kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۳۴۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱
بررسی‌ها نشان می‌دهد

درآمدهای مالیاتی دولت سیزدهم در خدمت ارتقای سلامت همگانی

 
 
 
توسعه زیرساخت‌های شهری به پشتوانه درآمدهای مالیاتی و در کنار آن ایجاد بیمارستان‌های تخصصی در مناطق مختلف ایران حاکی از آن است که دولت سیزدهم تمرکز خود را بر استفاده این منابع در جهت ارتقای سلامت عمومی گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، در دولت شهید رئیسی، درآمد‌های مالیاتی به سمت هزینه‌های راهبردی و رفع نیاز‌های واقعی مردم به ویژه با تمرکز بر ارتقای سطح رفاه کنونی جامعه و بهبود معیشت آن‌ها هدایت شد.
یکی از زمینه‌های قابل توجهی که درآمد‌های مالیاتی در آن تخصیص یافته، توسعه خدمات بهداشتی و درمانی است که در نتیجه آن چهار بیمارستان تخصصی در نقاط مختلف ایران از جنوب تا شرق و غرب کشور راه‌اندازی شده است.
تاکید دولت بر توسعه زیرساخت‌های شهری، با حمایت درآمد‌های مالیاتی، نقش مهمی در تقویت زیرساخت‌های شهری و بهبود خدمات عمومی نیز ایفا کرده است.
 تخصیص عوارض و درآمد‌های مالیاتی به شهرداری‌ها، پیشرفت‌های قابل توجهی را در زیرساخت‌های شهری، از جمله دسترسی به تجهیزات ضروری و گسترش خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری مانند خرید اتوبوس‌های نو را فراهم کرده است. 
این سرمایه‌گذاری استراتژیک در توسعه زیرساختی نه تنها کیفیت زندگی شهروندان را افزایش می‌دهد، بلکه به رشد و توسعه شهری نیز کمک می‌کند.
افتتاح چهار بیمارستان تخصصی در مناطق مختلف ایران نشان از استفاده مؤثر از درآمد‌های مالیاتی در بخش بهداشت و درمان و در جهت افزایش رفاه حال مردم دارد. این بیمارستان‌ها نیاز‌های خاص مراقبت‌های بهداشتی را برآورده می‌کنند و خدمات تخصصی را برای رسیدگی به شرایط و نیاز‌های مختلف پزشکی به خصوص برای کودکان و زنان ارائه می‌دهند.
 بیمارستان تخصصی مادر و کودک جنوب شرق ایران
این بیمارستان به عنوان یک مرکز بهداشتی اختصاصی برای زنان و کودکان در منطقه جنوب شرق ایران خدمت می‌کند. خدمات و درمان‌های تخصصی ارائه شده در بیمارستان با هدف ارتقای سلامت مادر، اطمینان از زایمان ایمن و افزایش نتایج مراقبت‌های بهداشتی کودک است.
 بزرگ‌ترین بیمارستان تخصصی کودکان غرب کشور
راه‌اندازی بزرگ‌ترین بیمارستان تخصصی کودکان در منطقه غرب ایران، نقطه عطف قابل توجهی در مراقبت‌های بهداشتی کودکان در این منطقه است.
 این بیمارستان مجهز به تجهیزات روز و پیشرفته تخصصی و همچنین مراکز مرتبط با مراقبت‌های پزشکی پیشرفته و درمان‌های تخصصی برای کودکان است که به طیف گسترده‌ای از مسائل بهداشتی کودکان رسیدگی می‌کند. خدمات این بیمارستان نیز به بهبود نتایج سلامت کودکان و حمایت از رفاه خانواده‌ها در منطقه کمک می‌کند.
 افتتاح بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری در شرق کشور
افتتاح بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری در منطقه شرق ایران نیز از دیگر هزینه‌کرد‌های مهم مالیاتی در بخش و سهم مربوط به بهداشت کشور است. 
این مرکز تخصصی طیف وسیعی از درمان‌ها و خدمات ناباروری پیشرفته را به زوج‌هایی که با مشکلات ناباروری مواجه هستند، ارائه می‌دهد و برای افرادی که به دنبال شروع زندگی یا گسترش جمعیت خانواده خود هستند، حمایت ویژه‌ای را در اختیارشان قرار می‌دهد.
 خدمات این مرکز نقش مهمی در رسیدگی به تقاضای فزاینده برای درمان‌های ناباروری در این منطقه ‌ایفا می‌کند.
 بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس
راه‌اندازی بیمارستان فوق تخصصی کودکان در بندرعباس، خدمات مراقبت‌های بهداشتی کودکان را در این منطقه ارتقا می‌دهد. این بیمارستان مراقبت‌های پزشکی و درمان‌های تخصصی را برای کودکان با شرایط پیچیده بهداشتی ارائه می‌کند و اطمینان می‌دهد که بیماران جوان مراقبت‌های تخصصی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.
افتتاح این چهار بیمارستان تخصصی در مناطق مختلف ایران نمونه‌ای از تأثیر مثبت طرح‌های مراقبت‌های بهداشتی با پشتوانه درآمد‌های مالیاتی بوده است که به طور مستقیم از مالیات در جهت بهبود سلامت و افزایش رفاه عمومی مردم هزینه خواهد شد.
 دولت شهید رئیسی با سرمایه‌گذاری درآمد‌های مالیاتی در زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی و خدمات تخصصی، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت را برای جمعیت‌های مختلف و به خصوص محروم جامعه افزایش داده، به نیاز‌های مراقبت‌های بهداشتی قشر‌های خاص نظیر کودکان و مادران رسیدگی کرده و نتایج سلامت افراد و خانواده‌ها را در سراسر کشور بهبود بخشیده است.
 این بیمارستان‌ها به‌عنوان ستون‌های اساسی سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمل می‌کنند و خدمات پزشکی حیاتی را ارائه می‌کنند.
 مصرف مالیات در جهت افزایش سلامت مردم
با نگاهی به آینده، تخصیص مستمر درآمد‌های مالیاتی به طرح‌های مراقبت‌های بهداشتی فرصت‌هایی را برای بهبود بیشتر در نتایج سلامت عمومی و ارائه خدمات ارائه می‌دهد.
 با استفاده استراتژیک از درآمد‌های مالیاتی و اولویت دادن به سرمایه‌گذاری در مراقبت‌های بهداشتی، دولت توانست به ارتقای خدمات مراقبت‌های بهداشتی، بهبود نتایج سلامت و ارتقای رفاه همه شهروندان به پشتوانه درآمد‌های مالیاتی اقدام کند.
توسعه زیرساخت‌های شهری به پشتوانه درآمد‌های مالیاتی سهم شهرداری در کنار ایجاد بیمارستان‌های تخصصی در مناطق مختلف ایران با حمایت از درآمد‌های مالیاتی نشان‌دهنده تمرکز دولت سیزدهم در به کارگیری درآمد‌های مالیاتی پرداختی توسط مردم برای خود مردم در جهت ارتقای خدمات درمانی در سراسر کشور است.
 این رویکرد مهم و راهبردی، مسیری است که باید از سال‌ها پیش طی می‌شد ولی در حال حاضر در دولت سیزدهم به ثمر نشسته و رویکردی متعالی در تعامل بین شهروندان و حاکمیت در مسئله پرداخت مالیات و مصرف مالیات برای خود مردم است.