kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
گروهی از هنرمندان:

به عقب برنگردیم! (اخبار ادبی و هنری)

گروهی از هنرمندان با دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، نسبت به تشکیل دولت سوم حسن روحانی و بازگشت به عقب هشدار دادند!
 
 
 
 
ازجمله این هنرمندان می‌توان به محمدحسین نیرومند، کاریکاتوریست و کارشناس سینما اشاره کرد که با انتشار طرحی شامل تصویر شناسنامه حسن روحانی، نوشت: «برنگردی روز بد» که اشاره وی به عدم تکرار تجربه تلخ دولت‌های یازدهم و دوازدهم است.
سهیل سلیمی، کارگردان مجموعه تلویزیونی «جنایت نامرئی» در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان با تأکید بر اینکه در انتخابات هشتم تیر باید به کسانی که هشت سال اقتصاد کشور را تعطیل کردند جواب نه بدهیم، گفت: انتخاب اصلح، یعنی انتخاب کسی که نگاه تمدنی به جایگاه ریاست جمهوری داشته باشد، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و حرکت در مسیر تحقق گام دوم انقلاب اسلامی را در افق تمام برنامه‌هایش لحاظ کند.
مازیار بیژنی، کاریکاتوریست نیز طرح‌های مختلفی با یادآوری خسارت‌های دولت حسن روحانی به کشور با عنوان «برای ایران به عقب برنمی گردیم...» در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.
جواد شمقدری، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با سینماپرس با تأکید بر حضور و مشارکت حداکثری مردم در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در بخشی از گفت‌وگو با سینماپرس گفت: در این مقطع ما نیاز به افرادی داریم که در مسیر شهیدجمهور گام بردارند و راه ایشان را ادامه دهند. اگر در این سال‌ها دستاوردهای شیرینی را لمس کردیم نباید در آن وقفه ایجاد شود. کارگردان فیلم سینمایی «توفان شن» و «بر بال فرشتگان» تأکید کرد: در دوره‌هایی برخی آمدند و عقبگردی را در کل کشور ایجاد کردند و دنبال منافع شخصی و گروهی خودشان بودند و با درد مردم بیگانه بودند و مشکلات جدی در داخل و خارج به وجود آوردند و در مقابل، دولت شهید رئیسی فرآیند مثبتی را باز کرد و جا دارد که مردم با بصیرت و دقت و مراقبت تلاش کنند تا راه شهید رئیسی استمرار یابد.
وی در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما مردم چطور می‌توانند به این بصیرت دست یابند و فریب پروپاگاندای رسانه‌ای را نخورند متذکر شد: ما باید حافظه تاریخی‌مان را حفظ کنیم؛ ما باید یادمان بیاید برخی در دولت‌های قبل وعده‌هایی دادند که کشور را به نابودی کشاند و امروز همین وعده‌ها دوباره توسط برخی نامزدها تکرار می‌شود! در روزگاری برخی می‌خواستند با کمک خارجی و به قول خودشان رابطه با کدخدا مشکلات کشور را حل کنند و در این راستا موفق نبودند و جز حقارت و توقف در شرایط کشور چیز دیگری به وجود نیاوردند.
سیداحمد نجفی بازیگر «کارآگاه علوی» با ذکر این نکته که نباید به عقب برگردیم تأکید کرد: کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند ما را در حوزه فرهنگ و هنر به صد سال قبل بازگرداند. ما باید اجازه دهیم افراد متخصص در جاهای تخصصی مانند سینما کار کنند و کارشان را ادامه دهند.
مهدی فیوضی، کارگردان فیلم «نفوذی» با بیان اینکه بنده امیدوارم مردم به افرادی که از نظر شاخص به آقای رئیسی نزدیک هستند رأی بدهند، تأکید کرد: برخی جریانات موج‌سازی‌ها را از روز اول شروع کردند و می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. این‌ها پشتوانه مالی و رسانه قوی دارند و در فضای مجازی هم حسابی کار می‌کنند و بنده امیدوارم مردم دیگر گول آن‌ها را نخورند.
انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما نیز با بیان اینکه ما به هیچ عنوان نباید به عقب برگردیم تصریح کرد: آرزو کردن برخی افراد برای اینکه برخی وابستگان دولت آقای روحانی دوباره اداره اجرائی کشور را در دست بگیرند درست مانند آن است که دعا کنند که خداوند دوباره کرونا را برگرداند. امیرالمؤمنین حضرت علی‌(ع) می‌فرمایند وای بر انسانی که از یک سوراخ دو بار گزیده شود.