kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱

 ترامپ 24 ساعت قبل از اولین مناظره انتخاباتی خواستار آزمایش اعتیاد  بایدن شد


 
 دونالد ترامپ تنها یک روز مانده به مناظره رودررو با رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار انجام آزمایش اعتیاد بر روی جو بایدن شد.
کارشناسان رقابت بایدن و ترامپ را در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشانه‌ای واضح از افول جایگاه آمریکا در جهان و همچنین بروز قحط‌الرجال در این کشور است. ترامپ رئیس‌جمهور فاسد و جنایتکار سابق آمریکا با چندین پرونده فساد اخلاقی و اقتصادی روبه‌رو است و احتمال زندانی شدنش نیز وجود دارد. رئیس‌جمهور جنایتکار کنونی این کشور نیز دچار زوال عقل است و روزی نیست که گاف تازه‌ای از وی در رسانه‌های دنیا منتشر نشود. خشک شدن و زل زدن به یک نقطه‌، فراموش کردن اسامی اطرافیان و حتی وزرای دولتش از گاف‌های جدید وی است. 
حالا این دو قرار است فردا (پنجشنبه) بدون حضور تماشاگر اولین مناظره انتخاباتی خود را برگزار کنند. اما ترامپ در آستانه برگزاری این انتخابات در رسانه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشیال» خواستار انجام آزمایش اعتیاد بر روی رئیس‌جمهور آمریکا و ارائه نتایج آن شده و گفته است که در صورت موافقت بایدن با انجام این کار، خودش نیز حاضر به انجام این آزمایش و ارائه نتیجه آن در این مناظره انتخاباتی است. در پیام ترامپ آمده است: «اگر بایدن با انجام این آزمایش موافقت کند، من هم بلافاصله با انجام آن موافقت خواهم کرد.»
مطلب ترامپ یک روز پس از آن منتشر شد که «رونی جکسون» پزشک سابق کاخ‌سفید گفت که «جو بایدن» باید پیش از مناظره این هفته با «دونالد ترامپ» تحت آزمایش‌های پزشکی قرار گیرد تا مشخص شود که آیا او از مواد تقویت‌کننده عملکرد برای سرپوش گذاشتن بر سلامت ذهنی خود استفاده می‌کند یا خیر. به گزارش مهر «جکسون»، که در دولت ترامپ و اوباما به عنوان پزشک کاخ‌سفید خدمت می‌کرد، گفت که بنا به دلایلی معتقد است بایدن برای تقویت هوشیاری خود در مناظره روز پنجشنبه دارو مصرف خواهد کرد.
این پزشک که اکنون نماینده تگزاس در کنگره آمریکا است، افزود: درباره اینکه بایدن قبل از سخنرانی سالیانه خود در ماه مارس(اسفند)، موادمخدر مصرف کرده، مشکوک است. جکسون روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز نیز گفته بود که به نمایندگی از میلیون‌ها آمریکایی خواهان آن است بایدن قبل و بعد از این مناظره تحت آزمایش موادمخدر به ویژه داروهای تقویت‌کننده عملکرد قرار گیرد.
بنابر اعلام نشریه «فوربس»، بررسی‌های فیزیکی نشان داد که بایدن از نوروپاتی محیطی رنج می‌برد که نوعی آسیب عصبی است که می‌تواند باعث ایجاد درد یا بی‌حسی در پاهای رئیس‌جمهور آمریکا شود. ترامپ و سایر جمهوری‌خواهان سال‌هاست که به سلامت شناختی بایدن حمله کرده و اغلب به گاف‌ها و اشتباهات او در رویدادها، سفرها و کنفرانس‌های مطبوعاتی کاخ‌سفید اشاره می‌کنند. به گزارش ایرنا، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها معتقدند هم دوران ریاست‌جمهوری بایدن و همزمان ریاست‌جمهوری ترامپ، بیشتر از اینکه برای کشورشان مفید باشد، پیامدهای منفی در پی داشته است.