kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۷۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
با تصویب شورای عالی مسکن

سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به 800 میلیون تومان افزایش یافت

 
 
 
در جلسه روز گذشته شورای عالی مسکن با افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها به 800 میلیون تومان موافقت شد.
روزگذشته ششم تیر در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی و سایر اعضای شورای عالی مسکن برگزار شد، 66 هزار و 791 واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به 51 هزار و 740 متقاضی واجد شرایط زمین واگذار شد. همچنین در این جلسه با افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها به 800 میلیون تومان موافقت شد. پیش از این سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها 550 میلیون تومان تعیین شده بود.
سقف احتمالی رشد اجاره در تهران
«ابوالفضل نوروزی» مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن هم گفت: بر اساس ماده هفتم قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها دولت مکلف شده است در استان‌هایی که تورم بالای 30 درصد است، نرخ رشد اجاره‌بها را تعیین کند. نرخ اجاره‌بها بعد از جلسه شورای‌عالی مسکن تعیین خواهد شد که رقمی بین 25 تا 30 درصد در استان تهران است.
وی با یادآوری این‌که در قانون ضمانت‌های اجرائی برای رعایت نشدن سقف اجاره‌بها توسط موجران در نظر گرفته شده است، به مثالی در این رابطه اشاره کرد و گفت: به‌عنوان نمونه یکی از ضمانت‌های اجرائی این است که اگر موجری اجاره را بیش از سقف تعیین‌شده از مستأجر دریافت کند، مستأجر می‌تواند تا پنج سال از موجر شکایت کند. موجر هم مکلف می‌شود مبلغ اضافی را به مستأجر بازگرداند، همچنین بیش از سه برابر اجاره‌بها در یک ماه، سبب جریمه موجر خواهد شد و مبلغ جریمه باید به حساب دولت واریز شود.