kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۱۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵

 استفاده از زندانیان به عنوان سرباز برای جبران کمبود نیرو در ارتش اوکراین


 
 سرویس خارجی-
در حالی که ارتش اوکراین به دلیل تلفات سنگین، به شدت با مشکل کمبود نیرو مواجه است، گزارش رسانه‌های غربی حاکی است زلنسکی برای حل این مشکل، این‌بار سراغ زندانیان رفته و هزاران زندانی را راهی میدان جنگ کرده است.
اوکراین طی دو سال و نیم گذشته ده‌ها هزار تن از نیروهایش را در میادین جنگ از دست داده و به دلیل ناامیدی مردم از پیروزی در جنگ مقابل روسیه، الباقی مردم نیز اشتیاقی برای حضور در میادین جنگ از خود نشان نمی‌دهند. 
این مسئله را می‌توان از گزارش رسانه‌های غربی راجع به موج فرار جوانان از اوکراین فهمید. تشدید قوانین سربازی باعث شده است که دولت اوکراین از جوان 20ساله تا پیرمرد 60ساله، زنان و حتی بیماران روانی را نیز راهی میادین جنگ کند اما این وضعیت نیز مشکل کمبود سرباز را حل نکرده است. 
گزارش‌ها نشان می‌دهد اوکراین که با کمبود مهمات و نیرو مواجه است، این‌بار چندهزار زندانی را که به صورت مشروط آزاد شده‌اند، به میادین جنگ اعزام کرده است!
روزنامه انگلیسی «گاردین» در این‌باره نوشته است: «اوکراین همزمان با تداوم تقویت نیروهای روسیه در شرق این کشور، برای رفع کاستی‌هایش در جنگ، دست به دامان جمعیت زندانی 
شده است. 
گزارش شده است که بیش از ۳هزار زندانی به صورت مشروط آزاد شده و به واحدهای نظامی این کشور جذب شده‌اند...پارلمان اوکراین ماه گذشته طرح جنجالی بسیج نیروها را تصویب کرد و اقدام اوکراین در جذب زندانیان به دنبال تصویب چنین طرحی انجام 
شده است. 
یک عضو تیپ حمله اوکراین که از افراد داوطلب جنگ تشکیل شده، در بازدید از یک روستا در جنوب‌شرق اوکراین گفت: به چندین محکوم در حبس برای آزادی به شرط بازگشت به خدمت نظامی پیشنهادهایی شده است.»
«آسوشیتدپرس» هم در گزارشی در همین زمینه نوشته است: «اوکراین به سبب کمبود شدید سرباز برای جنگ با روسیه متوسل به هزاران زندانی جنایتکار برای استفاده از آنها در جنگ شده 
است.» 
به گزارش ایسنا، این خبرگزاری آمریکایی در ادامه نوشته است: «اگرچه اوکراین جزئیاتی از آمارهای نیروهای استقراریافته یا کشته‌شده خود را اعلام نمی‌کند، فرماندهان ارتش این کشور در خط‌مقدم علناً هشدار داده‌اند با کمبود جدی نیرو همزمان با ادامه روند تقویت قوای نظامی روسیه و پیشروی‌های آنها به سمت غرب، دست به گریبان هستند... اشخاصی که از بابت تجاوز جنسی، قتل ۲ نفر یا بیشتر و یا جرایم ضد امنیت ملی اوکراین محکومیت دریافت کرده باشند، واجد شرایط شرکت در این برنامه نیستند. 
همچنین زندانیان مایل به اعزام به جنگ باید ابتدا یک مصاحبه و سپس معاینه پزشکی و بررسی پرونده محکومیت‌شان را بگذرانند.
 افراد انتخاب‌شده‌ای که از این مراحل گذر کنند به اردوگاه‌های آموزش‌های اولیه فرستاده شده و در آنجا کار با اسلحه و دیگر ضروریات اساسی نبرد را قبل از آنکه به واحدهای ارتش بپیوندند 
فرا می‌گیرند.»
فساد همسر زلنسکی وسط جنگ!
خبر دیگر از اوکراین این که روزنامه‌نگاران فرانسوی جزئیات یک معامله محرمانه برای فروش یک دستگاه «بوگاتی توربیون سوپر اسپورت» را فاش کردند که صاحب آن «اولنا زلنسکا» همسر ولودیمیر زلنسکی است. 
به گفته کارمندان نمایندگی خودرو در پاریس، همسر زلنسکی در حالی که کشورش درگیر جنگ است این تازه‌ترین مدل بوگاتی را به قیمت ۴.۵میلیون یورو خریداری کرده است. 
به گزارش ایسنا اخبار این خرید جنجالی، سؤالاتی را در مورد منبع سرمایه مورد استفاده برای چنین خرید گزافی به ویژه با توجه به درگیری‌های مداوم در اوکراین ایجاد کرده است. 
منتقدان استدلال می‌کنند که این بودجه می‌توانست برای حمایت از تلاش‌های بازیابی کشور جنگ‌زده یا ارائه کمک‌های بشردوستانه به آسیب‌دیدگان درگیری‌ها استفاده شود. 
رسید خرید این خودرو به سرعت در فضای مجازی دست به دست شده است. 
بر اساس این گزارش این اولین‌باری نیست که خانواده زلنسکی پس از شروع جنگ و کمک‌های فراوانی که این کشور از آمریکا و اتحادیه اروپا دریافت می‌کند، متهم به خرید اجناس گران‌قیمت می‌شود. 
در اوت ۲۰۲۳ (مرداد 1402)، یک روزنامه‌نگار مصری اسناد مربوط به اموال خانواده رئیس‌جمهور اوکراین در مصر را فاش کرد. 
شبکه خبری آرتی گزارش داد، محمد العلوی، روزنامه‌نگار تحقیقی اسنادی را افشا کرد که نشان می‌دهد خانواده زلنسکی یک ویلای بسیار مجلل در مصر به نام مادر همسر زلنسکی خریداری کرده‌اند.