تاثیر مناظرهها بر شناخت نامزدها(اخبار ادبی و هنری)
پخش مناظرهها از رسانه ملی موجب شناخت بیشتر مردم از نامزدهای انتخابات ریاستجمهوری شده است.
مرکز تحقیقات سازمان صداوسيما اعلام کرد: ۴۷ درصد مخاطبان اولین مناظره انتخاباتی، شناخت بهتر و بیشتری از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری پیدا کردهاند و این امر موجب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات خواهد شد. براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسيما تنها ۹ درصد مخاطبان گفتهاند مناظره برای شناخت بهتر نامزدهای انتخابات ریاستجمهوری به آنها کمکی نمیکند و این در حالی است که ۴۷ درصد از مخاطبان و بینندههای مناظرهها اعلام کردهاند که با پخش اولین مناظره انتخاباتی، شناخت بهتر و بیشتری از نامزدها پیدا کردهاند. همچنین این نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان میدهد که پس از مناظره اول، نسبت کسانی که برای انتخاب نامزد مورد نظر خود تردید داشتهاند ۲ درصد کاهش پیدا کرده است. گفتنی است که نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسيما که روز سهشنبه ۲۹ خردادماه انجام شد نشان میدهد ۹۳.۶٪ از پاسخگویان از تسلط مجری مناظره تلویزیونی رضایت داشتهاند. همچنین ۹۱.۸٪ از مخاطبان معتقد بودند که در این مناظره سازمان صداوسيما توانسته بی طرفی و عدالت را رعایت کند و نیز ۹۳.۶٪ از مخاطبان، محورها و سؤالهای مناظره را پسندیدهاند.