kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۸۵۸۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۸

بر اساس دستور رئیس‌جمهور امیدآفرینی ابرپروژه دولت است

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بر اساس دستور رئیس‌جمهور، امیدآفرینی ابرپروژه دولت است؛ حفظ ریسباف اصفهان یکی از آن‌ها است و حدود ۴۷ پروژه بزرگ دیگر در بخش میراث فرهنگی و گردشگری توسط دولت دنبال شد که هرکدام توانسته است گروهی را در کشور شاد کند و برای گروهی هویت خلق کند یا موجب احیای هویت تاریخی شود که در تمام آن‌ها کلیدواژه همدلی و کار تیمی عامل موفقیت بوده است.

 

اصفهان- خبرنگار كيهان:

علی‌اصغر شالبافیان حسین‌آبادی در آئین بازگشایی کارخانه ریسباف و آغاز مرمت و طراحی برای تأسیس موزه منطقه‌ای اصفهان ضمن تبریک ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا‌(ع) اظهار کرد: از استاندار اصفهان به‌واسطه اینکه یاریگر دولت است و از مصوبه دولت صیانت کرد، همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه مهدی طغیانی، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان که در مواردی در حفظ میراث فرهنگی پیشگام بودند، از صیانت بانک ملی که اگر نبود این بنا نیز امروز در دست ما نبود، قدردانی می‌کنم.
وی با بیان اینکه همدلی، هم‌افزایی و تدبیر موجب طرح نو درانداختن و لباس نو دوختن برای شهر اصفهان شده است، افزود: تجربه ریسباف نشان می‌دهد با همدلی و در کنار هم قرار گرفتن می‌توان بعضی اختلاف‌نظرها را مدیریت کرد.
معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش ‌از ۱۶۰۰ پروژه در بخش گردشگری اجرا شده است
و ۲۴۰۰ پروژه در سال اجرا است که ۴۰۰ هزار میلیارد تومان حجم پروژه‌های گردشگری در حال اجرا است.
وی ادامه داد: ۸۱ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۹۷ همت بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با دستور رئیس‌جمهور تا انتهای دولت سیزدهم، امیدواریم به بهره‌برداری برسد.
شالبافیان گفت: سه مصوبه کلان با حمایت نمایندگان مجلس در برنامه هفتم دریافت شده است که امیدواریم به‌زودی اجرا شود، زیرا جریان سرمایه گردشگری را تغییر جدی خواهد داد.