کد خبر: ۲۸۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹

آل سعود برای کاستن از خشم شیعیان وزیر اطلاع‌رسانی خود را هم برکنار کرد

بعد از مسدود کردن شبکه الوصال، مقامات آل‌سعود از ترس گسترش تظاهرات شیعیان، وزیر اطلاع‌رسانی خود را نیز برکنار کردند.

تبعات حمله عوامل آل‌سعود در روز عاشورا به عزاداران حسینی در الاحساء که 7 کشته و بیش از 30 زخمی برجای گذاشت هنوز ادامه دارد.پس از مسدود شدن شبکه ماهواره‌ای وصال، پادشاه عربستان، «عبدالعزیز خوجه» وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی این کشور را نیز برکنار کرد.در همین رابطه روزنامه عربستانی العرب گزارش داد برکناری «خوجه» در چارچوب اقداماتی صورت گرفته که مقامات سعودی پس از حادثه تروریستی الاحساء انجام داده‌اند.این برکناری دومین واکنش انفعالی رژیم آل‌سعود پس از جنایت الاحساء است. پیش از این نیز شبکه ماهواره‌ای وصال که عقاید افراطی وهابی را به دو زبان فارسی و عربی پخش می‌کرد تعطیل شده بود.حضور ده‌ها هزار نفر از شیعیان عربستان در مراسم تشییع شهدای الاحساء که روز جمعه انجام گرفت باعث وحشت آل‌ سعود شده است. این تظاهرات کم‌سابقه باعث واکنش‌های انفعالی آل‌ سعود شده است.