kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۵۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷

اعلام برنامه‌های اربعین شهدای خدمت(اخبار ادبی و هنری)

 
 
رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین روز «شهیدان پرواز اردیبهشت» گفت: در برنامه‌های تکریم شهیدان خدمت از زمان بروز حادثه تا امروز آنچه بیش از همه ملموس و محسوس است میدان‌داری مردم است، در اربعین شهیدان هم بنای ما این است که در وجه مردمی مراسم تسهیل شود.
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و رئیس ستاد بزرگداشت چهلم شهدای خدمت، روز یکشنبه -سوم تیر- در نشست خبری ستاد بزرگداشت چهلمین روز «شهیدان پرواز اردیبهشت» اظهار داشت: مراسم اصلی در تهران و مشهد برگزار می‌شود و روز پنجشنبه در ساعت ۱۷ در مصلای تهران برگزار می‌شود و جلوه‌ای برای ارائه وجه خدمات شهدای پرواز خدمت فراهم کنیم و در این برنامه پیام سیدحسن نصرالله پخش می‌شود و همسر شهید رئیسی سخنرانی خواهد داشت.
وی درباره رسانه‌های حاضر در آیین‌های چهلم شهیدان پرواز اردیبهشت گفت: اطلاعی که دارم این که از ۹۰ رسانه خارجی اعلام حضور کردند و به اینها اضافه هم خواهند شد و مهمان‌های خارجی در اختیار وزارت خارجه است و اعلام خواهد شد.
وزیر فرهنگ درباره برنامه نامگذاری روزی به نام شهدای خدمت در تقویم رسمی گفت: در شورای فرهنگ عمومی، سی‌ام اردیبهشت به نام روز خدمت مجاهدانه به ثبت رسید و برای تصویب نهائی ارائه شده که در شورای عالی ابلاغ خواهد شد.
وزیر فرهنگ همچنین درباره برنامه‌های آثار تولید شده از سفرهای شهید رئیسی به روستاها و کارخانه‌های احیا شده گفت: ۲۵ روستا آقای رئیس‌جمهور در این مدت حضور داشتند. در کنار همه روستاها در این ۲۵ روستا، برنامه ویژه‌ای مردم این روستاها تدارک دیده‌اند. بیش از
۹ هزار کارخانه در مجموعه تولیدی به گردونه تولید در دوره شهید رئیسی برگشتند. تعداد زیادی از این مجموعه‌ها هم برنامه‌های مناسبت اربعین را تدارک دیده‌اند و به ما اعلام کرده‌اند که اسامی آنها در اختیار رسانه‌ها برای پوشش قرار می‌گیرد. 
وزیر فرهنگ ادامه داد: در استان‌ها، برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است، همزمان با روز پنجشنبه در تهران، همان ساعت برنامه‌ها در تبریز انجام شود از طرف خانواده‌های شهید، استاندار و امام جمعه معتبر برنامه مستقل برقرار خواهد بود و خانواده شهدا به ویژه خانواده شهیدجمهور در فاصله چند روز در چند برنامه مختلف در استان‌های مختلف تلاش می‌شود که شرکت کنند که در قم و اهواز این برنامه‌ها قطعی شده است. 
اسماعیلی گفت: در هفته بعدی، حضور خانواده شهید رئیس‌جمهور را در عراق برای حضور و تشکر از احساسات گسترده میلیون‌ها پیرو مکتب اهل بیت‌(ع) و مردم عراق داریم، دولتمردان عراقی و همه آحاد که در این مدت، عشایر عراقی، موکب‌داران و هیئت‌ها، این کار تجلیل را در عراق به طور گسترده انجام دادند.