kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۴۱۷
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
با حضور وزیر میراث فرهنگی انجام شد

برگزاری سومین مراسم نکوداشت بزرگان میراث فرهنگی کشور

 
 
 
با حضور وزیر و مسئولان میراث فرهنگی، از ۸ تن از پیشکسوتان حوزه میراث‌فرهنگی در سومین نکوداشت مفاخر میراث‌فرهنگی کشور تقدیر شد.
به گزارش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عزت‌الله ضرغامی با گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت، افزود: رئیس‌جمهور شهید با ما چندین بار نشست داشت و درباره برگزاری چنین همایشی تاکید و بر تداوم آن نیز توجه داشت. آقای رئیسی شخصیت بسیار بی‌نظیری بود. من در دولت‌های مختلف کار کردم، اما حقیقتا آقای رئیسی شخصیت برجسته و کم‌بدیلی بود.
وی سپس به حمایت‌های آیت‌الله رئیسی به تمام حوزه‌های این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس‌جمهوری به تخت جمشید، یکی از کارکنان این مجموعه که چند ماه حقوق دریافت نکرده بود، به ایشان اعتراض می‌کند. ۲۰ سال حقوق همکاران پایگاه‌های ما با مشکل پرداخت می‌شد اما در سفر شهید رئیسی به استان فارس و اعتراض آن کارمند، بعد از شنیدن صحبت‌های کارکنان و مدیران، تذکر جدی دادند که حقوق کارکنان حتی یک روز نباید عقب بیفتد. با دستور ایشان دو سال است که این مشکل برطرف شده است.
زنده‌یاد دکتر صادق ملک شهمیرزادی (باستان‌شناس)، دکتر عبدالمجید ارفعی (پژوهشگر و متخصص زبانهای باستانی)، دکتر احمد جلالی (سفیر پیشین ایران در یونسکو و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی)، دکتر فخری دانشپور پرور (باستان شناس)، دکتر مهدی رهبر (باستان‌شناس، پژوهشگر، حفاظتگر آثار تاریخی)، دکتر محمدمنصور فلامکی (پیشکسوت مرمت و آموزش معماری)، مهندس احمد منتظر (مرمتگر آثار و اشیای تاریخی) و مهندس بهروز وجدانی (پژوهشگر موسیقی و پیشکسوت میراث فرهنگی) از جمله افرادی بودند که تجلیل شدند.
در بخش دیگری از این مراسم نیز از تمبر یادبود شهید رئیسی و خانه چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی با حضور ضرغامی، دارابی و برادر شهید رئیسی رونمایی شد.