kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲

عملیات مشترک عراق و یمن علیه رژیم صهیونیستی 5کشتی در حیفا و مدیترانه هدف قرار گرفتند

 
 
سرویس خارجی-
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در یک عملیات مشترک با مقاومت اسلامی عراق، 5 کشتی در بندر حیفا و دریای مدیترانه هدف حمله پهپادی قرار گرفتند. همه این کشتی‌ها مستقیم یا غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی مرتبط بودند.
ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه کم نگذاشته و ده‌ها کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم به سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب و... هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم به سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند. حالا یمنی‌ها مدتی است که با مقاومت عراق- که پیش‌تر به طور مستقل مشغول حمله به مواضع آمریکایی و اسرائیلی بود- همکاری مشترک نظامی را آغاز کرده است.
حالا سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد یکشنبه اعلام کرد که با همکاری نیروهای مقاومت اسلامی عراق پنج کشتی دیگر را در بندر حیفا و دریای مدیترانه با پهپاد هدف قرار داده‌اند. ایرنا در این‌باره به نقل از المسیره، نوشت، «یحیی سریع» گفت که در عملیات نخست چهار کشتی در بندر حیفا واقع در فلسطین اشغالی از جمله ۲ کشتی حامل سیمان و ۲ کشتی باری هدف حمله پهپادی مشترک نیروهای مسلح یمن و نیروهای مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت. او افزود: در عملیات دوم کشتی (Shorthorn Express) در دریای مدیترانه هدف حمله پهپادی قرار گرفت... این دو عملیات با موفقیت انجام شد... به یاری خداوند به اجرای عملیات نظامی مشترک خود با مقاومت اسلامی عراق در حمایت از مردم فلسطین ادامه خواهیم داد... عملیات نیروهای مسلح یمن و مقاومت اسلامی عراق تا پایان تجاوزات و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد داشت.
عملیات‌های مشترک بعدی در راه است...
آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس روز یکشنبه بود که از وقوع یک حادثه امنیتی جدید در آب‌های منطقه‌ای یمن واقع در دریای سرخ و حمله به یک کشتی خبر داد. این آژانس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارشی مبنی بر یک حادثه امنیتی در آب‌های یمن دریافت کرده‌ایم. طبق گزارش شبکه اسکای‌نیوز عربی، در این بیانیه آمده است: این حادثه در ۶۵ مایل دریایی بندر الحدیده یمن رخ داده است. این سازمان درباره جزئیات بیشتر این طور نوشت: «یک کشتی تجاری در غرب الحدیده هدف حمله پهپادی قرار گرفته و دچار آسیب شده است. جزئیات بیشتری از این حمله گزارش نشده است.»همچنین سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که از یک کشتی دیگر واقع در ۹۶ مایلی «نشطون» در جنوب‌شرق یمن «پیام اضطراری» دریافت کرده است. این سازمان بدون ارائه جزئیات بیشتر از رسیدگی و تحقیقات درباره این پیام و حادثه توسط مقامات خبر داد. از طرف دیگر، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای از حمله موشکی نیروهای مسلح یمن به اهدافی در خلیج عدن خبر داد. ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در این‌باره اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن سه موشک بالستیک ضد کشتی به سمت اهدافی در خلیج عدن پرتاب کردند. طبق گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه آمده است: در نتیجه حمله حوثی‌ها (انصارالله) در خلیج عدن خسارت جدی وارد نشده است. ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین مدعی شد که کشتی‌های ائتلاف و کشتی‌های تجاری خسارات جدی در پی حمله در خلیج عدن گزارش نکرده‌اند. سنتکام در ادامه مدعی انهدام سه فروند شهپاد نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ شد.
حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا و اسرائیل
خبر دیگر، مقاومت اسلامی عراق شنبه‌شب اعلام کرد، برای اولین‌بار طی پنج ماه گذشته، پایگاه آمریکایی «التنف» واقع در جنوب‌شرقی سوریه (نزدیکی مرز عراق و سوریه) را هدف حمله پهپادی قرار داده است. این حمله پهپادی در پی حمله پهپادی جمعه‌شب به یک هدف نظامی در منطقه «العشائر» واقع در هفت کیلومتری شهر «البوکمال» در شرق دیرالزور صورت گرفته است. گردان‌های سیدالشهدای عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، در حمله آمریکایی‌ها به خودرویی در مرز عراق و سوریه، «عبدالله رزاق الصافی» مجاهد عراقی در هنگام انجام وظیفه به شهادت رسید.
مقاومت اسلامی عراق بامداد روز یکشنبه اعلام کرد که با پهپاد به یک هدف حیاتی در‌ام‌الراشرش (ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی حمله کرده است. طبق گزارش المیادین، مقاومت تاکید کرد که این عملیات در حمایت از نوار غزه و در ادامه رویکرد مقاومت در برابر اشغالگری انجام شد و بار دیگر قول داد که انهدام مواضع دشمن ادامه دهد.
ویدئوی «برای هر کسی که مهم است»!
مقاومت اسلامی لبنان نیز بامداد روز یکشنبه ویدئویی تحت عنوان «برای هر کسی که مهم است» منتشر کرد و در پاسخ به تهدیدات رژیم اشغالگر اسرائیل از زبان سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «اگر جنگی بر ما تحمیل شود، دشمن پشیمان خواهد شد.» حزب‌الله در این ویدئو مختصات اماکن و مناطق راهبردی را به نمایش گذاشت؛ با اشاره تلویحی به اینکه در صورت بروز درگیری گسترده، تمامی این مناطق در تیررس قرار دارند. حزب‌الله فایل این ویدئو را منتشر کرد که در آن اهداف حیاتی رژیم صهیونیستی ظاهر می‌شود که هدف قرار دادن آنها، رژیم صهیونیستی را به عصر حجر برمی‌گرداند.
رسانه‌های عبری: نصرالله برنده است
یکی از مسئولان ارشد سابق شاباک تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی به جنگ علیه لبنان ادامه بدهد، سیدحسن نصرالله برنده است. به گزارش ایسنا، «ایلان لوتان» مسئول ارشد سابق شاباک گفت: شهرک‌های شمال از ساکنان تخلیه شده است. شهرک متولا و شهرک‌های کریات‌شمونه و المناره نیز ویران شده‌اند. اسرائیل بعد از ۹ ماه جنگ علیه حزب‌الله لبنان به دنبال چیست؟ آیا این مسئله ۲ سال طول خواهد کشید یا می‌خواهد این واقعیت را تغییر بدهد؟ برای حزب‌الله و «سیدحسن نصرالله» دبیرکل این حزب در صورت ادامه جنگ، معادله برد- برد خواهد بود.
قرار بود لبنان به عصر حجر بازگردد نه اسرائیل!
در ادامه اجماع تحلیلگران و رسانه‌های عبری به ضعف ارتش در برابر حزب‌الله، کانال 14 رژیم صهیونیستی گزارش کرد: «این ما هستیم که احساس می‌کنیم به عصر حجر بازگشتیم!» کانال 12 نیز در گزارش خود آورد: «نمی‌توان ادعاها درباره جبهه شمال را قبول کرد، واقعا درباره شمال غفلت شده، آنجا نبردی آتشین در عمق اراضی ما در جریان است!» 
هشدار وزیر صهیونیست به صهیونیست‌ها
وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نسبت به تحت‌الشعاع قرار گرفتن تاسیسات انرژی این رژیم در صورت بروز جنگ با مقاومت لبنان هشدار داد. روزنامه عبری معاریو به نقل از «الی کوهن» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نوشت، در صورت بروز جنگ گسترده با حزب‌الله لبنان، تاسیسات انرژی تهدید می‌شوند و وزارتخانه روی حفظ آنها کار می‌کند.
نماینده وحشت‌زده کنست!
«زیو الکین»، عضو کنست اسرائیل از حزب راست‌گرای امید نو، هشدار داده است که جنگ طولانی اسرائیل در غزه گزینه‌های نظامی آن را در شمال و هم‌مرز با لبنان محدود می‌کند. الکین به رادیو ۱۰۳FM اسرائیل گفت: من فکر می‌کنم مشکل ما در شمال از جنوب است. ما در جنوب (غزه) گیر کردیم. الکین گفت: «تا زمانی که جنگ را در جنوب به پایان نرسانیم، نمی‌توانیم به سمت شمال حرکت کنیم و شمال هزینه چنین مدیریتی را می‌پردازد.»
همچنین یولی ادلشتاین، رئیس کمیته روابط خارجی و امنیت کنست روز یکشنبه خواستار آماده‌سازی پناهگاه‌ها در شمال اراضی اشغالی و آمادگی برای هرگونه رویارویی احتمالی با حزب‌الله لبنان شد. معاریو به نقل از ادلشتاین نوشت: «اگر جنگ با حزب‌الله آغاز شود، آسان و سهل نخواهد بود.» او خواستار جدی گرفتن تهدیدات حزب‌الله لبنان شد.»
حملات حزب‌الله
مقاومت لبنان اعلام کرد: مبارزان مقاومت در راستای حمایت از ملت پایدار غزه و مقاومت و پاسخ به تجاوز و تروری که دشمن صهیونیستی در شهرک «الخیاره» لبنان انجام داد، یکشنبه،‌ حمله پهپادی را به مقر فرماندهی گردان «السهل» در پادگان «بیت هلل» انجام داده و مواضع افسران و سربازان دشمن را هدف قرار دادند که منجر به کشته و زخمی شدن آنها شد. در همین زمینه، شبکه ۱۲ عبری صبح یکشنبه گزارش داد که در پی پرتاب موشک پدافند هوائی به سمت دریا بدون فعال شدن آژیر، انفجاری در حیفای اشغالی رخ داده است. ارتش اشغالگر مدعی شد آنچه بامداد دیروز در شهر حیفا رخ داد یک تشخیص اشتباه بود. همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی تاکنون اذعان کرده‌اند که در این حمله ۵ نفر زخمی شده‌اند که حال سه نفر از آنها وخیم است.
شبکه الجزیره در این‌باره گزارش داد که در پی نفوذ پهپاد، آژیرهای خطر در شهرک‌های منطقه «الجلیل سفلی» به صدا درآمد. در همین راستا، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که یک پهپاد به پرواز درآمده از لبنان درصدد هدف قرار دادن تاسیسات نظامی حساس وابسته به شرکت صنایع نظامی «رافائل» بوده است. همزمان، در پی پرتاب چند موشک، آژیرهای خطر در منطقه «الجلیل علیا» در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمده است. رسانه‌های عبری گزارش دادند که یک پهپاد مسلح به موضعی در منطقه «آیلیت هشاحر» در شمال‌شرق شهر اشغالی «صفد» اصابت کرده و منجر به آتش‌سوزی و تلفات شده است. در همین راستا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله هوائی را با یک اسکادران از پهپادهای مسلح تهاجمی به مقر فرماندهی لشکر ۹۱ در «آیلیت هشاحر» (شمال‌شرق صفد) انجام دادیم و در آن مکان‌ها و محل استقرار افسران و سربازان دشمن را هدف قرار دادیم و مستقیماً به آن ضربه زدیم و شماری از آنها را کشته و زخمی کردیم. طبق این گزارش، در پی این حمله آتش‌سوزی در سه موضع در نزدیکی صفد رخ داده است و بالگردها در تلاش برای مهار حریق هستند.