kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۴۶۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹

کیهان و خوانندگان

 
 
*جهانگیری در اجتماع انتخاباتی پزشکیان با ابراز خشم از شعار ملت ایران در مراسم تشییع شهیدجمهور آیت‌الله رئیسی که می‌گفتند «رئیسی راهت ادامه دارد» با پُر رویی هرچه تمام‌ترگفته است‌، نه خیر، این راه نباید ادامه یابد‌، بلکه باید متوقف شود! بله طبیعی است راهی که شأنی جز نوکری مردم برای مسئولان قائل نیست و به جای گردن کلفتی در برابر قانون در هنگام رسیدگی به مفاسد نزدیکان، خودش گشت ارشاد مدیران راه می‌اندازد و برای خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناسد برای اشرافیت نوکیسه و متکبر معلوم است که قابل تحمل نیست و کینه برانگیز است.
مسعودی
* توجه جوانان عزیز را به بیانات امام راحل در‌باره برخی از گرایش‌های اوایل انقلاب که هنوز آثار آن در برخی از جریان‌های داخلی دیده می‌شود جلب می‌کنم: انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان‌ خود را به گروهها و لیبرال‌ها می‌خوریم‌، آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همه کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است‌، ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همه اصول، که چرا مرگ بر آمریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضد انقلابیون حکم خدا را جاری می‌کنید؟ چرا شعار نه شرقی و نه غربی داده‌اید؟ چرا لانه جاسوسی را اشغال کرده‌ایم و صدها چرای دیگر.     امام خمینی(ره) - ۳ اسفند ۱۳۶۷
نصری‌زاده
* سالگرد شهادت دکتر چمران در ۳۱ خرداد ۱۳۶۰وزیر انقلابی که حضور در خطوط مقدم جبهه‌ها را بر میز و صندلی قدرت ترجیح می‌داد را گرامی می‌داریم. امروز هم به مدیران از جنس این شهید والامقام در مدیریت کشور نیازمندیم نه مدیران اشرافی و راحت‌طلبی که حتی در روزهای درگیری مردم با مسائلی مثل سیل و زلزله در تفریحگاه‌هایشان مشغول خوشگذرانی بودند و همه ایده‌شان برای اداره کشور در باج دادن به قلدرهای عالم خلاصه می‌شد و حالا به دنبال تشکیل دولت سوم خود هستند!
صالحی
* از روزنامه کیهان درخواست می‌شود در برابر سیاه‌نمایی‌های اصلاح‌طلبان نسبت به دولت شهید رئیسی و اینکه قصد کرده‌اند دوباره کشور را به توهماتی مثل امضای کری تضمین است، گره بزنند و چند سال دیگر کشور را به عقب ببرند دست به روشنگری بزند.
شکیبا
* حمید نوری با تلاش دستگاه دیپلماسی دولت شهید رئیسی و همچنین سایر نهادها ۲۶ خرداد امسال آزاد شد و به کشورمان بازگشت و داغی بر دل غربگرایان و منافقین کور دل گذاشت که معتقد بودند محال است که او روزی آزاد شود و به کشور بازگردد.
 عرفانی
*از مردم با بصیرت کشورمان می‌خواهم کسی را انتخاب کنند که ما را به روزهایی که من هم صبح جمعه فهمیدم برنگرداند و کشور را دوباره بر سرمان آوار نکند. 
مهدوی
* شش نامزد ریاست جمهوری، در شرایط نسبتا با ثبات اقتصادی وارد میدان رقابت انتخاباتی شده‌اند که حاصل مدیریت خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی شهید رئیسی است. در حالی که در سال 1400 برخی روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی با تیترهایی تورم سه رقمی را پیش‌بینی می‌کردند شرط انصاف و شرافت نیست که امروز برخی در مناظرات به آن خادم پاکباخته مردم جفا کنند.
بذرافشان
* آقای پزشکیان در برنامه اقتصادی‌اش در صداوسیما دو اقتصاددان آورد که نظرات هرکدام با دیگری زمین تا آسمان تناقض دارد؛ باتوجه به اینکه آقای پزشکیان می‌گوید در اقتصاد تخصصی ندارد و کار را به کارشناسان می‌سپارد‌، فردا اگر رأی آورد می‌خواهد با کدام رویکرد اقتصادی مملکت را اداره کند؟
ابوالقاسمی
* از آقای شریعتمداری به خاطر یادداشت خود خطاب به جناب آقای جبلی رئیس صدا و سیما که در برپایي میزگردها از کارشناسان برجسته و آشنا به امور نیز دعوت به عمل آورند تا در صورت مشاهده دروغگویی‌ها و ادعاهای خلاف واقع، با ارائه اسناد و مدارک و شواهد غیر‌قابل انکار، دروغ بودن این‌گونه ادعا‌ها را برای مخاطبان بازگو کنند و به خلاف‌گویان اجازه ندهند با معرفی «‌سراب‌» به جای «‌آب‌»، در شناخت واقعی مردم شریف کشورمان خلل ایجاد کرده و به آنها آدرس غلط بدهند، تشکر می‌کنم.
بیگی
* به اذعان مقامات آمریکا علی‌رغم وضع ۶۰۰ تحریم جدید نفتی و پتروشیمی، صادرات نفت در دولت شهید رئیسی ۳ برابر شده و تولید نفت به بیش از دو میلیون بشکه افزایش یافته است. ولی نمی‌دانم چرا برخی غرب‌زدگان همه چیز را به نگاه شیطان بزرگ گره می‌زنند.
کهن‌راز
*محمدجواد ظریف از بانیان عهدنامه ترکمنچای ۲ (موسوم به برجام) در قامت مشاور پزشکیان در مناظرات حاضر شد و طبق معمول با شدت و حرارت مشتی دروغ را بیان کرد تا همگان بفهمند‌، پزشکیان ادامه همان دولتی است که با برجام وعده پایان یافتن تمام تحریم‌ها را داد ولی تحریم‌ها بیش ازدو برابر شد، دانشمندان هسته‌ای را در معرض ترور قرار داد، صنعت هسته‌ای را فلج کرد، دلار را ۱۰ برابر کرد، پراید را ۴۰۰ درصد گران کرد و...
کشاورز
*رأی به تکرار دولت سوم روحانی یعنی رای به تفکری که صدای مرگ بر آمریکا را در دانشگاه‌های آمریکا می‌شنود و می‌آید در آنتن پخش مستقیم شبکه ۳ تلویزیون از نیاز کشور به رابطه و مذاکره با آمریکا حرف می‌زند! رأی به آقای پزشکیان یعنی گره زدن مسائل کشور به تصمیم ترامپ قمارباز و بایدن خُل و چِل!!
جلادتی
* یک جریان آفت زده به دنبال آن است که موفقیت‌های ایران در عبور از تحریم‌های آمریکا را به طرف آمریکایی نسبت داده و ایران را در موضع ضعف و انفعال قرار دهد؟ به جای پاسخگویی به صدها خطای راهبردی ناشی از مرعوب بودن‌شان درمقابل آمریکا در 8سال دولت روحانی طلبکار هم شده‌اند!
نظری
*وقتی با وزیر ناکارآمدی چون آخوندی برخورد نشد امروز با کمال پررویی می‌بینیم که در کنار یک نامزد ریاست‌جمهوری حضور پیدا می‌کند. با این اوصاف اگر او رأی بیاورد چنین فرد ناکارآمدی دوباره می‌خواهد به صدارت برسد؟
مهربانی
* کابینه دولت باید افرادی متعهد به اسلام، ولایت و مردم و... باشند، و نمی‌شود، نمی‌توانیم و نمی‌گذارند را از ذهن و فکرشان پاک کنند. کسانی می‌توانند بار مشکلات جامعه را بر دوش کشند که شیفته خدمت باشند و نه تشنه قدرت.
محمدی لندی
* با شهادت دکتر رئیسی و هیئت همراه در 31 اردیبهشت ماه، شرایط کشور برای خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات هشتم تیرماه فراهم شده است ان‌شاءالله مردم انقلابی و با بصیرت در روز جمعه موعود حماسه‌ای ماندگار خلق نموده و دشمنان را مأیوس خواهند کرد.
اردستانی
*رسانه‌های غربی معتقدند که در شرایط فعلی‌، اگر جنگی بین اسرائیل و حزب‌الله آغاز شود، حزب‌الله طی ۲۴ ساعت اسرائیل را به عصر حجر خواهد برد. اینکه رژیم جعلی پس از هفت اکتبر وارد چنین اقدامات احمقانه‌ای نشده است به این دلیل است که می‌داند با این کار مرگ خود را تسریع خواهد کرد.
صادقی‌نژاد
* سال ۲۰۱۴ داعش وارد دانشگاه هوائی تکریت عراق شد و قریب ۲۰۰۰ دانشجوی جوان شیعه عراقی را قتل عام کرد و به دجله انداخت، طوری که رودخانه‌ دجله به رنگ قرمز در آمد! من رأی می‌دهم به تفکر شهید حاج قاسم سلیمانی تا کشورم به چنین سرنوشت شومی مبتلا نشود.
کیاسری
*هزینه دریافت گواهینامه رانندگی با ۵۰درصد افزایش از ۴ میلیون تومان، به ۶ میلیون تومان افزایش یافت! آن هم درست در بحبوحه انتخابات! این چه تدبیری است؟
آرمیده