kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۸۶۶۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰

کیهان و خوانندگان

 
 
 * خبر شهادت رئیس‌جمهور محبوب و دلسوز و خدمتگزار ملت ایران اسلامی حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهانش آن هم در حین خدمت و نه در پشت میز، موجب تأثر و تألم فراوان گردید و داغی سنگین شد که بر دل‌های مردم ایران نشست. این ضایعه سنگین و تاسف‌بار را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواحنافداه) و نائب برحقش رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) و ملت شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.
عزیزلو
* آقای رئیسی در مدت سه سالی که به تعبیر خودش ردای نوکری مردم و سربازی ولایت را بر دوش خود انداخته بود، کارها و اقدامات زیرساختی بسیاری را آغاز یا تکمیل کرد و بی‌وقفه در میدان جهاد خدمت حاضر بود و برای به ثمر رساندن این طرح‌ها و اقدامات گره‌گشا از زندگی مردم روز و شب نداشت. ادای دین به ایشان تداوم راه آن رئیس‌جمهور خدوم است.روحش شاد و راهش پررهرو باد.
هاشمی فشارکی
* نظام ما با عروج معمارش زمین نخورد بلکه قوی‌تر هم شد. با از دست دادن خادمانش هم زمین نمی‌خورد و به توفیق الهی نخواهد خورد. در این مصیبت بزرگ با پیروی از امام خامنه‌ای ولی امر مسلمین جهان خطاب به امام زمان‌(عج) صاحب اصلی انقلاب عرض می‌کنیم ‌ای سید ما، مولای ما، دعا کن برای ما، صاحب این انقلاب تویی، پشتیبان ما شما هستید، ما این راه را ادامه خواهیم داد، با قدرت هم ادامه خواهیم داد.
عبدی
* آرزوی حضرت آیت‌الله آل‌هاشم این بود که سومین شهید محراب تبریز شود و به شهیدان آیت‌الله قاضی و آیت‌الله مدنی ملحق شود. این آرزوی او در کنار دو سید دیگر همراه شد. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و سر تیم حفاظت سید مهدی موسوی. ان‌شاءالله با سردار دل‌ها حاج قاسم برای موفقیت دولتمردان و محو غده‌سرطانی در جوار امام هشتم دعاگو باشند.
غفوری
* آقای دکتر حسین امیر عبداللهیان به عنوان اولین وزیر امور خارجه شهید کشورمان و فردی که در دوران مسئولیت او موفقیت‌های راهبردی و بلندمدت برای منافع ملی‌مان و کشورهای منطقه رخ داد، تبدیل به یک نماد ملی در تاریخ ایران شد. روحش شاد و یادش گرامی باد.
باغبان
* سه سال پیش که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده بودم و به آیت‌الله رئیسی رای دادم به خودم گفتم کاش روزی که می‌روید از رأی خودم به شما پشیمان نباشم. ولی نمی‌دانستم روزی مثل چنین روزی رأی‌ام را کف دست می‌گیرم و در دادگاه الهی به این رای مباهات می‌کنم. چرا که من به یک شهید خادم ملت رأی دادم.
سجادی
* داغ شهادت رئیس‌جمهور عزیزمان رئیسی مظلوم حقیقتا جگرسوز است. اما الگویی که او با شیوه عمل دینمدار‌، جهادی، مخلصانه و خستگی‌ناپذیر از خود به جا گذاشته است‌، اجازه نخواهد داد رئیس‌جمهور بعدی رویکرد ارتجاع به قبل از او را در پیش بگیرد. باذن‌الله این راه ادامه خواهد داشت.
محمدی
*می‌خواستم در این ستون به بیان یکی از کارهای خوب دولت آیت‌الله رئیسی مظلوم و شهید بپردازم. سال‌های سال و در دولت‌های مختلف و مجلس‌های گوناگون‌، هیچ کدامشان نتوانستند یا نخواستند روی سفته‌بازی در بازار املاک دست بگذارند ولی این دولت این کار بسیار بسیار مهم را انجام داد.
وطن دوست
*در اوایل انقلاب سال‌ها در کردستان با وجود مشکلات فراوان خدمت کرده‌ام. ولی امروز که به منطقه کردستان در غرب کشورمان نگاه می‌کنم مشاهده می‌شود اقتصاد این منطقه در یک‌سال گذشته به اندازه یک دهه متحول شده و علاوه‌بر اجرائی شدن طرح‌هایی چون خط آهن و فرودگاه، هجوم گردشگران سبب تنفس اقتصاد و ایجاد امید برای سرمایه‌گذاران شده است.
ادیب
*بعضی اصلاح‌طلبان مثل عباس عبدی در یادداشت خود اعتراضات چند سال قبل تعدادی دانشجوی کشورمان را با اعتراض امروز دانشجویان آمریکایی یکی دانسته در حالی که اعتراضات دانشجویی در آمریکا با اغتشاشات برخی دانشجوها در ایران کاملا و ماهیتا فرق دارد. آن یکی آرام و مؤدب است این یکی بی‌حیا‌، چارواداری و به شیوه اراذل و ‌اوباش بود. مهم‌تر آن که آن یکی در حمایت از مردم مظلوم و بی‌پناه غزه و برای ۳۳هزار شهید، ۷۰هزار مجروح و میلیونها خانه خراب صورت گرفته و این یکی برای دروغی ساخته و پرداخته رسانه‌های صهیونیستی و رژیم کودک‌کش درباره دختری به نام مهسا صورت گرفت. پس کاملا با هم فرق دارند. البته بگویم کسی را که خودش را به خواب زده باشد نمی‌توان بیدار کرد.
نوایی
* از شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست می‌شود روز 26 فروردین را به ‌عنوان روز نواختن اولین سیلی مستقیم به گوش صهیونیست‌ها پس از 75 سال از حیات نکبت‌بارش، در تقویم رسمی کشور نامگذاری کند.
فیضی
* یونیسف اعلام کرد که ۶۰۰ هزار کودک در رفح حضور دارند که هیچ جای امنی برای رفتن ندارند! کجایند مدعیان حقوق بشری و سلبریتی‌هایی که برای یک حادثه کوچک گلو پاره می‌کردند!
 بدری از تهران
* به حزب‌الله لبنان برای بهره‌برداری از سامانه موشک‌های جدید «عماد مغنیه» تبریک عرض می‌کنم. ان‌شاءالله با این موشک‌ها کاخ نخست‌وزیری رژیم کودک‌کش را بر سرش آوار نمایند.
 شموسیان
* از عزیزان فراجا درخواست می‌شود نسبت به دستگیری و بازداشت افراد سازمان‌یافته و متصل به جریان‌های معاند و خارجی که برای ترویج فساد و بی‌بندوباری در کشور از هیچ تلاشی فروگذار نیستند اهتمام نماید. 
غزنوی
* متولیان امر آیا نظارتی بر تورهای سیاحتی داخلی و خارجی دارند؟ برخی تورها متأسفانه وضعیت مناسبی ندارند و با مشروبات الکلی پذیرایی می‌کنند و به مسائل اخلاقی هم پای بند نیستند.
مروتی
* از کسانی که می‌گویند هر جا حجاب نیست خشونت جنسی کمتر است می‌پرسم چرا بالاترین آمار تجاوز جنسی مربوط به آمریکاست که آزادی مطلق جنسی است؟ لطفا دروغ تحویل مردم ندهند. 
گلابی
* سال‌هاست که دشمنان تابلودار نظام با آدرس غلط اعلام می‌کنند که مردم ما دین‌گریز شده‌اند. آیا پیام جمعیت بی‌نظیر امام‌رضایی‌ها از میدان هفت تیر تا میدان ولی‌عصر(عج)، جز دینداری مردم است؟ علت عصبانیت دشمنان‌، همین جلوه‌های دینداری مردم است.
بیداروند
* قابل توجه غربگرایان و وطن‌فروشان! بی‌بی‌سی پس از انتقادهای گسترده به اسناد ادعایی که درباره نیکا شاکرمی از فوتی‌های همزمان با فتنه ۱۴۰۱ منتشر کرده بود، در توئیتی نوشت که بی‌بی‌سی خودش این اسناد را «بازسازی» کرده است! 
ملکی
* اکثر تجارت ما با کشورهای اطرافمان است و تجارتمان با آن‌ها ربطی به پنج‌شنبه و شنبه ندارد. تجارت به صورت دیجیتال، هوشمند و الکترونیک در حال انجام است. چه ربطی به پنج‌شنبه و شنبه خارج و داخل دارد.
بابایی
*مدیرعامل سازمان پسماندگفته است، زباله گردها ماهیانه حدود ١٨٠ میلیارد ‌و سالانه بالای ٢٠٠٠ میلیارد درآمد دارند! آن وقت عده‌ای معلوم‌الحال برخی زباله‌گردها را افراد فقیر تلقی می‌کنند.
مبینی
* تعطیلی پنجشنبه‌ها بیش از 50 سال است که نیم‌بند است و شنبه روز آغاز کار و تلاش است. با اعلام تعطیلی، 52 روز به تعطیلی چند ده روزه کشور افزوده می‌شود که جز ضرر نتیجه‌ای ندارد. در این برهه زمانی جنگ اقتصادی، کدام عقل سلیم این را می‌پذیرد؟ 
پرتو
* اسنپ متأسفانه هیچ ارزشی برای رانندگان قائل نیست و در صورت شکایت که آن هم از طریق تلفن گویا باید پیگیری شود پاسخگو نمی‌باشد. وقتی فردی با سگ وارد خودرو می‌شود و یا خانمی بی‌حجاب سوار می‌شود به علت عدم انطباق با قوانین، مسافرت لغو می‌شود این راننده است که جریمه می‌شود! و... چه کسی باید به تخلفات اسنپ رسیدگی نماید؟
جمعی از رانندگان اسنپ