kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۹۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
خطيب جمعه شيراز:

امروز به نیابت امام معصوم خودمان را زیر پرچم امام خامنه‌ای متحد می‌دانیم

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، امام جمعه شيراز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به محورهای سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و افزود: در محور سوم، سیاست‌های کلی رهبری در رابطه با مسئله ارتقای فرهنگی و اجتماعی کشور اهداف برنامه هفتم را مشخص کرده است که در ۵ سال آینده از نظر فرهنگی و اجتماعی باید چه پیشرفت‌هایی داشته باشیم و این سیاست‌ها همه در راستای این است که بتوانیم اسم اسلامی را که روی خود گذاشتیم، نگه داریم.
 
 
 
شيراز- خبرنگار كيهان:
 
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: رهبر معظم در سرفصل مسائل مربوط به فرهنگ ۱۱ مسئله را ذکر کردند که ۵ سال آینده پنج سال پیشرفت در این راستا است. اول در سبک زندگی اسلامی ایران نکاتی ذکر فرمودند.
عضو مجلس خبرگان رهبری به همبستگی ملی اشاره کرد و افزود: امروز   به برکت فرهنگ دینی، روند انتخابات با آرامش در حال اجرا است چرا که همه با هم یکی هستیم. ممکن است سلیقه متفاوت باشد و هر کس به کاندیدای مورد نظر خود رای دهد اما دل‌ها با هم متحد است.
امام جمعه شيراز اظهارکرد: همه در محضر علی بن ابی‌طالب و زیر پرچم او هستیم، امروز روزگار به نیابت امام معصوم خودمان را زیر پرچم امام خامنه‌ای همبسته به همدیگر می‌دانیم.
وی با بیان اینکه ولایت ایجاد همبستگی می‌کند و باید طی این ۵ سال برای تقویت این مبانی تلاش کنیم، سرفصل دیگر مدنظر رهبر معظم انقلاب را ارتقای روحیه مقاومت عنوان کرد و گفت: روحیه عزاداری برای امام حسین(ع) و کسانی که اربعین می‌روند، روحیه مقاومت است. این افراد مقاومت را به عنوان درس فرهنگ حسینی و اسلامی به همه جهان صادر می‌کنند و به همین دلیل است که دشمن می‌خواهد به این روحیه ضربه بزند و ما باید آن را تقویت کنیم.
دژکام در ادامه سخنان خود گفت: اگر می‌خواهیم کاری کنیم، باید برای آن برنامه داشته باشیم و اگر می‌خواهیم بگوییم این دولت موفق بود یا نبود نیاز به شاخص داریم و طبق آن شاخص و برنامه‌های اجرا شده موفقیت دولت مشخص می‌شود. چون هر کس می‌تواند بگوید من کار کردم. برنامه مهم و لازم است اما کافی نیست. باید همان‌طور که به برنامه‌ریزی اهمیت می‌دهیم و لازم می‌دانیم، باید به دعا و توسل هم توجه داشته باشیم چون خداست که اسباب انجام برنامه را فراهم می‌کند و این باور دینی ماست.
خطیب جمعه شیراز با اشاره به فتوای میرزای شیرازی افزود: میرزای شیرازی دوم افتخار ایرانی‌ها و شیرازی‌ها و عراقی‌ها و همه جهان تشیع یک فتوای جهاد داد که حتی آیت‌الله کاشانی هم سلاح به دست گرفت و تا انگلیسی‌ها را بیرون نکردند آرام ننشستند. ‌ای مردم افتخارات خود را به یاد بیاوریم که باعث می‌شود نسبت به آینده خودباوری داشته باشیم و باز هم می‌توانیم کار‌های بزرگ انجام دهیم.