kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱

تخفیف ویژه روز عید به عشق مولا(ع)

 
 
بر خلاف برخی تلاش‌های بی‌حاصل برای کمرنگ نشان دادن اعتقادات در بین مردم کشورمان، پایبندی به اعتقادات و تکیه بر ارادت به اهل بیت(ع) بخشی مهم و غیر قابل تفکیک از زندگی مردم ایران است.
زیاد دیده و شنیده‌ایم که عده‌ای یا برخی رسانه‌های معاند و صفحات مجازی تلاش می‌کنند این‌طور القا کنند که مردم ایران از اعتقادات مذهبی و دینداری فاصله گرفته‌اند. این ادعای بی‌اساس در حالی است که، پایبندی به اعتقادات و تکیه بر ارادت به اهل بیت(ع) بخشی مهم و غیر قابل تفکیک از زندگی مردم ایران است.
مراسماتی مانند مهمانی 10 کیلومتری عید غدیر که دیروز در تهران و شهرهای مختلف کشور با حضور خیل عظیم مردم برگزار شد یا مراسمات مختلف ماه رمضان، محرم، پیاده‌روی اربعین و... گوشه‌ای از ارادت مردم کشورمان به مناسک و ارزش‌های مذهبی و اعتقاد و ارادت به اهل بیت(ع) را به نمایش می‌گذارد. اما گاه برخی رفتارها و ابتکارات برخاسته از دل‌های زلال و ارادتمند به اهل بیت(ع) هم در این شلوغی و هیاهوی زندگی شهری جلوه‌گری می‌کند که جالب توجه است.
 دیروز یکی از همین نمونه‌های طراوت بخش را در گوشه‌ای از این شهر شاهد بودیم.
کاسب اغذیه فروشی که با فروش مواد غذایی در خودروی خود امرار معاش می‌کند، در تقاطع اکباتان-لاله‌زار، مشتری‌های خود را غافلگیر می‌کرد. این کاسب با صفا در پاسخ مشتریان خود که بعد از سفارش غذا و هنگام پرداخت هزینه با تصور اشتباه شدن هنگام پرداخت از علت کمتر بودن مبلغ دریافتی نسبت به مبلغ واقعی سؤال می‌کردند با لبخند از روی ارادت و اعتقادی رو‌به‌رو می‌شدند که: «امروز عید غدیره و به عشق مولا علی(ع) قیمت‌ها را نصف کرده‌ایم.»
این تنها نمونه‌ای از یک عرض ارادت مؤمنانه به اهل بیت(ع) و نمادی از اعتقادات جاری در زندگی مردم شهر و کشورمان است، کاری دلی و از روی ایمان که یک کاسب به صورت داوطلبانه و خودجوش از بخش زیادی سود معمول خود می‌گذرد تا لبخندی بر لب مردم بنشاند.