kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹

انتخابات؛ میعادگاه تجدید میثاق با شهدا و امام 

 
 
انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره و در همه دوره‌ها، بهترین زمان برای تجدید میثاق با شهدا و امام شهیدان است و در هر انتخاباتی مهم‌ترین 
مقوله‌ای که مطرح می‌شود، تلاش برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح برای تجدید عهد و پیمان با شهدا و امام شهیدان است.
در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این مقوله پررنگ‌تر و ضروری‌تر شد؛ چرا که از یک سو رئیس جمهور کشور سیدابراهیم رئیسی به شهادت رسید و نامش به عنوان سید شهیدان خدمت، قهرمانانه در تاریخ ایران اسلامی ثبت گردید و درخشید و از سوی دیگر ملت قهرمان و شهیدپرور ایران در تشییع شهدای خدمت(شهید رئیسی و همراهان شهیدشان در پرواز اردیبهشت) حماسه آفرینی کردند و تشییع باشکوه و باعظمت‌شان نشان داد که ملت ایران زنده است و این حادثه در مقابل دیدگان جهانیان و در عمل ثابت کرد که ملت ایران به رئیس جمهور و کسانی که مظهر شعارهای انقلاب بودند، چه دلبستگی و وفاداری دارند. 
این دو موضوع، رسالت ما را در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری سنگین‌تر می‌کند چرا که تجدید میثاق با امام شهدا و شهدا به ویژه خادم الرضا(ع) و سید محرومان و مظلومان شهید رئیسی و یاران شهیدشان از یک سو و تکمیل حماسه تشییع شهدای خدمت از سوی دیگر، بیش از پیش ضرورت حضور حداکثری و انتخابات اصلح را در این انتخابات گوشزد می‌کند.
انتخابات در هشتم تیر 1403 با راهیابی دو نامزد به دور دوم به پایان رسید. در دور اول صحنه انتخابات به خون شهیدان نیز منقش و مزین شد و این امر حساسیت انتخابات در دور دوم در عرصه پاسداری از خون شهیدان و تجدید میثاق با شهدا را مضاعف می‌کند.
8 تیر 1403، افراد مسلح ناجوانمردانه برای ربودن صندوق آرای منطقه جکیگور در سیستان و بلوچستان به خودروی عوامل اجرایی و انتظامی صندوق اخذ رأی از چند جهت تیراندازی کردند که با رشادت مأموران انتظامی محافظ، صندوق آرای مردم محفوظ ماند ولی پنج نفر از عوامل عزیز اجرائی و انتظامی مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند که دو نفر از این بزرگواران به شهادت رسیدند.
سرباز وظیفه انتظامی فرهاد جلیل و گروهبان یکم مرزبانی ابراهیم مرمزی شهدای صیانت از آرای مردم و شهدای راه تحقق مردم سالاری دینی در این حادثه تروریستی بودند. بنابر آنچه خبرگزاری ها نوشتند، عوامل حادثه تروریستی چابهار و راسک ایرانی نبوده‌ و همگی از اتباع خارجی و کاملاً آموزش دیده بوده‌اند و برنامه‌ریزی عملیات توسط سرویسهای خارجی صورت گرفته است. تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای از جمله دوربین پیشرفته دید در شب، جلیقه ضدگلوله که زیر آن کمربند انتحاری جاسازی شده بوده، ماسک ضدشیمیایی، بیسیمهای حرفه‌ای دارای ارتباط مداوم شبکه‌ای، نارنجک‌انداز 30 میلیمتری نصب شده روی اسلحه، مواد انفجاری C4، بسته جیره غذایی چند روزه، اسلحه M4 آمریکایی و نردبان‌های بسیار سبک تاشو جهت ورود به اماکن در این عملیات توسط تروریست‌ها به‌کارگیری شده است.
با عنایت به آنچه ذکر شد، رسالت ادامه راه شهیدان و تجدید عهد و پیمان با شهدا و امام شهیدان در دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در 15 تیر 1403، حساس و مضاعف و افزون است و از نیروهای جبهه انقلاب انتظار می‌رود تا با وحدت نظر و عمل به وظیفه جهاد تبیین به نحو احسن، در درجه اول زمینه‌ساز مشارکت حداکثری باشند و در وهله بعدی جامعه را به سمت انتخاب اصلح رهنمون سازند. 
برای انتخاب اصلح، بهترین شاخص‌ها را رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای تبیین فرموده‌اند و علاوه بر این الگوی بی‌نظیر و درخشانِ شهید رئیسی نیز پیش روی ماست. 
جبهه انقلاب باید تمام هم و غم و سرلوحه برنامه‌ها و کارهایش را در راستای روشنگری در مورد شاخصهای مورد نظر رهبر انقلاب اسلامی از یک طرف و تشریح مهم‌ترین شاخصهای شخصیتی و عملکردی شهید سید ابراهیم رئیسی از طرف دیگر قرار دهد و همگان را به رأی دادن به نامزد انقلابی و منطبق بر این شاخصها دعوت کند.
ملاکها و شاخص‌ها و راهبردهایی که رهبر انقلاب در سخنرانی‌های مختلف برای رئیس جمهور در این انتخابات برشمرده‌اند، عبارت است از:
- اصلح آن کسی است که در درجۀ اوّل به مبانی این انقلاب و این نظام اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد.
- کارآمد بودن، شب و روز نشناختن و دنبال کار بودن
- توانایی داشته باشد برای کار کردن
- استفاده از عناصر خوب و همکاران خوب 
- توان کار و نشاط کار همراه با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب
- کسی که می‌تواند از همۀ ظرفیّتهای کشور برای حل تمامی مشکلات استفاده کند.
- کسی که حرفهای دشمن‌شاد کن و دشمن‌پسند نمی‌زند.
- کسی که به ملاک‌های انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب را دارد.
- فعّال، پُرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب
با ملاحظه این شاخص‌ها می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که «انقلابی بودن» و «نزدیک‌ترین شخص به اوصاف شهید رئیسی»، پایه و اساس و شاه بیتِ توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی برای گزینش رئیس جمهور در انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری را تشکیل داده است. به امید مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح بر مبنای شاخصهای ولایت فقیه و شهدا و گزینش رئیس جمهوری انقلابی و مردمی و خدمتگزار در انتخابات 15 تیر 1403 و خلق حماسه و میثاقی دیگر و تحقق دوبارۀ شعار «ایران قوی و سرافراز» در میعادگاه انتخابات ریاست جمهوریِ چهاردهم.
ک.پ