kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۹۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸
با اشاره به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی

سید حسن نصرالله: اسرائیل جایی در منطقه ندارد باید ریشه‌اش را بکنیم

 

دبیرکل حزب‌الله در مراسم بزرگداشت «شیخ علی کورانی» پژوهشگر و نویسنده برجسته لبنانی تاکید کرد که اسرائیل جایی در آینده منطقه غرب آسیا ندارد و باید ریشه‌کن شود.
سید حسن نصر الله دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر دیروز در مراسم بزرگداشت شیخ «علی کورانی» پژوهشگر، محقق و نویسنده و مجاهد لبنانی گفت: موضع علامه شیخ علی کورانی از همان ابتدا تا زمان وفات در حمایت از انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای شناخته شده و ثابت بود. او دستاوردهای بزرگی داشت و در رأس آن وارد کردن فناوری‌های جدید حوزه علمیه و کتابخانه اسلامی و کتابخانه اهل بیت بود.  شیخ کورانی بیش از ۶۰ جلد کتاب درباره سیره، عقاید و سایر موضوعات تألیف کرد. 
سید مقاومت با اشاره به تحولات غزه تاکید کرد: وظیفه اعتقادی، شرعی، فقهی، اخلاقی و انسانی ماست که تمام تلاش خود را برای ریشه‌کن کردن غده سرطانی اسرائیل از منطقه به کار بگیریم. به گزارش ایسنا سید حسن نصرالله افزود: ما معتقدیم که این رژیم در منطقه ما آینده‌ای ندارد، نبرد در غزه همچنان ادامه دارد و جهان به دلیل حمایت آمریکا درمانده شده است و کسانی هستند که هنوز بر روی جامعه بین‌المللی برای بازدارندگی و حفاظت از فلسطینی‌ها حساب باز کرده‌اند.
نصرالله در ادامه با طرح این سؤال که آیا جامعه جهانی وجود دارد تا اسرائیل را از جنایاتش باز دارد و از ملت فلسطین حمایت و محافظت کند، گفت: برای نخستین بار احساس می‌کنم جبهه مقاومت تا این حد گسترده شده و خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای غربی را به عنوان بخشی از موضع شریف انسانی و اخلاقی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه شامل شده است.
وی خاطرنشان کرد: نتایاهو با اصرار بر تداوم جنگ غزه، رژیم صهیونیستی را به سوی سرنوشت بدتری پیش می‌برد. رئیس بانک مرکزی این رژیم از فاجعه سخن گفته است و فرماندهان ارتش و مقامات ارشد امور نظامی به وجود بحران‌ها و فاجعه‌های بزرگی اذعان کرده‌اند که رژیم اشغالگر گرفتار آن شده است. نبرد غزه نبرد وجودی و ماهیتی است و شکست اسرائیل در این جنگ آثار و پیامدهای بزرگی در تمام ابعاد و زمینه‌ها برای کل منطقه در پی خواهد داشت. بنابراین هر کسی که می‌تواند بخشی از نبرد غزه باشد، باید اقدام کند و بخشی از این نبرد 
باشد.
دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش گفت: بستر اجتماعی مقاومت همچنان حاضر، صبور، صادق است و به برکت آگاهی و فرهنگ و ایمان و اخلاص آن پیرزوی سال ۲۰۰۰ اتفاق افتاد و امروز هم در جبهه جنوبی لبنان این پشتیبانی با قدرت وجود دارد. در لبنان برخی‌ها مغالطه می‌کنند و ادعا دارند که ملت لبنان با نبرد کنونی علیه دشمن صهیونیستی موافق نیستند ولی این ادعای صحیحی نیست. من به این مدعیان می‌گویم اگر شما درست می‌گویید پس این شهدای حزب‌الله، جنبش امل، حزب قومی، جماعت اسلامی و خانواده‌های آنها بیانگر چیست؟ آیا همه این شهدا و بستر اجتماعی مقاومت، بخشی از ملت لبنان نیستند؟ تمام طوایف و اقشار ملت لبنان از جبهه جنوبی پشتیبان غزه حمایت می‌کنند.