kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۸۸۹
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد

امداد رسانی به ۲۱۳۹ سیل‌زده و مرگ ۶ نفر در سیل از ابتدای تیرماه

 
 
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به بهره‌مندی بیش از دو هزار نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی در روزهای اخیر خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی گفت: از تاریخ یکم  تا نهم تیرماه امسال، نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر در استان‌های  آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران در ۱۱۷ عملیات امداد و نجات به دو هزار و ۱۳۹ نفر امدادرسانی کردند. همچنین نجاتگران‌ هلال احمر۲۱۷ متأثر از سیلاب را به مناطق امن منتقل کردند و به ۴۲۵ نفر نیز اسکان اضطراری داده شد.
محمودی ادامه داد: متأسفانه در این مدت ۶ نفر از هموطنان در مناطق رودبار، سوادکوه و کلیبر جان خود را از دست دادند و یک نفر در منطقه سوادکوه مفقود شده است. ۳۵۸ واحد آب منازل مسکونی با استفاده از دستگاه‌های لجن‌کش توسط نجاتگران‌ هلال احمر تخلیه شد.
وی افزود: ۱۱۷ دستگاه چادر،۳۱۶ تخته پتو، ۱۵۰ تخته موکت، ۳۱۷ کیلوگرم نایلون، ۱۳۴ ثوب البسه، ۲۵۸ بطری آب معدنی، ۱۱۶ بسته غذایی، ۵۹ ست ظروف در بین متأثرین توزیع شد. تعداد ۲۴۰ تیم عملیاتی متشکل از ۹۱۴ نفر از امدادگران و نجاتگران‌  به متأثرین از سیل خدمات امدادی ارائه کردند.