kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۹۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
حزب‌الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها:

جنگ را اگر گسترش دهید، گسترش می‌دهیم بانک اهداف آماده است

 
 
 
سرویس خارجی-
معاون دبیرکل حزب‌الله، با تأکید بر پایبندی این جنبش به حمایت از غزه، نسبت به هر حماقتی علیه لبنان هشدار داد و گفت: «اگر صهیونیست‌ها به دنبال گسترش جنگ باشند، پاسخ ما را خواهند دید و بانک اهداف آماده است.»
در حالی که نگرانی‌ها از آغاز یک نبرد گسترده در شمال اراضی اشغالی به اوج خود رسیده است، به نظر می‌رسد کوچک‌ترین خللی در خط عملی حزب‌الله لبنان دیده نمی‌شود. حزب‌الله لبنان اولین گروه از محور مقاومت بود که به نبرد پس از طوفان‌الاقصی برای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین پیوست و بعد از گذشت نزدیک به ۹ ماه، همانند سایر گروه‌های مقاومت به موضع خود پایبند مانده و به ویژه در دوره اخیر، عملیات‌های خیره‌کننده‌ای علیه اشغالگران انجام داده است.
از ابتدای ورود حزب‌الله به این نبرد، رژیم آپارتاید اسرائیل و حامیان آن تلاش زیادی برای متوقف کردن عملیات‌های مقاومت لبنان انجام داده‌اند و تاکنون هیئت‌های غربی و آمریکایی مکرر در حال سفر به بیروت بوده‌اند. آخرین مورد از این تلاش‌ها، سفر فوق‌العاده «عاموس هوکشتاین»، مشاور ویژه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، به بیروت بود که با ارعاب و تهدید سعی داشت مقامات لبنانی را متقاعد به تحت فشار قرار دادن حزب‌الله برای آرام کردن جبهه جنوب لبنان کند، تلاش‌هایی که نتیجه نداشت و فرستاده آمریکا برای پنجمین‌بار در طول جنگ غزه، دست خالی از لبنان برگشت.
از خطوط قرمز عبور کنید، عمق را می‌زنیم
شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفت: حزب‌الله هر بار و در هر مرحله سلاح‌های جدیدی وارد نبرد کرده تا صهیونیست‌ها متوجه شوند که ما گزینه‌های متعددی برای تقابل داریم. همچنین همه تشکیلات پدافندی رژیم صهیونیستی مانند گنبدآهنین یا بالن‌های جاسوسی، جنگنده‌ها، موشک‌ها و یا تمامی تجهیزاتی که اشغالگران برای تامین امنیت، اطلاعات شناسایی یا عملیات‌های نظامی خود به کار می‌گیرند، همگی زیر ضربات و آتش مقاومت قرار دارد و مقاومت، اطلاعات دقیقی از دشمن حتی در پشت کوه‌ها و حتی در اماکن محرمانه دارد. این بدان معناست که اسرائیل صراحتاً به توانایی‌های فنی و عملیاتی مقاومت در حوزه شناسایی، تحقیقاتی، نظامی، موشکی و پهپادی در انواع مختلف آن پی برده است. همه اینها حامل پیامی درباره توانمندی‌های مقاومت هستند و تصاویری که پهپاد هدهد جمع‌آوری کرد، تنها نمونه‌ای از توانایی‌های گسترده مقاومت در هدف قرار دادن عمق فلسطین اشغالی در صورت تجاوز این رژیم از خطوط قرمز است. ارتش رژیم اشغالگر و مقامات این رژیم به خوبی این پیام‌ها را می‌فهمند.
جنگ‌گستری کنید، ما هم وارد می‌شویم
اگر اسرائیل جنگ را گسترش داد، ما هم آن را گسترش می‌دهیم و اگر وارد جنگی فراگیر شد، ما هم بدون عقب‌نشینی وارد آن می‌شویم. ما در مقاومت اهداف زیادی داریم و برجسته‌ترین آنها، اکنون نابودی اهداف رژیم صهیونیستی در تجاوزات آن علیه غزه و همچنین حمایت از غزه، کل فلسطین و مقاومت در آنجاست.
اشتباه کردیم از اول وارد جنگ نشدیم!
البته در میان موج وحشت از جنگ با حزب‌الله که در میان حامیان غربی اسرائیل و حتی بسیاری از سیاستمداران اسرائیلی هست، گاهی سودازده‌های جنگ‌طلبی هم پیدا می‌شوند. یکی از افسران ستاد کل ارتش اسرائیل در مصاحبه با روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: «کشور لبنان باید از ابتدا بخشی از معادله می‌بود. ما اشتباه کردیم که آن را در کارزار (جنگی) شامل نکردیم.» به گزارش فارس، افسری دیگر در این‌باره گفت که باید علاوه‌بر حملات موشکی، عملیات زمینی نیز در لبنان انجام شود، چون حملات موشکی زیرساخت‌های حزب‌الله را از بین نمی‌برد.
خبر دیگر آنکه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح روز یکشنبه با پرواز در ارتفاع پایین در مناطق جنوب لبنان، بیروت و البقاع دیوار صوتی را شکسته و موجب رعب و وحشت شهروندان لبنانی شدند. رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ۲ مرتبه دیوار صورتی را در منطقه «جزین» شکستند 
و حریم هوایی«مرجعیون»، «راشیا» و «البقاع» را نقض کردند.
اتحادیه عرب دست از پا درازتر برگشت! 
اتحادیه عرب و کشورهای حوزه خلیج‌فارس گویا حداقل در برخی از مواضع پیشین خود توبه کرده‌اند! «حسام زکی»، دستیار دبیرکل اتحادیه عرب، پس از سفر به بیروت اعلام کرد که این اتحادیه، دیگر حزب‌الله لبنان را «سازمان تروریستی» نمی‌داند. زکی تاکید کرد: تصمیمات گذشته اتحادیه عرب، حزب‌الله را سازمانی تروریستی عنوان می‌کرد و به این ترتیب ارتباط این اتحادیه با حزب‌الله قطع شد. دستیار دبیرکل اتحادیه عرب تصریح کرد: کشورهای عضو اتحادیه عرب برای عدم استفاده از این ساختار توافق کردند. این موضوع امکان ارتباط با حزب‌الله را فراهم کرد.
شهپاد جدیدِ پیشرفته‌
خبر دیگر از مقاومت یمن است. سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، گفت که نیروی دریایی ارتش یمن از یک شهپاد جدید رونمایی می‌کند و رسانه نظامی ان‌شاء‌الله صحنه‌هایی از هدف قرار دادن کشتی
 Transworld Navigator توسط این شهپاد را پخش می‌کند. سریع گفت: این شهپاد دارای ظرفیت تخریب بالا و فناوری پیشرفته است. همزمان اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد: گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در ۱۳ مایل دریایی از بندر مخا در یمن دریافت کردیم. هنوز جزئیات زیادی از این حادثه منتشر نشده است. این در حالی است که نیروهای ارتش یمن اخیرا در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن چهار کشتی از جمله کشتی Waler در دریای مدیترانه در مسیرش به بندر حیفا، کشتی یوهانس مرسک در دریای مدیترانه، کشتی دلونیکس در دریای سرخ و کشتی Ioannis در دریای سرخ خبر دادند.
کشف لانه جاسوسی در یمن
منابع به المیادین گفتند که وابسته فرهنگی سفارت آمریکا در یمن همه اقشار جامعه این کشور را هدف قرار داده و از طریق آن، گروهک‌هایی را برای جمع‌آوری و به‌کارگیری اطلاعات جذب کرده بود. این منابع افزودند: «اعترافات این شبکه جاسوسی نشان می‌دهد که سفارت آمریکا چیزی جز لانه جاسوسی و ابزاری برای خرابکاری نبوده و وابسته فرهنگی سفارت آمریکا در یمن با سازمان اطلاعات آمریکا- سیا- مرتبط بوده است.» اعضای گروه جاسوسی برجسته‌ترین طرح‌های وابسته فرهنگی که با هدف گسترش مفاسد اخلاقی و ناهنجاری‌های اخلاقی و از طریق مؤسسات، مدارس و دانشگاه‌هایی مانند آمیدست، اکسید، یالی و مالی انجام شده متذکر شدند. از جمله این اقدامات اعطای مجوز سفر به آمریکا تحت عنوان «مبادله فرهنگی» یا بورسیه تحصیلی با هدف تبلیغ فرهنگ غربی، تغییر عقاید دانش‌آموزان و استخدام آنها برای همکاری در پروژه‌های خرابکارانه بود.
خبر دیگر آنکه به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، حملات ائتلاف متجاوز آمریکایی- انگلیسی به خاک یمن همچنان دارد. خبرنگار المسیره در الحدیده یمن گزارش داد که ائتلاف متجاوز آمریکایی- انگلیسی بار دیگر بخشی از خاک یمن را هدف قرار داده است. بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز آمریکایی- انگلیسی فرودگاه بین‌المللی الحدیده یمن را هدف حمله هوائی قرار داده‌اند.