kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۸۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
همزمان با موشک‌باران اراضی اشغالی

حزب‌الله لبنان: این مقاومت است که به جنون اسرائیل پایان می‌دهد

 

سرویس خارجی-
در حالی که شلیک موشک‌های حزب‌الله از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی، در حمایت از ملت مظلوم غزه لحظه‌ای قطع نمی‌شود، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تأکید کرد: «تمام جهان در برابر جنون و جنایت اسرائیل ناتوان مانده‌اند و مقاومت چیزی است که به این جنایت و جنون اسرائیل پایان می‌دهد.»
کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: ۲ موشک ضد‌تانک از جنوب لبنان به شهرک «مرگلیوت» شلیک شد. همچنین آژیر خطر در شهرک‌های «آویویم» و «یرؤون» در شمال فلسطین اشغالی در مرز با لبنان به صدا درآمد. 
از سوی دیگر خبرنگار المیادین در جنوب لبنان اعلام کرد یک پهپاد صهیونیستی با یک موشک جاده‌ای را در شهرک الناقوره در نزدیکی پایگاه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان(یونیفل) هدف قرار داد. 
حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و شریف مبارزان مقاومت اسلامی صبح روز یکشنبه سامانه‌های فنی در پایگاه العباد را با سلاح مناسب هدف قرار دادند که منجر به نابودی آن شد. همچنین خبرنگار الجزیره اعلام کرد آژیرهای هشدار برای سومین بار در شهرک‌های «حنیتا، شلومی و رأس الناقوره» در الجلیل غربی به صدا درآمد. مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد که مبارزان مقاومت در راستای حمایت از مردم و مقاومت غزه و پاسخ به حمله دشمن صهیونیستی به شهرک الناقوره، امروز با موشک و توپخانه پایگاه جل‌العلام و تجمع سربازان دشمن در اطراف آن را هدف قرار دادند که منجر به تلفاتی در میان نیروهای دشمن شد. 
همچنین رسانه‌های عبری افزودند ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی شلیک شد. البته در همین حال دفاع مدنی لبنان اعلام کرد در حمله پهپادی به یک موتورسیکلت در شهرک الناقوره در جنوب لبنان یک نفر کشته شد.
جنون اسرائیل 
همزمان با این حملات بی‌پایان که نفس رژیم آپارتاید اسرائیل را گرفته است، «نبیل قاووق»، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان، در مراسم تجلیل «علی حسن سلطان» از اعضای حزب‌الله در حسینیه جنوب شهرک الصوانه خاطرنشان کرد: «اسرائیل که به همه مصوبه‌های عربی و بین‌المللی بی‌اعتنا است، توانمندی‌ها و جبهه‌های مقاومت را هزار بار در نظر می‌گیرد.» 
قاووق اشاره کرد: «اسرائیل امروز چندین برابر ضعیف‌تر از مه ۲۰۰۰ است و مقاومت چندین برابر قوی‌تر.» این عضو حزب‌الله لبنان تأکید کرد که جبهه‌های مقاومت از لبنان تا عراق و یمن در موقعیت واحد و قدرتمندی قرار دارند و تا زمانی که تجاوزها ادامه دارند و مقاومت در لبنان، فلسطین، عراق و یمن به مقابله و حمایت از مردم در غزه ادامه می‌دهند و در بالاترین سطوح ادغام، همکاری و هماهنگی برای ایجاد یک پیروزی جدید قرار دارند.
حزب‌الله ما را به یک جنگ فرسایشی کشانده
در سایه افزایش ابراز ناامیدی از سوی ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک به مرزهای لبنان درباره ناتوانی تل‌آویو در حمایت از آنها، یکی از ژنرال‌های ذخیره ارتش این رژیم اعتراف کرد که «حزب‌الله موفق شده اسرائیل را به یک جنگ فرسایشی بکشاند.» سایت روزنامه عبری‌زبان «معاریو» به نقل از ژنرال «یووال بزاک» که در گذشته فرماندهی گروهی از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی مستقر در منطقه «جبل الشیخ» در مرزها با لبنان را بر عهده داشت، اظهار کرد: «حزب‌الله و ایران علاقه‌مندند ما را به یک جنگ فرسایشی سوق دهند و امروز این دو موفق شدند این هدف را محقق کنند.» این ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «غرق شدن اسرائیل در مقابله با حزب‌الله پس از اعلام جنگ علیه حماس در نوار غزه، بخشی از تحولاتی است که آنها را پیش‌بینی نمی‌کردم.»
تسلیت‌ها به سید حسن نصرالله
در پی انتشار خبر درگذشت مادرِ سید مقاومت لبنان موج تسلیت‌ها به سمت جنوب لبنان سرازیر شده است. به دنبال درگذشت «نهدیه صفی الدین» معروف به «امّ حسن» والده دبیرکل حزب‌الله، «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصارالله و «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس به سید حسن نصرالله تسلیت گفتند. 
همزمان شخصیت‌ها و گروه‌های لبنانی نیز همچون «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان و دبیرکل جنبش اسلامی امل در پیام‌های جداگانه به دبیرکل حزب‌الله تسلیت گفتند. فرماندهی حزب‌الله نیز در پیامی، غم و اندوه سید حسن نصرالله را غم و اندوه تمامی رزمندگان این گروه مقاومت عنوان کرد. دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق نیز درگذشت مادر مکرمه دبیرکل حزب‌الله لبنان را به وی تسلیت گفت.
«علی اکبر ولایتی»، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با صدور پیامی درگذشت مادر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت. 
دکتر «سید کمال خرازی»، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پیامی خطاب به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، درگذشت والده سید مقاومت را به ایشان و بازماندگان تسلیت گفت. «علی باقری»، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان طی پیامی به حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل محترم حزب‌الله لبنان، درگذشت والده ماجده ایشان را تسلیت گفت.
* طبق آخرین خبرها، تا زمان تنظیم این گزارش، حزب الله در حمله ای سنگین مواضع رژیم آپارتاید اسرائیل را، به ویژه در المنار، با موشک های خود در هم کوبید. گفته شده است در این حملات حدود ۷۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شمال اراضی اشغالی شلیک شده است.