kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۶۶۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵

سه مستند درباره شهید جمهور تولید می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

 
 
 رئیس سازمان سینمایی از تولید سه فیلم مستند درباره شهیدجمهور و افتتاح مجموعه فیلمخانه ملی ایران خبر داد.
محمد خزاعی در یکصدوهفدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی، با اشاره به تداوم فعالیت‌های سازمان و مؤسسات تابعه تأکید کرد: سازمان سینمایی با همان شدت و همت قبل از شهادت رئیس‌جمهور عزیز به روند فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و هیچ برنامه‌ای تاکنون، متوقف نشده و نخواهد شد. جلسات هفتگی، روند صدور مجوزها و تولید آثار، گفت‌وگوها و تعاملات بین‌المللی، رعایت مراحل تقویم زمانی جشنواره‌ها و توسعه زیرساخت‌های سینمایی و افتتاح‌ها و غیره در جریان است و هیچ‌گونه خللی در اجرای برنامه‌های سینمایی کشور ایجاد نخواهد شد.
وی از برگزاری اولین جشن سالانه هنر و تجربه به عنوان یکی از برنامه‌های مصوب سال ۱۴۰۳ خبر داد و اضافه کرد: مصوب شده «جشن هنر و تجربه» به صورت سالانه برگزار شود.
رئیس سازمان سینمایی در این جلسه از پیشرفت مطلوب مجموعه فیلمخانه ملی ایران خبر داد و افزود: تکمیل پروژه ارتقا و توسعه ظرفیت مخزن‌ گنجینه‌ ملی حوزه سینما از راهبردهای جدی سازمان سینمایی در دولت سیزدهم بوده است، عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم با نظر مساعد و پیگیری شخص وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کرده‌ایم روند تجهیز، آماده‌سازی و بهره‌برداری مجموعه فیلمخانه ملی به مثابه یکی از دستاوردهای ماندگار سینمای ایران فراهم شود. خوشبختانه، این پروژه، امروز، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته و تلاش ما این است که در هفته دولت افتتاح شود.
وی از تولید سه اثر مستند پیرامون ابعاد شخصیتی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی رئیس‌جمهور شهید خبر داد و افزود: پس از شهادت رئیس‌جمهور عزیز از سوی سازمان سینمایی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مأمور شده است تا این آثار را با موضوع و محوریت پرتره شهید رئیسی و نیز مستند دستاوردهای نهضت جهادی دولت سیزدهم تولید و تهیه کنند.
خزاعی اضافه کرد: در نظر داریم یکی از فیلم‌های تهیه شده همزمان با اربعین شهدای خدمت در سینماها به نمایش درآید.