kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۹۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
انگلیس

 افزایش سرقت از فروشگاه‌ها 


 
 شدت موج کنونی سرقت از فروشگاه‌ها در انگلیس به حدی است که حتی ارزان‌فروشی‌های یک‌پوندی نیز ناچار به نصب ابزارها و تدابیر امنیتی جدید شده‌اند تا از هزاران پوند خسارت جلوگیری کنند.
به گزارش ایسنا، «جان ببینگتون»، صاحب فروشگاه «همه‌چیز از دم یک پوند» در بریستول، می‌گوید: سرقت از فروشگاه‌ها در حال حاضر واقعا وحشتناک است و کاملا از کنترل خارج شده است. در حالی که فروشگاه‌های خرده‌فروشی بزرگ در مورد تشدید این مشکل و فشاری که به کارکنان می‌آورد هشدار داده‌اند، این مسئله می‌تواند چالشی به ‌مراتب بزرگ‌تر برای کسب‌وکارهای مستقل باشد.
ببینگتون گفت: سرقت به سناریویی هفتگی تبدیل شده است. او این افزایش را ناشی از بحران هزینه‌های زندگی و بی‌تاثیری مجازات‌های کیفری در ایجاد بازدارندگی می‌داند.
فروشگاه‌های خرده‌فروشی بزرگ زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند که میزان سرقت از فروشگاه‌ها افزایش یافته و جرایم در انگلیس و ولز به بالاترین سطح در ۲۰ سال گذشته رسیده است.
دولت در ماه آوریل اعلام کرد: در چارچوب اصلاحات لایحه عدالت کیفری، طرح‌هایی برای اعمال مجازات‌های سخت‌گیرانه‌تر دارد، اما وضع این قانون در حال حاضر به تعویق افتاده و تحت تاثیر انتخابات سراسری قرار گرفته است. ببینگتون می‌گوید: اجرای قانون در حال حاضر اثر چندانی ندارد، اگر بروید و چیزی را که واقعا می‌خواهید کش بروید، توی دردسر نخواهید افتاد، سابقه کیفری نخواهید داشت، یا دستگیر نخواهید شد. واقعا چیزی برای از دست دادن وجود ندارد.
به گزارش ایندیپندنت، «دیم شارون وایت»، رئیس شرکت جان لوییس گفت: سرقت از فروشگاه‌ها به یک «همه‌گیری» تبدیل شده است و گروه‌های سازمان‌یافته‌ای که فروشگاه‌ها را غارت می‌کنند، افزایش یافته‌اند. «آرچی نورمن»، رئیس مارکس اند اسپنسر گفت: کارکنانش کمک چندانی از جانب پلیس دریافت نمی‌کنند.
«سیمپلی بیزنس» شرکت بیمه کسب‌وکارهای کوچک، اعلام کرد: نتیجه تحقیق این شرکت نشان داده است که سرقت از فروشگاه، نگرانی بزرگ صاحبان کسب‌وکارهای کوچک است. بر اساس یافته‌های این تحقیق، ۵۷درصد پاسخ‌دهندگان فقط در یک سال گذشته، بیش از ۲۵۰ پوند به‌دلیل سرقت از فروشگاه از دست داده‌ بودند.
«تینا مکنزی»، رئیس سیاست‌گذاری در فدراسیون کسب‌وکارهای کوچک (FSB)، گفت: سرقت از فروشگاه «منشأ بزرگ استرس فروشگاه‌های خرده‌فروشی کوچک» است. او افزود: جرایم مرسوم از جمله سرقت‌های سازمان‌یافته از فروشگاه‌ها در دو سال گذشته، بیش از هزار پوند از بیش از نیمی از قربانیان کسب‌وکارهای کوچک در سراسر انگلیس و ولز به یغما برده است و یک نفر از هر ۱۰ نفر بیش از ۱۰هزار پوند از دست داده است.
در همین حال، معاون رئیس پلیس و مدیر شورای ملی رؤسای پلیس در زمینه جرایم خرده‌فروشی، گفت نیروهای پلیس آنچه در توان دارند انجام می‌دهند تا سرقت‌ها را کاهش دهند و مجرمان را تعقیب کنند.
«الکس گاس» افزود: ما اواخر سال گذشته برای توسعه برنامه اقدام علیه جرایم خرده‌فروشی با دولت همکاری کردیم که دستورالعمل‌های روشنی برای پاسخ به جرایم خرده‌فروشی از جمله پیگیری تمام مسیرهای معقول تحقیق را تشریح می‌کند.