kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۴۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
 رهبر انصارالله یمن خبر داد

شلیک به 153 کشتی مرتبط با اسرائیل؛ فقط 3 بار به آیزنهاور حمله شد

 
 
 
رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: «ارتش یمن طی چند روز گذشته ۱۰ عملیات را با ۲۶ فروند موشک بالستیک و بالدار و پهپاد و غیره انجام داده و هشت کشتی را نیز هدف قرار داده است که از مهم‌ترین عملیات‌های اخیر آن حمله موشکی به ناو هواپیمابر «آیزنهاور» آمریکا برای سومین‌بار در شمال دریای سرخ بود... ما در مجموع 153 کشتی مرتبط با اسرائیل را هدف قرار داده‌ایم.» این بخشی از صحبت‌های تازه دبیرکل جنبش انصارالله یمن است.
«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه گزارشی از کارنامه ارتش یمن در مبارزه با صهیونیست‌ها منتشر کرد که حاوی اطلاعات مهمی بود. او گفت: «دشمن اسرائیلی تجاوز ددمنشانه و جنایتکارانه خود علیه ملت فلسطین را ادامه می‌دهد... زندانیان و ربوده‌شدگان در زندان‌های دشمن دچار گرسنگی هستند و به زور مواد ناشناخته‌ای به آنها تزریق می‌شود که به آنها آسیب می‌رساند... افزایش خسارت‌های دشمن در این روزها در مقایسه با ماه‌های گذشته بیانگر عملکرد بالای رزمندگان است. رزمندگان در غزه به‌رغم محاصره و تخریب گسترده و فراگیر ثابت‌قدم هستند.»
سید جوان این را هم اضافه کرد که «آمریکا اذعان می‌کند که نیروی دریایی آن با شدیدترین درگیری از زمان جنگ جهانی دوم دست‌وپنجه نرم می‌کند و اعتراف رهبران این کشور به پیشرفت توانمندی‌های یمن بیانگر شکست مفتضحانه و قرار گرفتن آنها در بن‌بست واقعی است... ارتش یمن طی چند روز گذشته ۱۰ عملیات را با ۲۶ فروند موشک بالستیک و بالدار و پهپاد و غیره انجام داده و هشت کشتی را هدف قرار داده است که از مهم‌ترین عملیات‌های اخیر آن حمله موشکی به ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا برای سومین‌بار در شمال دریای سرخ بود... تعداد کشتی‌های هدف قرار داده شده که مرتبط با اشغالگر اسرائیلی- آمریکایی و انگلیسی است به ۱۵۳ کشتی می‌رسد.»
الحوثی سپس با اشاره به اینکه «متجاوزان آمریکایی و انگلیسی طی چند روز گذشته ۲۴ حمله علیه یمن صورت دادند که فاقد هرگونه تاثیری بود» ادامه داد: «آمریکا در رویارویی با آنچه که یمن در پشتیبانی از غزه انجام می‌دهد، در بن‌بست واقعی و شکست مفتضحانه‌ای قرار دارد که این بن‌بست به دلیل تاثیر آن بر اوضاع کلی و در سطح شهرک‌های یهودی‌نشین شمال اراضی اشغالی است. توسعه سلاح‌های رزمی در یمن اقدامی مستمر است.»
فرمانده اروپایی نگران شد
خبر دیگر آنکه خبرگزاری بلومبرگ به نقل از فرمانده نیروی دریایی مستقر توسط اتحادیه اروپا در دریای سرخ گزارش داد که با توجه به تشدید حملات یمن، این نیرو باید ۲ برابر شود. به گزارش ایسنا، این آژانس خبری گزارش داد: چهار کشتی اتحادیه اروپا از فوریه گذشته در آب‌های سواحل یمن گشت‌زنی کرده‌اند. وی در مصاحبه با بلومبرگ تاکید کرد: ما بودجه کافی نداریم و کل حوزه‌ای که باید تحت پوشش قرار دهیم بسیار وسیع است.
یک رسانه معروف آمریکایی نیز در گزارشی جداگانه به شرایط دشوار ناوهای آمریکایی در دریای سرخ پرداخت و گزارش داد که در ماه‌های گذشته تلاش‌های ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن در دریا سرخ شدت گرفته است؛ تلاش‌هایی که منابع و نیروی انسانی نیروی دریایی آمریکا را به چالش کشیده است. به گزارش آسوشیتدپرس، جنگنده‌های آمریکایی مستقر روی ناو «یواس‌اس دوایت آیزنهاور» روزانه چند پرواز برای حمله پیشدستانه به مواضع ارتش یمن ترتیب می‌دهند و کشتی‌های جنگی آمریکایی تاکنون چندین‌بار «انبارهای تسلیحاتی و تأسیسات ارتباطی» ارتش یمن را با موشک‌های «تاماهاک» هدف قرار داده‌اند.