kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲

اخبار یورو 2024

 
 
کومان اردوی فرانسه را ترک خواهد کرد
انتظار می‌رود کینگزلی کومان پیش از رویارویی فرانسه با بلژیک، کمپ تمرینی خروس‌ها را ترک کند و راهی سوئد شود.
کینگزلی کومان در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ اغلب نیمکت‌نشین بود و تنها یک حضور تعویضی کوتاه در جام ملت‌های اروپا داشت و در جریان تساوی بدون گل مقابل هلند از اواخر نیمه دوم به میدان رفت. وینگر بایرن‌مونیخ که در فصل گذشته به خاطر مصدومیت چندین بازی تیمش را از دست داد، با وجود عملکرد نه‌چندان خوب دمبله، فرصت حضور در زمین را پیدا نکرده است.
او قرار است به طور موقت به سوئد سفر کند تا در کنار همسرش باشد که قرار است به‌زودی چهارمین فرزندشان را به دنیا بیاورد. انتظار می‌رود کومان به‌سرعت به آلمان بازگردد و در دسترس دیدیه دشان برای مراحل بعد یورو ۲۰۲۴ باشد.
تیم ملی فوتبال فرانسه به عنوان تیم دوم بعد از اتریش به یک‌هشتم نهائی یورو صعود کرد و باید در این مرحله به مصاف تیم ملی فوتبال بلژیک برود.
 ۲ داور اسپانیایی کنار گذاشته شدند
اتحادیه فوتبال اروپا دو داور اسپانیایی را به دلیل اشتباهاتی که در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ مرتکب شدند، کنار گذاشت.
اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به دلیل عملکرد نه‌چندان رضایت‌بخش دو داور اسپانیایی در مرحله گروهی هفدهمین دوره مسابقات یورو 2024، تصمیم گرفت از آنها در مرحله حذفی استفاده نکند. یکی از این داوران آلخاندرو هرناندس هرناندس است که در جریان شکست یک بر صفر اسکاتلند مقابل مجارستان در مرحله گروهی این مسابقات، به عنوان داور VAR (کمک‌داور ویدئویی) پنالتی اسکاتلند را نادیده گرفت.
داور دیگری که به نوعی به اسپانیا دیپورت شد، خسوس خیل مانسانو بود که انتقاداتی به عملکردش در جریان برتری یک بر صفر فرانسه مقابل اتریش در مرحله گروهی وجود داشت. اتریشی‌ها بر این باور بودند که این داور اسپانیایی ضربه کرنری را به سود آنها درست لحظاتی پیش از دریافت گل از فرانسه نگرفته است.
همچنین یوفا تصمیم گرفته دو دستیار مانسانو یعنی دیه‌گو باربرو و آنخل نوادو را هم به خانه بفرستد و از آنها در مرحله حذفی مسابقات یورو 2024 استفاده نکند. به این ترتیب از بین پنج داور اسپانیایی حاضر در مسابقات یورو 2024‌، چهار نفر راهی خانه شدند و تنها خوان مارتینس مونوئرا آن هم به عنوان داور VAR در این مسابقات به نمایندگی از اسپانیا باقی مانده است.
اهدای جایزه ملی به کوارتسخلیا 
دولت گرجستان جایزه‌ای به فوتبالیست سرشناس این کشور پیش از دیدار حساس با اسپانیا در مرحله یک‌هشتم نهائی یورو ۲۰۲۴ اهدا کرد.
ایراکلی کوباخیدزه، نخست‌وزیر گرجستان پس از برگزاری مجمعی که به مناسبت روز دیاسپورا (جوامع دور از وطن) برگزار شد، به خوویچا کواراتسخلیا، فوتبالیست تیم ملی گرجستان، به عنوان یکی از هموطنان مقیم خارج از کشور جایزه اعطا کرد.
تیم ملی فوتبال گرجستان چهارشنبه گذشته در بازی پایانی مرحله گروهی مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان، تیم ملی پرتغال را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد. کواراتسخلیا در دقیقه 2 دروازه حریف را باز کرد و به عنوان بهترین بازیکن این دیدار شناخته شد. 
نخست‌وزیر گرجستان در جریان سخنرانی خود گفت: امروز جایزه خویچا کوارتسخلیا به عنوان یک هموطن مقیم خارج از کشور اهدا شد، امروز روز بسیار مهمی است، وظیفه دولت مراقبت از هموطنان مقیم خارج از کشور است.
تیم ملی فوتبال گرجستان امروز در بازی مرحله یک‌هشتم نهائی یورو 2024 به مصاف اسپانیا خواهد رفت.
 
ادامه برنامه بازی‌های مرحله یک هشتم نهائی
یکشنبه 10 تیر 1403
*انگلیس...............................................................................اسلواکی (ساعت19:30)
*اسپانیا..............................................................................گرجستان (ساعت22:30)
دوشنبه 11 تیر 1403
*فرانسه.....................................................................................بلژیک (ساعت19:30)
*پرتغال.................................................................................اسلوونی (ساعت22:30)
سه‌شنبه 12 تیر 1403
*رومانی.......................................................................................هلند (ساعت19:30)
*اتریش......................................................................................ترکیه (ساعت22:30)