kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
کیهان بررسی می‌کند

وحشت مراکز اطلاعاتی اسرائیل از فعال شدن «جبهه آفریقا» از سوی یمن

 
 
 
سرویس خارجی-
رسانه‌های رژیم صهیونیستی از نگرانی 
روز افزونِ جامعه اطلاعاتی (رژیم صهیونیستی) نسبت به ایجاد یک «جبهه جدید و بسیار نگران‌کننده» در دریای مدیترانه و شمال آفریقا (از سوی یمن) علیه این رژیم خبر دادند.
گویا ایده صهیونیسم که به مرزهایی قائل است که دائم در حال گسترده شدن است (همان توهم کشورِ یهودی از نیل تا فرات) حالا خودش گرفتار جبهه مقاومتی شده است که در حال بسط و گسترش پیدا کردن است. در واقع واکنشِ جنون‌آمیز رژیم آپارتاید اسرائیل به عملیات «طوفان الاقصی» خود واکنش دیگری در پی داشت و همه جبهه مقاومت را علیه خود بسیج کرد، و همچنین انگیزه شکل‌گیری گروه‌ها و جبهه‌های دیگر در جریان مقاومت شد: در واقع مقاومت گسترش یابنده در مقابل جنایات گسترش یابنده!
جبهه‌ای در شمال آفریقا!
رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند نیروهای مسلح یمن توسعه نفوذ خود در منطقه شمال آفریقا را به منظور هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی و منافع آن آغاز کرده‌اند و نگرانی روزافزونی در میان جامعه اطلاعاتی (اسرائیل) نسبت به ایجاد یک «جبهه جدید و بسیار نگران‌کننده در دریای مدیترانه (از سوی یمن) علیه این رژیم وجود دارد. 
براساس گزارش شبکه خبری المیادین، رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند نیروهای یمنی قصد دارند علیه رژیم اشغالگر وارد عمل شوند و احتمالاً نیروهایی از یمن به شمال آفریقا منتقل خواهند شد و احتمال دارد این نقل و انتقال‌ها باعث شود که آنها بتوانند تنگه جبل‌الطارق (نقطه اتصال میان اروپا و آفریقا و میان مدیترانه و اقیانوس اطلس) را نیز تهدید کنند. طبق اطلاعات امنیتی رژیم صهیونیستی، عملیات انتقال تسلیحات به این مناطق نیز عملاً آغاز شده است. در همین راستا، یک منبع آگاه صهیونیست نیز اعلام کرد که سناریوی تهدیدآمیز ارتش یمن، شلیک موشک به سمت دریای مدیترانه است که این امر یک فاجعه خواهد بود. این تهدید دیگر محدود به بندر ایلات و دریای سرخ نخواهد بود بلکه این تهدید متوجه سواحل اسرائیلی خواهد بود.
حمله مقاومت عراق به ایلات
خبر دیگر آنکه مقاومت اسلامی در عراق از اجرای عملیاتی علیه یک هدف حیاتی رژیم صهیونیستی در ایلات واقع در جنوب سرزمین‌های فلسطین اشغال شده در سال ۱۹۴۸ خبر داد. به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق بامداد روز دوشنبه اعلام کرد که با استفاده از پهپادها به سمت هدفی حیاتی متعلق به اشغالگران در شهر‌ام الرشراش فلسطین اشغالی «ایلات» حمله کرده است. مقاومت اسلامی در بیانیه‌ای کوتاه تأکید کرد که این عملیات در حمایت از نوار غزه و در پاسخ به کشتارهای رژیم اشغالگر علیه فلسطینی‌ها اعم از کودکان، زنان و افراد مسن انجام می‌شود و وعده داد «به تخریب سنگرهای دشمن» ادامه دهد. مقاومت اسلامی ساعاتی پس از این بیانیه صحنه‌هایی از پرتاب پهپادها که ایلات را هدف قرار دادند، منتشر کرد.
گزارش مهم ‌هاآرتص 
روزنامه‌ هاآرتص در سرمقاله خود تحت عنوان «نه به جنگ در شمال»، اظهارات وزرای راست افراطی که بر جنگ پافشاری دارند را مورد انتقاد قرار داد و نوشت: بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هنگامی که می‌گوید گزینه‌ای جز جنگ علیه حزب‌الله لبنان وجود ندارد و این جنگ سریع و قاطع خواهد بود، افکار عمومی را گمراه می‌کند. این روزنامه عبری همچنین فاش کرد که جنگ با حزب‌الله می‌تواند به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل شود و آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای این جنگ شک‌برانگیز است و جای سؤال دارد و پیش‌بینی می‌شود آسیب‌های گسترده‌ای به جبهه داخلی وارد کند و هزاران کشته در صفوف اسرائیلی‌ها بر جای بگذارد. در صورت جنگ با حزب‌الله هزاران نفر کشته می‌شوند. جنگ در ۳ جبهه (سه جبهه غزه، لبنان و کرانه باختری نزدیک) برای اسرائیل خطرناک است.
اولمرت: با حزب‌الله نباید سرشاخ شد
«ایهود اولمرت»، نخست‌وزیر پیشین رژیم اسرائیل، تأکید کرد: «جنگ همه‌جانبه با حزب‌الله ایده بدی خواهد بود زیرا «اسرائیل دردی را متحمل خواهد شد که هرگز در تاریخ خود شاهد آن نبوده است.» وی با تأکید بر اینکه به عبارت دیگر، هیچ منفعتی برای اسرائیل و حزب‌الله برای ورود به یک جنگ همه‌جانبه وجود ندارد، گفت: «ما می‌توانیم به توافق برسیم، این امر مستلزم خرد، صبر، استقامت و خویشتنداری است، هر دو طرف در حال حاضر چیز زیادی از این موارد ندارند، بنابراین این یک مشکل است.»
 حمله سنگین حزب‌الله به جولان
رسانه‌های عبری حمله حزب‌الله لبنان با پهپاد به جولان اشغالی سوریه را «خطرناک» توصیف کردند و ارتش اشغالگر اذعان کرد ۱۸ سربازش در این حمله مجروح شده‌اند. به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعتراف کرد که در نتیجه انفجار یک پهپاد انفجاری در جولان، ۱۸ سرباز در صفوف آن مجروح شدند که حال برخی از آنها وخیم است. 
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این سربازان برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان منتقل شدند و به خانواده آنها اطلاع داده شد. براساس گزارش المیادین، این در حالی است که بیمارستان «زیو» در صفد اشغالی اعلام کرد که بر اثر موجی از حملات بعدازظهر یکشنبه در جولان، ۱۸ مورد زخمی را پذیرش کرده است. خبرنگار کانال ۱۲ اسرائیل توضیح داد که تعدادی از پهپادهای پرتاب شده توسط حزب‌الله از خاک لبنان وارد شده‌اند، در حالی که پدافند هوائی موفق نشد و آنها را رهگیری کند و این انفجار در شمال جولان رخ داد.
عادی‌سازی با عربستان دوباره هوا شد
خبر دیگر آنکه ارزیابی رژیم صهیونیستی این است که عادی سازی روابط با عربستان به دلایلی بعید است از جمله تحریم‌هایی که کابینه رژیم اخیراً علیه تشکیلات خودگردان فلسطین اعمال کرده، تصمیمش برای شهرک‌سازی در کرانه باختری و مخالفتش با ایجاد یک روند سیاسی که منجر به تشکیل کشور فلسطین شود. به نوشته روزنامه عبری «یسرائیل هیوم»، تحریم‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و تصمیم آن برای تشویق شهرک‌سازی در کرانه باختری، عادی‌سازی بین اشغالگران و عربستان را دور از دسترس می‌کند.