kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲

اخبار یورو 2024

 
 
مارتینس از راز بزرگ پیروزی پرتغال گفت
سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال بعد از پیروزی برابر اسلوونی به ستایش از سنگربان تیمش پرداخت و او را راز بزرگ پیروزی در این بازی دانست.
تیم ملی فوتبال پرتغال با درخشش سنگربان خود توانست در ضربات پنالتی برابر اسلوونی به پیروزی دست پیدا کند و حریف فرانسه در یک چهارم نهائی یورو ۲۰۲۴ شود.
روبرتو مارتینس سرمربی اسپانیایی پرتغال در نشست خبری بعد از بازی گفت: من روز قبل گفتم که این یک جام سخت است که جزئیات، پیروزی را مشخص می‌کند. ما بازی سختی برابر اسلوونی داشتیم با این حال به نظرم عملکرد خوبی داشتیم. فرصت‌های زیادی را از دست دادیم و حریف تنها دفاع می‌کرد. 
او درباره پنالتی که کریستیانو رونالدو از دست داد، گفت: رونالدو پنالتی نخست را در جریان بازی از دست داد اما انگیزه بالایی برای زدن پنالتی مجدد داشت. او با پنالتی که به گل تبدیل کرد به هم تیمی‌های خود اعتماد به نفس داد و زمینه را برای پیروزی مهیا کرد. او کاپیتان و رهبر تیم است. در زندگی و فوتبال لحظات سختی وجود دارد اما نباید تسلیم شد. همه ما از جمله رونالدو بعد از این پیروزی خوب و سرحال هستیم.
سرمربی اسپانیایی پرتغال در ستایش از دیگو کاستا سنگربان پرتغال گفت: او راز اصلی و بزرگ پیروزی ما در این بازی بود. کاستا عملکردی خیره‌کننده داشت و کیفیت و مهارت بالای خود را در ضربات پنالتی نشان داد. ما باید خوشحال باشیم و به خود افتخار کنیم که چنین دروازه‌بانی داریم.
پایان نسل طلایی ولی ناکام بلژیک
بلژیک نامش به عنوان یک تیم بزرگ که هیچ دستاوردی نداشته در تاریخ ثبت خواهد شد.
در پنجمین دیدار دور یک‌هشتم نهائی یورو ۲۰۲۴، دو تیم بلژیک و فرانسه به مصاف هم رفتند که خروس‌ها موفق شدند با یک گل از سد حریف خود عبور کنند و به یک چهارم نهائی برسند. تک گل این دیدار روی شوت کولو موآنی و با گل به خودی فرتونگن به ثمر رسید تا صعود فرانسه باز هم با کمک بازیکنان حریف میسر شود. یک جام دیگر و تکرار ناکامی برای بلژیک ‌پرستاره.
شکست‌های بلژیک در تورنمنت‌های بزرگ دیگر هیچ‌کس را شگفت‌زده نمی‌کند. قبل از هر تورنمنت، خیلی‌ها روی بلژیک به عنوان مدعی حساب می‌کنند و هر بار این تیم ناکام می‌شود.
نسل کنونی «شیاطین سرخ» احتمالاً قوی‌ترین نسل تاریخ فوتبال بلژیک بوده است. بلژیک در دهه ۱۹۸۰ توانست خودش را در فوتبال اروپا و جهان نشان دهد و در جام جهانی ۱۹۸۶ به جمع چهار تیم پایانی رسید.
از سال ۲۰۱۰ نسل جدیدی از ستاره‌های بلژیک در فوتبال جهان رونمایی شدند. تیبو کورتوا و سیمون مینیوله درون دروازه بودند. توبی آلدرویرلد، توماس فرمالن، ونسان کمپانی و یان فرتونگن در خط دفاعی ظهور پیدا کردند، اکسل ویتسل، کوین دی بروینه، ادن‌ هازارد و عدنان یانوزای در خط‌ هافبک و روملو لوکاکو نیز در خط حمله این تیم حضور داشتند. ستاره‌های دیگری چون راجا ناینگولان، توماس مونیر، تورگان ‌هازارد و یوری تیلمانس را نیز روی نیمکت داشتند. خیلی‌ها متقاعد شده بودند که این تیم حداقل یک بار قهرمان یورو شود. 
سالها گذشت و بلژیکی‌ها بدون قهرمانی روزگار را سپری کردند. در جام جهانی ۲۰۱۴ آنها از سوی آرژانتین حذف شدند. دو سال بعد، در یورو ۲۰۱۶، بلژیک به دست ولز شگفتی‌ساز از دور رقابت‌ها کنار رفت. در سال ۲۰۱۸، بلژیک به مقام سوم در جام جهانی روسیه رسید و اولین مدال در تاریخ فوتبالش را کسب کرد و از آن زمان افت این تیم شروع شد؛ سپس حذف در یک چهارم نهائی یورو ۲۰۲۰ و ناکامی محض در قطر ۲۰۲۲ و حالا حذف از یورو ۲۰۲۴ به دست فرانسه کسل‌کننده. 
آلمان- اسپانیا؛ انتظار 36 ساله ژرمن‌ها پایان می‌یابد؟‏
جمعه‌شب شاهد فینال زودرس یورو 2024 ‏هستیم و آلمان میزبان که با شروع درخشان در تورنمنت نامش را به ‏عنوان یک مدعی بزرگ مطرح کرده باید به مصاف اسپانیایی برود که ‏به اعتقاد اکثر کارشناسان قوی‌ترین تیم این یورو بوده است.
اما در آلمان همه از پیر و جوان نگران این بازی هستند. سؤالی که ‏این روزها در کوچه‌ها و خیابان‌های این کشور شنیده می‌شود این ‏است: آیا بالاخره می‌توانیم شکست‌شان بدهیم؟ علت این است که ‏آخرین باری که مانشافت موفق شد اسپانیا را در یک بازی رسمی ‏شکست بدهد به 36 سال پیش برمی‌گشت. زمانی که آلمان در یورو ‌‏1988 موفق شد لاروخا را 2-0 شکست بدهد. ‏
بعد از آن آلمان و اسپانیا در مسابقات رسمی 6 بار به مصاف هم ‏رفتند که سه بازی به تساوی کشیده شد و سه بار آلمان بازی را به ‏لاروخا واگذار کرد. یکی از تلخ‌ترین شکست‌های آلمان باخت به اسپانیا ‏در فینال یورو 2008 بود و البته باخت 1-0 در نیمه‌نهائی جام جهانی ‌‏2010. به نظر می‌رسد اسپانیا هر بار آلمان را در مراحل حذفی ‏تورنمنت‌های بزرگ شکست داده در نهایت به قهرمانی رسیده است. ‏آیا این سناریو بار دیگر تکرار شده و لاروخا با بردن آلمان قهرمان یورو ‏خواهد شد؟
رودی فولر، مدیر ورزشی فدراسیون فوتبال آلمان، دیروز به این سؤال ‏پاسخ داد که آلمان یولیان ناگلزمان چطور می‌تواند لاروخا را شکست ‏بدهد؟ فولر از قضا در آخرین پیروزی آلمان بر اسپانیا در یورو 1988 در ‏میدان حضور داشت و در جریان پیروزی 2-0 تیمش هر دو گل را به ‏ثمر رساند. به نظر می‌رسد او بیش از هر آلمانی دیگری می‌تواند راه ‏شکست دادن اسپانیا را به تیم ناگلزمان نشان بدهد. ‏
رودی فولر در مصاحبه با روزنامه بیلد گفت: «اسپانیا همیشه ‏فوتبالیست‌های خوبی دارد و آنها حالا در بالاترین سطح ممکن بازی ‏می‌کنند. سبک سنتی و کلاسیک فوتبال اسپانیا در این یورو با دو ‏وینگر فوق‌العاده سریع کامل شده و این باعث می‌شود آنها ‏خطرناک‌تر باشند. وقتی دوئل‌های یک مقابل یک دو وینگر جوان‌شان ‏را می‌بینم واقعا شگفت‌زده می‌شوم».‏
او در ادامه صحبت‌هایش گفت این ستایش از اسپانیا به معنای ‏ناامید بودن آلمان نیست. فولر توضیح داد: «جالب‌تر این است که ‏بدانید ما هم در تیم ملی چنین بازیکنانی داریم. خیلی‌ها اهمیت لروی ‏سانه، ماکسی بایر یا کریس فوهریش را درک نمی‌کنند. این سه نفر ‏سرعتی خارق‌العاده دارند و وقتی به زمین می‌روند برای مانشافت ‏فوق‌العاده باارزشند. با وجود چنین بازیکنانی شما می‌توانید به هر ‏حریفی ضربه بزنید. در کنار این بازیکنان سرعتی، ما بازیکنان دیگری ‏داریم که در این تورنمنت درخشان شده‌اند و ما با استفاده از همه ‏این داشته‌ها می‌توانیم اسپانیا را شکست بدهیم». ‏
برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهائی
جمعه 15 تیر 1403
* اسپانیا.............................................................................................آلمان (ساعت19:30)
* پرتغال...........................................................................................فرانسه (ساعت22:30)
شنبه 16 تیر 1403
* انگلیس.......................................................................................سوئیس (ساعت19:30)