kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲

اعلام برنامه‌های همایش بین‌المللی شعر «خدمت تا شهادت»(اخبار ادبی و هنری)

 
 
یک شاعر گفت: همایش شعر «خدمت تا شهادت»، روایت شهیدان خدمت و شهیدجمهور را به زبان شعر پیگیری می‌کند.
نشست رسانه‌ای همایش بین‌المللی شعر «خدمت تا شهادت» با حضور میلاد عرفان‌پور مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و دبیر علمی این رویداد، حمیدرضا الله‌یاری شهردار شهرستان رباط کریم و امیرحسین شفیعی دبیر اجرائی این همایش برگزار شد. میلاد عرفان‌پور در این نشست گفت: ما در همایش «خدمت تا شهادت» رویداد برگزار نمی‌کنیم تا اثری خلق شود بلکه همایش برای قدردانی و تجمیع و انتشار آثار برجسته‌ای که به همت شاعران به صورت خودجوش خلق شده، برگزار می‌شود. مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با تاکید بر اهمیت کیفیت در انتخاب شعرهای سروده شده از انتشار آثار برگزیده در قالب کتاب خبر داد و تحقق این امر با مشارکت حوزه هنری و شهرداری رباط کریم را ثبت تاریخی نوع روایتگری شاعران مخلص و دغدغه‌مند دانست. در ماجرای پرواز اردیبهشت شاعران پیشتاز روایت از شهیدجمهور و دیگر شهدا بودند.
وی یکی از راهبردها برای برون‌رفت از بزه‌های اجتماعی در برخی شهرها را گسترش ادبیات و فرهنگ دانست و افزود: کودک و نوجوانی که با ادبیات ارتباط برقرار کند در مقابل بزه‌ها و آسیب‌های اجتماعی ایمن می‌شود.
وی در این نشست گفت: اختتامیه همایش بین‌المللی شعر «خدمت تا شهادت» در نیمه تیرماه و پیش از ماه محرم در شهرستان رباط کریم برگزار خواهد شد. عرفان‌پور همچنین توضیح داد: اگرچه قلبا سوگوار شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی هستیم اما این همایش نگاه سوگ به این ماجرا ندارد بلکه نگاهمان به مکتب این شهیدان و نهضتی که آنها دنباله‌رو آن بودند، بوده است. هرکس رخت خدمت برای مردم می‌پوشد و هرکس نامزد ریاست‌جمهوری است باید هر لحظه آماده از جان گذشتن برای مردم باشد. محور این همایش هم «خدمت تا شهادت» و امید به آینده است که صحبت شهید رئیسی هم بود و مقام معظم رهبری هم بارها به آن اشاره فرموده‌اند. حمیدرضا الله‌یاری شهردار شهرستان رباط کریم در این نشست خبری ضمن اشاره به پتانسیل و ظرفیت شهرستان رباط کریم در حوزه فرهنگ و هنر اعلام کرد: پیش از برنامه‌ریزی برای این همایش می‌خواستیم جشنواره شعر وعده صادق را پیش ببریم که به اعتقاد همه نظریه‌پردازان، جغرافیای سیاسی منطقه را تغییر داد اما به‌خاطر اتفاق تلخ شهادت رئیس‌جمهور و همراهانشان همایش شعر «خدمت تا شهادت» را در اولویت قرار دادیم و بعد آن هم حتما همایش‌هایی از این دست خواهیم داشت و در برنامه بعد همایش «وعده صادق» را برگزار می‌کنیم. وی اظهار کرد: همایش بین‌المللی شعر «خدمت تا شهادت» در ۷ محور و ۳ بخش طراحی شده و تا امروز ۵۰۰ اثر به ثبت رسیده که شامل آثار شاخص از شاعران ملی، بین‌المللی و شاعران شهرستان رباط کریم است.