دور جدید تبلیغات نامزدها در صداوسیما چگونه است؟ (اخبار ادبی و هنری)
دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما درباره جزئیات پخش برنامههای دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دور دوم با تاکید بر اینکه برنامههای دور دوم خارج از الگوهای دوره قبل نیست، در عین حال از پیشنهادهای جدید برای تولید و پخش این برنامهها خبر داد.
محمدصالح مفتاح دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی در گفتوگویی با ایسنا در پاسخ به اینکه برنامههای تبلیغاتی صداوسیما دور دوم انتخابات چگونه خواهد بود و در چه مرحلهای است؟ توضیح داد: این برنامهها خارج از الگوهای دوره قبل نیست اما پیشنهادهای جدیدی هم داریم که امروز (شنبه) در جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاستجمهوری ارائه و بررسی خواهد شد و در صورت نهائی شدن، قرعهکشی هم امروز انجام خواهد شد.
او در پاسخ به اینکه آیا مناظره رودرروی نامزدها جزو برنامههای صداوسیماست؟ با بیان اینکه برنامههای دور دوم خارج از الگوهای دور قبل نخواهد بود، توضیح داد: مناظرهها حالتهای مختلفی خواهد داشت. یکسری برنامههای جدید پیشنهاد شده است تا کنشهای میدانی نامزدها کم نشود؛ این برنامهها در نوع تنظیم و تعداد و ساعت پخش لحاظ شدهاند. همچنین بحث پوشش خبری هم افزایش خواهد داشت و با توجه به اینکه تعداد نامزدها به دو نفر رسید، فرصت بیشتری برای پوشش خبری خواهیم داشت.
مفتاح در پایان درباره برگزاری میزگردهای تخصصی که در این دوره مورد توجه قرار گرفت نیز بیان کرد: برگزاری میزگرد در دور دوم پیشنهاد ما نیست اما در نهایت مطابق قانون، اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات برنامهها را نهائی میکنند.
پیش از آغاز برنامههای تبلیغاتی نامزدها در صداوسیما، جبلی- رئیس سازمان صداوسیما هم در نشستی خبری با اهالی رسانه گفته بود: «ما برنامههایی طراحی کردهایم اما هنوز قطعی نشده است. حتما یکی از احتمالاتی که باید در نظر گرفته شود برگزاری انتخابات در دور دوم است و قطعا رسانه ملی برای آن برنامه دارد. اینکه مناظره
رو در رو باشد یا به شکل دیگری باشد، دربارهاش تصمیمگیری خواهد شد. تمام طراحیهای برنامههای تبلیغاتی و پیشنهادهای ما باید در کمیسیون بررسی تبلیغات هم بررسی و مورد پذیرش قرار گیرد. ما پیشنهادهای خودمان را آماده کردهایم و در صورت قطعی شدن، اطلاعرسانی میکنیم.»