kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۹۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷

کیهان و خوانندگان

 
 
*توصیفات کم نظیر امام خامنه‌ای درباره آیت‌الله شهید رئیسی، که باید در کاندیدای ریاست جمهوری بعدی نیز متبلور باشد اینهاست: در مرزبندی با دشمنان انقلاب صراحت داشت و دوپهلو صحبت نمی‌کرد و به لبخند دشمن اعتماد نمی‌کرد، مظهر شعارهای انقلاب بود، مرد کار، خدمت و صفا بود، شب و روز نمی‌شناخت، در باب خدمتگزاری به کشور و ملت یک نصاب تازه‌ای به وجود آورد، ما قبلا شخصیت‌های خدمتگزار داشتیم اما نه در این حد، نه با این حجم نه با این کیفیت، نه با این صداقت، نه با این پرکاری و شب و روز نشناختن، در مسائل خارجی از فرصت‌ها به بهترین وجه استفاده کرد، این‌همه سفر خارجی آثار ارزشمندی هم برای امروز کشور و هم برای فردای کشور دارد، ایران را در چشم رجال سیاسی دنیا بزرگ‌تر و برجسته‌تر کرد، انقلاب اسلامی و ملت ایران را در اظهارات خارجی خود درست تعریف کرد و شناساند، سبک مدیریت او در بین همکاران خود سبک ویژه‌ای بود، با همکاران خود، با وزرا با مدیران دولتی با صفا و صمیمیت رفتار می‌کرد، برای مردم کرامت و عزت قائل بود، به مردم و جوانان برای اظهارنظر میدان می‌داد و حرمت مردم را نگه می‌داشت، به جوان‌ها اعتماد می‌کرد و آن‌ها را تکریم می‌کرد، به کسانی که به خود او بدی کرده بودند با کرامت برخورد می‌کرد و به کسانی که به او اهانت کرده بودند پاسخ تند و زشت و عصبی نمی‌داد!
 پیرانی
* تحریم یکی از مهم‌ترین مسائل اقتصاد ایران است. اما پاسخ این مسئله در معطل‌سازی و منتظر گذاشتن ظرفیت‌ها برای رفع تحریم نیست. حتی رفع تحریم هم جز با قوی شدن ایران میسر نخواهد شد. منظورم این است که همان مسیر و ریل‌گذاری که دولت سیزدهم را با وجود تحریم و با ابزار مذاکره موفق به بهبود تجارت خارجی، افزایش فروش نفت درعین افزایش تولید و صادرات فرآورده‌های نفت وگاز و پیشبرد و ثمردهی صنایع هسته‌ای‌، فضائی و... کرد، باید ادامه پیدا کند.
عرب‌زاده
*واقعیت این است که در زمینه سیاست ‌خارجی، هیچ‌گاه به اندازه دوره کنونی توازن‌گرایی در روابط خارجی و تثبیت ظرفیت‌های همسایگی فعال نبوده است و در نتیجه‌، در تاریخ ایران چنین موقعیت و فرصت‌هایی کمتر پیش‌روی کشور داشته‌ایم. این شرایط خاص منطقه‌ای و جهانی، زمینه‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی قابل ملاحظه‌ای را در اختیار مسئولان دولت آینده برای حل مسائل معیشتی مردم قرار داده است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد.
بذری
* از باب هشدار و تذکر به دولت جدیدی که تشکیل خواهد شد عرض می‌کنیم زیربنا قرار دادن رفع تحریم در همه معادلات بدون تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، آن هم در شرایطی که اولاً ایران فعلی به مراتب در وضعیتی بهتر و مقتدرتری از گذشته قرار دارد و ثانیاً طرفی که آن سوی میز مذاکره نشسته، نسبت به ده سال پیش ضعیف‌تر شده و در داخل خود نیز با چالش‌های متعددی مواجه است بار دیگر کشور را به سمت بن‌بست خواهد کشاند.
مدنی
* بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، در دیدار با رهبر معظم انقلاب ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های ایران گفته است این موضوع که هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش است برای مردم سوریه بسیار واضح و روشن شده است.این تجربه کشوری است که به واسطه نقشه‌های کثیف غرب تا آستانه فروپاشی کامل رفته بود. آیا تعجب‌آور و تامل‌انگیز نیست که اصلاح‌طلبان داخل کشور هنوز متوجه این واقعیت نشده باشند.چه رازی در پشت صحنه وجود دارد که باز هم آدرس غلط می‌دهند؟ 
ثامنی
* از مردم با بصیرت و انقلابی انتظار می‌رود طبق معیارهای کاندیدای اصلح که از کلام امام راحل و امام‌خامنه‌ای طی بیش از چهار دهه مکرر اعلام شده رأی بدهیم و تحت تأثیر لجن‌پراکنی و بد اخلاقی افراد و رسانه‌های مغرض قرار نگیریم. یک رئیس‌جمهور باید در تقیّد به دین بهتر و جلوتر از همه باشد، نسبت به استقلال کشور و آویزان نشدن به قدرت‌های پوشالی دنیا اصرار داشته باشد، به مبارزه با فساد جدی و عقیده داشته باشد، نسبت به منافع ملی حساس باشد و از عمق وجود به راه رئیس‌جمهور شهید ایمان داشته و راه او را در حل مشکلات کشور در پیش بگیرد و از همه مهم‌تر ولایتمدار باشد. قطعا رئیس‌جمهوری که این شرایط را نداشته باشد زیر بیرق شیطان خواهد بود و کشور را دو - سه دهه عقب خواهد برد و نه تنها کشور پیشرفت نخواهد داشت بلکه بر مشکلات کشور افزوده خواهد شد.
سامانی
* بیانیه یکی از سران فتنه و دعوت ضمنی به حضور در انتخابات، نشان می‌دهد که فتنه‌گران به تبعیت از دشمنان انقلاب به‌جای خط همیشگی تحریم، به دنبال انتخاب یک رئیس‌جمهور مشابه دوره یازدهم و دوازدهم هستند تا با دغدغه مشکل‌آفرینی چنین دولتی در مسائل داخلی‌، نظام مجال پرداختن به رسالت بزرگ انقلاب در عرصه‌های بین‌المللی خارجی به‌خصوص علیه رژیم صهیونیستی راپیدا نکند. مردم عزیز کشورمان مراقب خناسان باشند و ان‌شاءالله حماسه‌ای ماندگار خلق کنند.  
کیشانی
* چطور بی‌کفایت‌ترین وزیر روحانی به عنوان نامزد نهائی انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی جبهه اصلاحات معرفی شد؟! ملت به کنار، آیا این توهین به دیگر نامزدهای این جبهه نبود؟
اسکندرلو
* گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین فایلی صوتی از یکی از اسرای زن صهیونیستی منتشر کرده که در این ویدئو، آن زن صهیونیست، از سایر شهرک‌نشینان صهیونیستی می‌خواهد همچنان به تظاهرات‌های خود ادامه دهند. او خطاب به اسرائیلی‌ها می‌گوید سرنوشتمان را به نتانیاهو و کابینه جنگی وی واگذار نکنید. ما را نجات دهید. ما نمی‌خواهیم این‌جا بمیریم.چه بسا این زن هم جزء همان اسرایی باشد که در جریان حمله سبعانه صهیونیستها به نصیرات کشته شدند.
درخشانفر
* جبهه مقاومت در این مدت بلایی سر رژیم صهیونیستی آورده که توهم امنیت اسرائیل برای شهروندان آن تبدیل به ترس پایدار شده است. به همین دلیل در غزه دست به جنایت‌های وحشیانه زده و می‌زند. اما شک نداریم دیر یا زود این پیکره نحس و فاسد در منطقه ریشه‌کن خواهد شد.
فروزش
* امام خامنه‌ای در حرم امام راحل در 14 خرداد در‌باره جنایت و حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به زنان و کودکان معصوم غزه، فرمودند؛ این (حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی‌)« واکنش عصبی به باطل شدن نقشه آن‌هاست.» و امروز این رژیم کودک‌کش که در حلقه محاصره جبهه مقتدر مقاومت به تله افتاده نفس‌های آخر را می‌کشد و تا روانه شدن به زباله‌دان تاریخ چند صباحی باقی‌نمانده است. ان‌شاءالله 
صباغی
* اگر روزی فرا برسد که بتوان عملیات وعده صادق را از حیث نظامی و داده‌های دیپلماتیک تجزیه و تحلیل کرد و ضعف‌های سازمان سیاسی و نظامی غرب را با مردم در میان گذاشت، تازه آن هنگام ابعاد مختلف این عملیات که نشان‌دهنده تکامل اراده‌ سیاسی و توانمندی نظامی بی‌سابقه ایران است، برای مردم آشکار خواهد شد.
مؤید
* نشریه گاردین با بررسی‌های خود از طرق منابع آگاه و برخی رسانه‌های منتقد صهیونیست، به این نکته رسیده است که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۵ تاکنون، به نحوی سازمان یافته از مقامات ارشد دیوان لاهه جاسوسی و تهدیدات جانی علیه آنها طرح کرده است.به همین دلیل است که کریم‌خان دادستان دیوان بین‌المللی دادگستری به تازگی به تهدیدات پیدا و پنهان رژیم صهیونیستی علیه خود و دیوان لاهه واکنش نشان داده و گفته این قبیل رفتارهای تهدید‌آمیز باید هر چه سریع‌تر متوقف شوند و الا دیوان لاهه طبق اساسنامه خود با این قبیل اقدامات نیز به مثابه جرم رفتار می‌کند.
قره‌خانی
* شکست قدرت بازدارندگی اسرائیل در دو عملیات طوفان الاقصی (عملیات کاملا فلسطینی) و وعده صادق (عملیات کاملا ایرانی) مساوی با فروپاشی این رژیم صهیونیستی است. اکنون هسته‌های مقاومت در سراسر جهان نیز روحیه گرفته و آینده روشنی را نوید می‌دهند.
یزدانفر