kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
افزایش سهمیه بازیکنان بزرگسال تیم‌های لیگ برتری
دستورالعمل حاکم بر قراردادهای باشگاه‌های لیگ برتر برای اجرا در سه فصل پیش‌رو که به تصویب هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال رسیده بود، امروز به باشگاه‌ها ابلاغ شد. یکی از موارد مهم این دستورالعمل، افزایش سهمیه بازیکنان بزرگسال از ۱۹ نفر به ۲۰ بازیکن است.
در طول فصل گذشته باشگاه‌های لیگ برتری به خصوص نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، بارها به سهمیه ۱۹ نفر بزرگسال اعتراضاتی داشتند اما با مخالفت فدراسیون فوتبال مواجه شدند. با این حال فدراسیون فوتبال برای فصل ۰۴-۱۴۰۳ از موضع خود کوتاه آمد و اجازه جذب یک بازیکن بیشتر در رده سنی بزرگسال را به تمام باشگاه‌ها داد.
محرومیت ۳ ساله برای سه مدیر برنامه
کمیته اخلاق رای خود درباره مطوری، جعفرسرشت و کابلی را ابلاغ کرد.
با اعلام کمیته اخلاق 3 ایجنت فوتبال به نام‌های علی مطوری، محمدحسین جعفرسرشت و محمد‌اسمعیل کابلی را به دلیل نقض مقررات اخلاقی فوتبال، متخلف شناخته و به استناد مواد ۲، ۳، ۴، ۳۰ و ۳۷ آیین‌نامه اخلاق فدراسیون فوتبال و مواد ۱، ۲، ۳ آیین‌نامه اخلاق فیفا و بند ۱۹ و ماده ۲۰ مقررات ناظر بر فعالیت واسطه‌ها و همکاری با آن‌ها، به سه سال محرومیت از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محکوم کرد.
برنامه سپاهان در پلی‌آف لیگ نخبگان 
کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای زمان‌بندی بازی‌های پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا را مشخص کرد.
بر همین اساس تیم فوتبال سپاهان باید سه‌شنبه ۱۶ مردادماه در بازی نخست در ورزشگاه نقش‌ جهان از شباب الاهلی امارات پذیرایی کند. سپاهان در صورت پیروزی در بازی نخست، در بازی پلی‌آف نهائی روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه در قطر به مصاف تیم الغرافه خواهد رفت و برنده این دیدار به لیگ نخبگان آسیا راه پیدا می‌کند.
توافقات میلیاردی 2 ملی‌پوش پرسپولیس با تراکتور
آن‌طور که به نظر می‌رسد دو بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس با باشگاه تراکتور به توافق رسیده‌اند.
بحث تمدید قرارداد علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی با باشگاه پرسپولیس و مذاکره این دو بازیکن با تراکتور به یکی از بحث‌های داغ نقل‌و‌انتقالاتی فوتبال ایران در چند روز گذشته تبدیل شده است.
ترابی که قراردادش در پایان فصل بیست‌و‌سوم با پرسپولیس به پایان رسید، هیچ پالس مثبتی برای تمدید قرارداد به سرخپوشان نداده و ظاهراً تصمیم خود را برای جدایی از پرسپولیس گرفته است.
به گزارش تسنیم، ترابی توافقات نهائی با باشگاه تراکتور را انجام داده و حتی پیش‌پرداخت هم گرفته و پیش‌نویس قرارداد را هم امضا کرده است. پیش‌نویسی که در آن یک بند برای جدایی ترابی در نظر گرفته شده و براساس آن، اگر مهدی ترابی تا 10 تیرماه پیشنهاد خارجی دریافت کند می‌تواند پیش‌پرداخت دریافتی باشگاه تراکتور را پس داده و به تیم خارجی بپیوندد. در غیر این‌صورت قرارداد او با تراکتور لازم‌الاجرا خواهد بود.
علیرضا بیرانوند هم که در اقدامی جنجالی قرارداد خود با پرسپولیس را به صورت یک‌طرفه فسخ کرد، به احتمال فراوان فوتبالش را در تبریز ادامه خواهد داد. این دروازه‌بان در یکی دو روز گذشته با باشگاه تراکتور به توافق اولیه رسیده و گفته می‌شود مبلغ این توافق حدود 60 میلیارد تومان است. بیرانوند البته هنوز قراردادی با تراکتور امضا نکرده ‌اما طرفین به توافق رسیده‌اند. قرار است دروازه‌بان فصل گذشته پرسپولیس سفری داشته باشد و در صورتی که مشکلی پیش نیاید پس از بازگشت از سفر، قرارداد یک‌‌ساله‌اش با تراکتور امضا خواهد شد.
خیبر با مهاجری در لیگ برتر ادامه می‌دهد
با اعلام مسعود عبدی مالک باشگاه خیبر، رضا مهاجری یک فصل دیگر نیز هدایت سبز و سفیدپوشان خیبر را در لیگ برتر برعهده خواهد داشت.
خیبر فصل گذشته در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران ضمن کسب عنوان قهرمانی موفق شد جواز حضور در لیگ برتر فوتبال ایران را کسب کند تا استان لرستان در سطح اول فوتبال ایران صاحب نماینده شود. با ماندگار شدن مهاجری در خیبر، این باشگاه به زودی فعالیت خود را در نقل و انتقالات آغاز خواهد کرد تا تیمی خوب را راهی فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران کند.