و هتک حرمت برخی از معاندان و منافقین به طور گسترده در انتخابات حضور پیدا می‌کنند و زمانی که با رعایت اخلاق و انصاف به نامزد مورد نظر خود رأی می‌دهند، پس باید گفت این مردم هستند که برنده قطعی انتخابات به شمار می‌آیند.
مشهدی قاسم
* عبدالعلی‌زاده رئیس ستاد انتخاباتی آقای پزشکیان در نشستی که در پی اعلام نتایج نهائی انتخابات و راه یافتن وی به مرحله دوم، برگزار شد گفت برخی تصور می‌کردند پزشکیان را برای بازار گرمی آورده‌اند که مردم در انتخابات شرکت کنند، بعد هم بگویند او رأی نیاورد؛ اما او رأی اول را آورد که نشان داد «مهندسی انتخابات» شایعه است عبدالعلی‌زاده همچنین تأکید کرد نگوییم رئیس‌جمهور اختیار ندارد. با این اذعان سیاست‌بازان مدعی اصلاح‌طلبی یعنی همراهان همین آقای عبدالعلی‌زاده به ناچار باید اعتراف کنند که تاکنون به مردم درباره مهندسی بودن انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران دروغ گفته‌اند و درسال 88 چه جنایتی در حق این کشور مرتکب شدند.
طورانی
* عملکرد جریان اصلاح‌طلب در طول این سال‌ها نشان داده هر زمان این جماعت پیروز شدند، نتیجه انتخابات را پذیرفته‌اند و بر عکس هر گاه احتمال ناکامی داده‌اند، با تقلید از ادبیات دشمنان ملت ایران، نظام و انقلاب و مردم را تخریب کرده‌اند و بر ناقوس تقلب و مهندسی انتخابات و تخلف و... دمیده‌اند.به خاطر همین حرکت زیگزاگی و عدم صداقت اصلاح‌طلبان منطقی به نظر می‌رسد که مردم این بار میل و رغبتی به بازیچه شدن نداشته باشند و در مقابل دعوت ایشان برای رأی دادن به نامزد اصلاح‌طلبان، برعکس به گزینه مقابل رأی بدهند.
کشتکار
* بایدن 81 ساله، نامزد ریاست‌جمهوری حزب دموکرات و پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در جریان مناظره 90 دقیقه‌ای با ترامپ بارها با مطرح کردن جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و پاره شدن رشته افکارش و سکوت‌های عجیب گاف داده و سردرگم ظاهر شده تا حدی که رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، دموکرات‌ها در پی عملکرد شدیدا ضعیف «جو بایدن» در مناظره نخست احساس خطر شدیدی کرده و به تکاپو افتاده‌اند تا بایدن را از رقابت خارج و با گزینه دیگری جایگزین کنند. واقعا آمریکا بی‌صاحب شده است.
فریدونی
* مقاومت چون وعده خداست. جواب خواهد داد. ما به این وعده ایمان داریم.بنابر این مجاهدان جبهه مقاومت در سراسر عالم، تا وقتی که باور به وعده الهی داشته باشند بدون شک پیروز میدان هستند.
عابدی
* حسام زکی دستیار دبیرکل اتحادیه عرب به فاصله یک روز پس از پایان سفرش به بیروت، پایتخت لبنان اعلام کرد، این اتحادیه دیگر حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی نمی‌داند. در قطعنامه‌های سابق اتحادیه عرب، حزب‌الله لبنان تروریست معرفی شده بود و بر این اساس بود که ارتباطات این اتحادیه با حزب‌الله قطع شد.این تغییر رویکرد اتحادیه عرب به حزب‌الله ثابت می‌کند مقاومت تحت هر شرایطی جواب می‌دهد و منتهی به نتیجه خواهد شد. 
شایسته
*گذشته انقلاب اسلامی نشان می‌دهد وقتی ملتی بر روی اصول و منافع ملی خود مصمم باشد و پافشاری بکند موفق به تولید قدرت خواهد شد. همه دیدیم در عملیات وعده صادق، رژیم صهیونیستی و همه متحدانش، با این که صدها موشک به سمتش شلیک شد ولی در واکنش به عملیات موفق ایران هیچ غلطی نتوانست بکند.
اسدی