kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۵۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
رئیس سازمان نظام پزشکی:

دولت چهاردهم باید به منابع نیروی انسانی حوزه سلامت توجه کند

 
 
 
رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی اولویت‌های نظام سلامت در دولت آتی را برشمرد.
به گزارش ایسنا، محمد رئیس‌زاده دیروز در نشست خبری «اولویت‌های نظام سلامت در برنامه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری» گفت: یک شور سیاسی در کشور جاری است و مردم در انتخابات حضور خواهند یافت. تلاش نظام پزشکی این است که مسائل حوزه سلامت در ذیل انتخابات به یک گفتمان غالب تبدیل
شود.
رئیس‌زاده ادامه داد: مسائل حوزه سلامت در کانون توجه دولت آتی قرار گیرد. منابع انسانی و غیرانسانی در کانون توجه دولت آتی قرار گیرد؛ چرا که طی این سال‌ها منابع انسانی و غیرانسانی تحت تاثیر مسائلی قرار گرفته است. شرایط به نحوی است که منابع غیرانسانی در کانون توجه بوده و به آن پرداخته شده اما منابع نیروی انسانی مورد توجه نیست.
وی افزود: توجه به منابع انسانی خواسته سازمان نظام پزشکی است و چالش‌های نظام سلامت حل شود. در حال حاضر توازنی میان نیروی انسانی و غیرانسانی وجود ندارد. به عنوان مثال رشته جراحی کودکان در آزمون دستیاری طی سه دوره اخیر آزمون دستیاری، پذیرفته‌شدگان صفر است. این میزان در طب بیهوشی و اورژانس به ترتیب کمتر از ۷ و ۵ درصد است.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: پروژه‌هایی به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد افتتاح شد و این درحالی است که تخصیص چنین مبالغی برای نیروی انسانی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. افزایش حقوق دستیاران رشته‌هایی مانند بیهوشی، طب اورژانس در کانون توجه قرار گیرد.