kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۹۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
وزیر علوم:

دانشجویان نخبه عضو هیئت‌علمی می‌شوند

 
 
 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آیین‌نامه‌ای را تدوین می‌کنیم که بر اساس آن دانشجویان نخبه و برتر بتوانند عضو هیئت‌علمی ‌شوند.
به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی گل روز یکشنبه در سی‌ویکمین آیین تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری در دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: قهرمان و پهلوان شدن و دانشجوی برتر شدن سخت است اما حفظ آن دشوارتر است؛ زیرا دانشجوی برتر سرمایه نمادین است و برای دانشگاه و منطقه خود ارزشمند هستند.
زلفی گل تاکید کرد: شخصیت علمی هم باید به تولید علم و هم مصرف علم توجه داشته باشد و در دولت سیزدهم با هدایت شهید جمهور به گونه‌ای عمل شد که دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی که متولی علوم هستند به اهداف و برنامه‌های تدوین شده رسیدند. دانشمند در محدوده جغرافیایی محدود نمی‌شود ‌و دانشمندان می‌توانند مرزها را از بین ببرند و کشورگشایی کنند.
وی افزود: باید هم به تولید علم و هم به مصرف علم توجه کنیم، به تبدیل علوم به فنون هم باید توجه کنیم. در دولت مردمی سیزدهم با حمایت دکتر رئیسی به گونه‌ای عمل شد که برنامه‌های وزارتخانه‌های علم طوری بود که شخصیت علمی کشور، حالت توازن خود را حفط کردند.
به گفته وزیر علوم، در این دوره در وزارت علوم فعالیت‌هایی در زمینه نگهداشت و جذب نخبگان، زیرساخت‌ها، توجه به امکانات دانشجویان و ایجاد خوابگاه‌های متاهلی انجام و همچنین دستورالعمل انتخاب دانشجویان سرآمد برای اولین بار تدوین و ابلاغ شده است. پذیرش دانشجوی استاد محور نیز برای اولین بار اجرائی شد.
وی همچنین درباره درخواست دانشجویان نمونه گفت: نامه دو امضایی با امضای وزیر بهداشت تهیه کرده و برای بنیاد ملی نخبگان ارسال می‌شود تا دانشجویان نمونه کشوری هم جزو بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته و خارج از فراخوان جذب هیئت علمی‌ شوند.