kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱

نفت کوره پالایشگاه اصفهان یورو ۵ می‌شود

 
 
اصفهان-خبرنگاركيهان:
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه درحال حاضر مدیریت ۵۰ جایگاه سوخت در استان اصفهان برعهده پالایشگاه اصفهان است، گفت: هدف‌گذاری ما این است که محصولات باکیفیت ارائه دهیم و از سال آینده نفت کوره ما یورو پنج خواهد بود.
دکترمحسن قدیری، با بیان اینکه ما از سال ۱۴۰۵ صادرات محور خواهیم بود، اظهار کرد: هدف‌گذاری ما برای استفاده از خطوط ریل است تا روزانه از تردد ۲ هزار‌ تانکر در استان کاهش پیدا کند؛ در این زمینه خط ‌آهن پالایشگاه اصفهان تا سال ۱۴۰۵ با هزینه بالغ بر ۶ همت به بهره‌برداری می‌رسد. وی ادامه داد: در پالایشگاه اصفهان سه کولینگ هیبریدی (برج خنک‌کننده)که در دنیا بی‌نظیر است برای کاهش مصرف آب در حال طراحی و نصب هستیم که هر کولینگ ۱۲۰ مترمکعب در ساعت مصرف آب پالایشگاه اصفهان را کاهش می‌دهد.
قدیری با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تولید یک هزار مگاوات انرژی پاک و خورشیدی در دستور کار پالایشگاه است، عنوان کرد: این پروژه برق خورشیدی تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و ۳۳۰ مگاوات برق تحویل شرکت برق استان اصفهان خواهیم داد که سه برابر مصرف خود پالایشگاه است. وی با بیان اینکه در هلدینگ پتروپالایش اصفهان نزدیک به ۲۳ پروژه آبی تدوین شده است که باید به سمت مدیریت مصرف آب حرکت کنیم تصریح کرد: ۷۵ درصد مصرف آب در این شرکت کاهش داشته است و به این سمت حرکت می‌کنیم که هیچ‌گونه آب دورریزی نداشته باشیم تا به سمت یک پالایشگاه سبزحرکت نماییم. قدیری در پایان گفت: تلاش می‌کنیم در چند سال آینده به استانداردهای ۲۰۵۰ برسیم و تمامی محصولات پالایشگاه اصفهان یورو ۵  شود همچنین تلاش داریم کوره‌های پالایشگاه اصفهان را هم به سمت استانداردهای جهانی برسانیم.