kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۷۱۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲

تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران قهرمان آسیا شد 

 
 
تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با کسب پنج طلا و دو برنز به مقام قهرمانی آسیا دست یافت.
رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا، روزهای 4 و 5 تیرماه در شهر امان اردن برگزار شد و در پایان، تیم ایران توسط «سام ارشد» در وزن 51 کیلوگرم، «آرین مهرعلیزاده» در وزن 55 کیلوگرم، «ابوالفضل شمسی‌پور» در وزن 71 کیلوگرم، «رضا افشار» در وزن 80 کیلوگرم و «امیررضا علیپور» در وزن 92 کیلوگرم به مدال طلا، «امیرعباس رمضانی» در وزن 45 کیلوگرم و «امیرعباس علیزاده» در وزن 48 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. در رده‌بندی تیمی ایران با 183 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های قرقیزستان و قزاقستان به ترتیب با 156 و 151 امتیاز دوم و سوم 
شدند.
اما تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران با سرمربیگری محسن سوریان با کسب ۳ مدال طلا، ۴ نقره و ۳ برنز از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند و بر سکوی دومی آسیا ایستاد. عملکرد شاگردان بهنام احسانپور در تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان همچون سال گذشته خوب بود و این‌بار نیز فاتح رقابت‌های قهرمانی آسیا شدند اما تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران با هدایت محسن سوریان با یک پله سقوط نسبت به سال قبل در رده دوم آسیا جای گرفت و عنوان قهرمانی را به ازبکستان واگذار کرد.
 نگاهی آماری به چند دوره گذشته رقابت‌های نوجوانان آسیا نشان می‌دهد تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران در سال‌های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۲ هر دو موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا شده‌ بودند. با فراگیر شدن ویروس کرونا، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان آسیا نیز همانند بسیاری از رقابت‌های دیگر در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ (۲۰۲۰ و ۲۰۲۱) برگزار نشد. پس از ۲ سال وقفه، بدترین نتیجه کشتی آزاد نوجوانان ایران طی سال‌های اخیر در رقابت‌های آسیایی ۱۴۰۱ (۲۰۲۲) رقم خورد و تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با کسب یک مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز حتی از رفتن بر روی سکوی آسیا بازماند و به عنوانی بهتر از چهارمی نرسید. تیم کشتی فرنگی ایران نیز در این سال با کسب ۲ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز بر سکوی دومی آسیا ایستاد.