kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۷۰۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
زمان نقل و انتقالات فوتبال اعلام شد 
نقل و انتقالات لیگ برتر سال آینده از امروز ۷ تیر آغاز می‌شود و تا ۲۸ شهریور ادامه خواهد داشت. طبق قوانین جدید سازمان لیگ هر تیم لیگ برتری می‌تواند امسال از وجود ۲۰ بازیکن بزرگسال در لیست خود استفاده کند و همچنین هر تیم می‌تواند از ۵ بازیکن خارجی بهره ببرد که یکی از آنها باید آسیایی باشد. لیگ برتر سال آینده از اواسط مرداد آغاز خواهد شد. 
عبدالکریم حسن به الوکره پیوست؟
با وجود آنکه طبق اعلام باشگاه پرسپولیس عبدالکریم حسن با این تیم قرارداد دارد و فصل بعد هم در جمع سرخ‌پوشان به میدان می‌رود اما روزنامه الکاس ادعای دیگری دارد. طبق اعلام روزنامه الکاس عبدالکریم حسن با قراردادی طولانی‌مدت به الوکره پیوسته است و این باشگاه در انتظار صدور آی‌تی‌سی برای این بازیکن است. عبدالکریم حسن در فصلی که گذشت نمایش بسیار خوبی در پرسپولیس داشت و در قهرمانی این تیم نقش داشت. باشگاه پرسپولیس دیروز اعلام کرده بود که «این بازیکن، یک سال دیگر با این باشگاه قرارداد دارد و هیچ‌گونه مکاتبه‌ای در این خصوص انجام نشده است. در حالی چنین ادعایی مطرح شده است که عبدالکریم حسن در نقل‌ و انتقالات زمستانی قبل با قراردادی یک و نیم ساله به پرسپولیس پیوست و یک‌سال دیگر با سرخپوشان قرارداد دارد و در قرارداد این بازیکن هیچ ‌بندی درخصوص فسخ قرارداد وجود ندارد و درخواستی هم برای جذب این بازیکن به باشگاه نیامده است. ضمن اینکه در قرارداد وی آمده است؛ این بازیکن در زمان قرارداد با باشگاه پرسپولیس، حق هیچ‌گونه مذاکره‌ای را با باشگاه دیگر نخواهد داشت.»
واکنش بهاروند به ابهامات تبلیغات محیطی 
حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ، در حاشیه بازدید از ورزشگاه تختی در جمع خبرنگاران درباره انتقادات باشگاه‌ها از نحوه تبلیغات محیطی لیگ برتر گفت: البته اکثر باشگاه‌ها انتقاد ندارند، اکثر باشگاه‌ها اگر تشریف بیاورید و ببینید، متوجه می‌شوند. مدیران باشگاه‌ها دو، سه ماه یک‌بار به سازمان لیگ تشریف می‌آورند و پرینت حساب‌شان را می‌گیرند. ما اخیرا هم جلسه داشتیم که توضیح مفصلی در این مورد داده شد. تمامی هیئت‌های فوتبال هم در این سهم دارند. تشریف بیاورید و ببینید که هیئت‌های فوتبال می‌توانند به سازمان لیگ بیایند و به روز کار خود را انجام دهند. حساب و کتاب سازمان لیگ شفاف است چون درآمد و هزینه آن مشخص است. هیچ‌کس اضافه سهم نمی‌برد و همه سهم‌ها مشخص است. بهاروند در مورد اعتراض باشگاه پرسپولیس به عدم پرداخت سهمش از تبلیغات محیطی گفت: ببینید پرسپولیس چقدر درآمد دارد. این‌طور نیست که همه یکسان پول بگیرند. ببینید در این دستورالعمل جدید آمده که سهم باشگاه‌ها ۵۰ درصد مساوی بین همه تقسیم می‌شود و ۵۰ درصد دوم آن دو قسمت می‌شود که یک قسمت از آن بر اساس رتبه تقسیم می‌شود و یک قسمت هم براساس پخش تلویزیونی است.
اوسمار سرمربی بوریرام شد 
اوسمار لوس ویرا که توانست فصل قبل پرسپولیس را به قهرمانی در لیگ برتر ایران برساند با امضای قراردادی دو ساله هدایت بوریرام تایلند را برعهده گرفت تا در فصل جدید روی نیمکت این تیم تایلندی بنشیند. مسئولان پرسپولیس نیز برای فصل جدید با خوان کارلوس گاریدو به توافق رسیدند تا این سرمربی عهده‌دار نیمکت سرخ‌پوشان در فصل جدید باشد.
استقلال با چشمی توافق کرد 
باشگاه استقلال برای ادامه حضور روزبه چشمی در این تیم به توافق رسید. چشمی که در پایان امسال قراردادش با استقلال به پایان رسیده است پس از مذاکره با مسئولان این تیم قراردادش را به مدت یک فصل دیگر هم تمدید کرد. مدافع استقلال اکنون در ایران حضور ندارد اما پس از بازگشت به محل این باشگاه خواهد رفت.
برگزاری سوپرجام قبل از شروع لیگ برتر
با اعلام حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ مسابقه سوپر جام فوتبال ایران قبل از شروع لیگ فصل آینده برگزار خواهد شد. پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ و سپاهان هم به عنوان قهرمان جام حذفی قبل از شروع لیگ به مصاف هم خواهند رفت. براساس آیین‌نامه مسابقات لیگ برتر، میزبان این دیدار به قید قرعه مشخص می‌شود. همچنین امسال برخلاف سال‌های گذشته مراسم برترین‌های لیگ فصل گذشته هم برگزار می‌شود که هنوز مکان این مراسم مشخص نیست.