kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۷۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱
آمریکا به رژیم صهیونیستی هشدار داد

وارد جنگ گسترده با حزب‌الله نشوید که عواقب آن بسیار سنگین است

گویا غربی‌ها بسیار نگران ماجراجویی احتمالی رژیم آپارتاید اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان هستند که بارها به قدرت بالای آن اذعان کرده‌اند؛ مقامات و سازمان‌های آمریکایی به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که عواقب ورود به یک جنگ تمام‌عیار با جنبش مقاومت اسلامی لبنان بسیار سنگین خواهد بود و اگر به این جنگ ورود کنند، نباید انتظار حمایت آنچنانی از آنها را داشته باشند.
 
 
 
سرویس خارجی-
 
در این روزها شاید بارها خوانده و شنیده‌اید که تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی حاکی از ناکامی‌ها و شکست‌های نتانیاهو و رژیم صهیونیستی در عدم دستیابی به اهدافش است؛ از آنجایی که این رژیم نمی‌تواند بحران‌های داخلی و بیرونی خود را حل کند با گسترده‌تر کردن فضای درگیری در منطقه تلاش‌ می‌کند تا بر ناکامی‌های خود سرپوش بگذارد. در روزهای گذشته ارتش رژیم صهیونیستی «طرح‌های حمله به لبنان» را تصویب کرد که البته باید توجه داشت که با واکنش‌هایی حتی از سوی حامیان خود مواجه شد‌ه است. گویا کشورهای غربی و شرقی که این روزها بارها به اسرائیل نسبت به حمله به لبنان هشدار داده‌اند، مسئله را بسیار جدی برآورد کرده‌اند. البته شاید فشارهای فراوان بر رژیم آپارتاید اسرائیل حکمرانان این رژیم دیوانه را کمی هوشیار کند!
آمریکا: خود را به مهلکه نینداز!
مقامات و سازمان‌های آمریکایی به رژیم صهیونیستی هشدار دادند که عواقب ورود به یک جنگ تمام‌عیار با جنبش مقاومت اسلامی لبنان بسیار سنگین خواهد بود. در این راستا، نشریه فایننشال‌تایمز شب چهار‌شنبه از هشدار واشنگتن به تل‌آویو مبنی بر محدودیت‌های آمریکا در دفاع از رژیم صهیونیستی در صورت وارد شدن به جنگ علنی با حزب‌الله خبر داد. این نشریه به نقل از مقامات مطلع آمریکایی از پیام‌های هشدار واشنگتن به تل‌آویو نوشت: «حزب‌الله یکی از مسلح‌ترین نیروهای غیردولتی در جهان است.» منابع دیپلماتیک نیز به فایننشال‌تایمز گفتند: «حزب‌الله و اسرائیل به آمریکا گفته‌اند که خواهان یک جنگ همه‌جانبه نیستند.» منابع گفته‌اند آمریکا به رژیم صهیونیستی هشدار داده در صورت ورود به جنگ گسترده با حزب‌الله لبنان، به صورت محدود از این رژیم می‌تواند دفاع کند.
اسرائیل در فشار، حزب‌الله آرام!
از سوی دیگر، «اندیشکده واشنگتن» نیز در گزارشی گفت که تل‌آویو متوجه شده که تلفات نظامی و غیرنظامی جنگ با حزب‌الله بزرگ‌ترین تلفات تاریخ این رژیم خواهد بود. در این گزارش آمده است: «ارتش اسرائیل هیچ توهمی در مورد معنای جنگ با حزب‌الله ندارد و می‌داند که ممکن است پرهزینه‌ترین جنگ تاریخ آن باشد.» اندیشکده واشنگتن توضیح داد: «اسرائیل طرفی است که تحت فشار برای تغییر وضعیت موجود در جنوب لبنان و تسهیل بازگشت امن شهرک‌نشینان به شمال است.» این گزارش اما تأکید کرد: «حزب‌الله نسبتا آرام به نظر می‌رسد و عجله‌ای برای دادن امتیاز ندارد.»
تصمیم واشنگتن بر عزم تل‌آویو تأثیر می‌گذارد
رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن هشدار درباره چالش‌های بی‌سابقه و پیچیده‌ احتمالی در ارتش، جامعه، اقتصاد و روابط خارجی این رژیم در صورت آغاز جنگی فراگیر در جبهه شمالی، تأکید کردند که اقدام واشنگتن در کند کردن روند ارسال محموله‌های تسلیحاتی برای این رژیم، احتمالا بر تصمیم تل‌آویو برای آغاز جنگی گسترده با لبنان تاثیر می‌گذارد.
گانتس: بهای جنگ بسیار سنگین است
«بنی گانتس»، رئیس حزب آبی سفید رژیم صهیونیستی و عضو سابق کابینه جنگ این رژیم که اخیراً استعفا کرد، نیز گویا متوجه بغرنجی اوضاع هست و طی سخنانی درباره تحولات جبهه شمالی فلسطین اشغالی، درباره خطر گسترش جنگ با لبنان هشدار داده و تأکید کرده است: «اسرائیل بهای سنگینی را در صورت جنگ گسترده با حزب‌الله خواهد پرداخت.»
اردوغان: در کنار لبنان هستیم
«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، گفت: «اسرائیلی که غزه را به آتش کشید و ویران کرد اکنون به لبنان چشم دوخته است و ما شاهد حمایت غرب از اسرائیل از پشت‌پرده هستیم.» 
اردوغان گفت: «بسیار وحشتناک و رقت‌انگیز است که کشورهایی که از آزادی، حقوق بشر و عدالت صحبت می‌کنند، در اسارت روان‌پریشی مانند نتانیاهو باشند.» رئیس‌جمهور ترکیه افزود: «برنامه‌های نتانیاهو برای گسترش جنگ به منطقه، منجر به فاجعه‌ای بزرگ می‌شود. جهان اسلام و کشورهای خاورمیانه باید به این نقشه‌های خونین واکنش نشان دهند. ما در کنار لبنان هستیم 
و از کشورهای منطقه دعوت می‌کنم در کنار لبنان بایستند.»
لاوروف: جهان اسرائیل را از خطر آگاه کند
در پی تشدید تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و حزب‌الله، وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی نسبت به پیامدهای کشیده شدن جنگ به لبنان هشدار داد. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در جریان دهمین اجلاس بین‌المللی «خوانش‌های پریماکوف» در مسکو گفت: ایده اصلاح شورای امنیت به بلوغ رسیده است و گام اساسی گسترش نمایندگی آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین است. طبق گزارش شبکه الجزیره، لاوروف درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان تأکید کرد: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که اسرائیل را نسبت به اثرات مخرب کشاندن درگیری و جنگ به لبنان آگاه کند.
تحرکات تل‌آویو برای ممانعت از قطع اینترنت!
در این میان همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تحرکات جدید این رژیم به منظور دسترسی به خدمات شرکت اینترنتی استارلینک همزمان با احتمال بروز درگیری گسترده با حزب‌الله لبنان، خبر دادند. رسانه صهیونیستی کالکالیست اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای حفظ اتصال به اینترنت که ممکن است با آغاز جنگ و قطعی برق در اراضی اشغالی قطع شود، به دنبال استفاده از خدمات استارلینک است.
مقاومت برتری هوائی تل‌آویو و واشنگتن را نابود کرد!‌
سایت آمریکایی «Breaking Defense» که در زمینه امور نظامی گزارش منتشر می‌کند، اذعان کرد که اقدامات نظامی اخیر حزب‌الله لبنان و نیروهای مسلح یمن باعث شده برتری هوائی رژیم صهیونیستی و آمریکا از بین برود. در ادامه این گزارش آمده است: ما شاهد آن بوده‌ایم که حزب‌الله لبنان پهپادهای تل‌آویو و نیروهای مسلح یمن پهپادهای آمریکایی را ساقط کرده‌اند. این اقدامات به معنی به چالش کشیدن برتری هوائی تل‌آویو و واشنگتن است. در این گزارش تأکید شده است: سلسله عملیات ساقط کردن پهپادهای تل‌آویو و آمریکا بیانگر آن است که حزب‌الله و نیروهای یمنی قدرت و تاکتیک برتر در زمینه پدافند هوائی دارند؛ قدرتی که پیش از این قابل تصور نبود.
یمن: کشتی اسرائیل را هدف قرار دادیم
خبر دیگر آنکه «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مسلح این کشور در یک عملیات نظامی، کشتی رژیم صهیونیستی به نام «MSC SARAH V» را به صورت دقیق در دریای عرب مورد حمله قرار دادند. ایسنا به نقل از سایت خبری المسیره نوشت، سرتیپ سریع تأکید کرد: این عملیات کیفی با یک موشک بالستیک جدید انجام شد که پس از اتمام موفقیت‌آمیز عملیات آزمایشی وارد خدمت شد. وی افزود: همان‌طور که این عملیات ثابت کرد، این موشک جدید قابلیت اصابت دقیق به اهداف و در فواصل طولانی را داراست.
همچنین دفتر سیاسی انصارالله یمن ضمن تسلیت به رئیس دفتر سیاسی حماس به سبب شهادت شماری از بستگانش در جنایت رژیم صهیونیستی، به حمایت وقیحانه آمریکا از دشمن صهیونیست پرداخت.
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ورود یک پهپاد به آسمان بندر ایلات رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، باعث به صدا درآمدن صدای آژیرهای خطر شد. بر این اساس، در پی شنیده شدن صدای انفجار، مقامات صهیونیست اعلام کردند: سامانه پدافند هوائی این رژیم اقدام به رهگیری و انهدام یک پهپاد در آسمان بندر ایلات کرد. گروه مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این حمله پهپادی به اراضی اشغالی را برعهده گرفته و تأکید کرد: ما با استفاده از یک پهپاد، هدفی مهم در بندر ایلات را هدف قرار دادیم. این حمله در راستای حمایت از مردم تحت محاصره غزه و در پاسخ به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی انجام شد.
دیگر خبرها از جبهه لبنان
* در سایه تهدیدات تل‌آویو برای حمله گسترده به جنوب لبنان و آمادگی حزب‌الله برای هرگونه حمله احتمالی، منابع امنیتی لبنانی گزارش‌های رسانه‌های جهانی درباره حضور نیروهایی از ارتش یمن یا مقاومت عراق در جنوب لبنان را تکذیب و تأکید کردند: مقاومت لبنان که بارها در جنگ‌هایی توانسته دشمن صهیونیستی را شکست بدهد در هرگونه جنگ احتمالی نیز می‌تواند این رژیم را شکست بدهد و نیازی به هیچ نیروی دیگری ندارد.
* نخست‌وزیر دولت موقت لبنان اعلام کرد: تنها راه توقف درگیری در جنوب لبنان میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، عمل به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت است.
* رسانه‌های محلی بامداد چهارشنبه از تکرار تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند.
* حزب‌الله لبنان با موشک هدایت‌شونده شهرک المطله در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد. منابع عبری‌زبان از اصابت موشک‌های 
حزب‌الله به ساختمان‌هایی در داخل این شهرک خبر دادند.