kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
*شهرام همایون تحلیلگر شبکه سلطنت‌طلب‌ها از آزادی حمید نوری تعبیر جالبی کرده و گفته اروپایی‌ها با این‌کار تفُ به صورت ما انداختند.باید عرض بکنم ضد انقلاب و رسانه‌هایشان، از زمان روی کار آمدن دولت شهید رئیسی درگیر دیپلماسی قدرتمند ایران هستند و چاره‌ای ندارند که هر بار با اعتراف به قدرت دیپلماسی عزتمندانه ایران با تعابیر جدیدی از شکست خود یاد بکنند. 
قبادی
*کارین کنایسل وزیر خارجه اسبق اتریش گفته است با توجه به رفتاری که غربی‌ها کردند، اگر جای مقامات ایرانی بودم به عنوان کسی که از گذشته درس گرفته دیگر با غربی‌ها مذاکره نمی‌کردم. می‌خواهم عرض بکنم همه به نوعی متوجه حیله‌گری آمریکایی‌ها شده‌اند. فلذا دیگران را هشدار می‌دهند که در دام آمریکا نیفتند و بیچاره نشوند.
اردلان
*آزادی حمید نوری را می‌توان روز سیاه برای اپوزیسیون و رسانه‌هایشان در تقویم‌ها نامگذاری کرد. چرا که جلوه‌گری دیپلماسی قوی دولت شهید رئیسی در این آزادی باعث تحیر و سرگردانی اپوزیسیون و به‌هم ریختن معادلات و محاسبات آنها علیه ایران شده است.
عبدالصمد
*کارکرد اصلی کارگروه اف‌ای‌تی‌اف در ایران، ایجاد شفافیت در مسیرهای دور زدن تحریم‌های ظالمانه غرب است. استدلال اصلی منتقدان نیز این است که چرا باید توصیه‌هایی را اجرا کنیم که با پذیرش تعهدات مضاعف، هم راه‌های دور زدن تحریم‌ها افشا شود، هم تضمینی برای بهبود روابط بانکی نباشد و هم به لحاظ ماهوی با آرمان‌ها و عدالت‌خواهی مردم ایران در تناقض باشد.
پرتوی
*همان‌گونه که کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در بحث‌های انتخاباتی خود به درستی مطرح کردند یکی از  مشکلات کشور که عامل ایجاد معضلات اقتصادی شده‌، مسئله تحریم است. اما باید براساس تجارب سال‌های اخیر برای مقابله و خنثی‌سازی توطئه تحریم و تهاجم گسترده اقتصادی دشمن هوشمندانه و خردمندانه  و نه منفعلانه و درچارچوب اراده طرف مقابل عمل کرد.
کلهر
*از بزرگ‌ترین جلوه‌های مبارزه با دشمن، خدمت به این مردم است. دشمن برای سد کردن راه پیشرفت این ملت و در فشار و تنگنا قرار دادن زندگی آنان تا توانسته به هر جنایت و اقدامی دست زده ولی نتیجه‌ای را که دنبالش بوده نگرفته است و نخواهیم گذاشت به آرزویش برسد.
حضرتی
*یکی از نمایندگان کنگره آمریکا در توئیتی این پرسش را مطرح کرده است که آیا انتخاب فلان نامزد می‌تواند پتانسیل امید به اصلاح و امکان دیپلماسی در این منطقه را ایجاد کند؟هرچند با انقلاب اسلامی دخالت اجنبی در امور داخلی ایران به حداقل رسیده ولی خوش‌بینی افراطی برخی از جناح‌های سیاسی به آمریکا در طول این چهل و اندی سال سبب شده است طمع آمریکایی‌ها برای حضور و نفوذ در ایران اسلامی مشهود باشد. بر همه ما به ویژه کارگزاران فرض است که کیدشناس باشیم و فریب دشمنان قسم خورده انقلاب را نخوریم.
ملک‌محمدی
*یک افسر بلندپایه در ارتش رژیم صهیونیستی سختی جنگ غزه را به تصویر کشیده و گفته است نیروهای ما در پشت‌بام‌ها، نزدیک به پنجره‌ها و در داخل منازل غزه، مانند اردک‌هایی در میدان تیر هستند. اسرائیلی‌ها بخواهند یا نخواهند محکوم به شکست هستند. این حق است که می‌ماند.
قره‌داغی
* اسرائیلی‌ها اگر با حزب‌الله لبنان وارد جنگ بشوند، باید منتظر تکرار فاجعه هفت اکتبر (عملیات طوفان‌الاقصی) باشند. چرا که نیروهای حزب‌الله چیزی برای از دست دادن ندارند و اسرائیل را به سمت پرتگاه می‌کشانند. بی‌جهت نیست که اسحاق بریک ژنرال بازنشسته و کارشناس نظامی صهیونیستی حمله اسرائیل به حزب‌الله را به خودکشی دسته‌جمعی تعبیر کرده است.
یونسی
*کمیسیون تجارت فدرال آمریکا شکایتی را علیه شرکت چینی تیک‌تاک و شرکت مادر آن، یعنی بایت‌دنس به دلیل نقض احتمالی حریم خصوصی کودکان به وزارت دادگستری آمریکا ارجاع داده است.جالب این که دنباله‌روهای آمریکا در ایران برخلاف ارباب خود می‌گویند همه چیز باید آزاد باشد و قائل به هیچ نوع محدودیتی نسبت به برنامه‌های دشمن در جامعه خودی نیستند.
خیاطان
*جنایت‌های وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی نشان می‌دهد نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل هیچ راهبرد و دیدگاهی در هیچ موضوعی ندارد و اسرائیل را به نابودی نزدیک کرده است. همان‌گونه که موشه یعلون وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی گفته این رژیم از زمان تشکیل تاکنون با چنین بحرانی روبه‌رو نبوده است.
امان‌اللهی
*صهیونیست‌ها بعد از 8 ماه جنایت و نسل‌کشی در غزه باید درک کرده باشند که جنایات آنها نه تنها دستاوردی برای‌شان به همراه نخواهد داشت، بلکه منجر به فعال شدن انرژی‌های جدید علیه آنها می‌شود. در یک کلام افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی به فرو رفتن بیشتر آن در باتلاق جنایاتش منجر خواهد شد.
خسروی
*صهیونیست‌ها شاید بخواهند برای نجات خود با تصمیم نابخردمندانه‌ای منطقه را وارد جنگ جدیدی بکنند. ولی باید به آنان تفهیم کرد که بازنده نهائی این بازی رژیم صهیونیستی خواهد بود.
ذوالفقاری‌نسب