kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵

بحران قطعی برق برنامه‌ریزی شده در شهرهای کویت

 
 
 
دولت کویت از برنامه‌ریزی برای قطعی برق در برخی ساعات اوج مصرف در نتیجه افزایش دما و عدم توانایی نیروگاه‌ها برای تولید برق بیشتر خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری فارس؛ کویت، کشوری با جمعیت کمتر از پنج میلیون نفر در حاشیه خلیج فارس با کمبود برق مواجه است و با افزایش زودهنگام دمای هوا در این کشور به بالای 50 درجه طی دو سه روز گذشته مجبور به قطع کردن برق در برخی مناطق شده است.
دولت کویت روز پنجشنبه با تأیید قطعی برنامه‌ریزی شده برق در 40 منطقه ‌این کشور در صورت نیاز در زمان اوج مصرف اعلام کرد در مناطق مختلف قطعی برق به ترتیب از ساعت 11 صبح تا پنج بعد از ظهر برای مدت زمانی بین یک تا دو ساعت اتفاق خواهد افتاد. وزارت برق، آب و انرژی‌های تجدیدپذیر کویت از طریق حساب‌های خود در رسانه‌های اجتماعی، یک ساعت قبل از زمان مشخص شده برای قطعی برق در مناطق مورد هدف آن را به اطلاع شهروندان رسانده است. این وزارتخانه در بیانیه خود توضیح داده که قطعی برق در برخی مناطق کویت به دلیل عدم توانایی نیروگاه‌های تولید برق این کشور در پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای مصرف انرژی الکتریکی در دوره پیک و افزایش دما در مقایسه با دوره‌های مشابه در سال‌های گذشته بوده است.
به همین جهت به منظور حفاظت از پایداری سیستم برق، وزارت برق کویت تصمیم گرفت تا برخی اقدامات پیشگیرانه از جمله خاموشی برنامه‌ریزی شده 
برای دوره‌های بین حداکثر یک تا دو ساعت داشته باشد.
قطعی مکرر برق در کویت همچنین باعث شد تا وزارت کشور کویت روز چهارشنبه به رانندگان در برخی مناطق هشدار دهد که چراغ‌های راهنمایی به دلیل نبود برق متوقف شده‌اند و گشت‌های راهنمایی و رانندگی مدیریت تردد خودروها در سر تقاطع‌ها را فراهم کرده است اما بعداً اعلام کرد که همه چراغ‌های راهنمایی متوقف شده در این مناطق فعال هستند.
از روز چهارشنبه، شماری از مناطق کویت شاهد قطعی برق بوده که احتمالاً ناشی از افزایش بارها به دلیل دمای بالا است.
اداره هواشناسی کویت اعلام کرد که کویت تحت تاثیر یک توده هوای گرم قرار گرفته که منجر به افزایش محسوس دما شده است. بیشینه دما از روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور کویت بین 51 تا 52 درجه سانتیگراد ثبت شد.