kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵

آغاز روند احیای درختان پارک جنگلی چیتگر با پیگیری‌های ویژه دادستان تهران

 
 
در پی ورود دادستانی تهران به مسئله آفت‌زدگی و خشک شدن درخت‌های پارک جنگلی چیتگر، با پیگیری‌های صورت گرفته اقدامات لازم برای آبیاری درختان و پاک‌سازی کنده‌های آفت‌زده پارک انجام شد.
به گزارش خبرگزاری میزان، پس از پیگیری‌های ویژه دادستان تهران و انجام اقدامات لازم پروژه آبیاری درختان پارک جنگلی چیتگر، پاک‌سازی آفت درخت‌ها و صدور سند اراضی پارک و بوستان جنگلی چیتگر تحت مالکیت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور پس از ۶۰ سال انجام شد.
دادستان تهران در بازدید میدانی از پارک جنگلی چیتگر اظهار داشت: با همکاری دستگاه مربوطه طی یک هفته سند کل کاداستر پارک جنگلی چیتگر صادر و تحویل اداره منابع طبیعی شد.
صالحی ادامه داد: پارک چیتگر سال‌ها آبیاری نمی‌شد و با پیگیری‌های صورت گرفته، مسیر لوله و شبکه برای انتقال آب نصب شد و همچنین قنواتی که به این جنگل می‌رسیدند، لایروبی شدند تا قابل استفاده شوند، ناگفته نماند که با آب غیر قابل شرب آبیاری درختان آغاز شده و تا چند روز آینده شاهد آبیاری کامل پارک جنگلی چیتگر هستیم.
وی افزود: یک سری درخت‌های پارک جنگی قطع شده بود و ۸۰۰ کنده در آن‌جا باقی مانده بود که باعث آفت‌زایی می‌شد. به دستگاه مربوطه اعلام شد که طی یک هفته کنده‌ها را خارج کنند و جای آن درختان متناسب کاشته شود. خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده حدود هزار اصله درخت تاکنون کاشته شده است.
دادستان تهران با اشاره به استقرار یگان‌های حفاظت منابع طبیعی در پارک‌های جنگلی شهر تهران گفت: طی قرارداد مشترک با اداره منابع طبیعی و شهرداری، مدیریت اداره پارک‌های تهران به شهرداری واگذار شد. اما نظارت لازم پارک‌های جنگلی صورت نمی‌گرفت، از همین رو دادستانی، اداره منابع طبیعی را ملزم به استقرار یگان حفاظت در تمامی پارک‌های جنگلی تهران کرده که خوشبختانه این امر، هم انجام شده است.