kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۸۴۹۳
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹

درخواست دوباره ترامپ از بایدن باید تست مواد مخدر بدهی!

 
 
سرویس خارجی-
رئیس‌جمهور جنجالی پیشین آمریکا، «دونالد ترامپ»، بار دیگر گفته است که قبل از دو مناظره تیر و شهریورماه رئیس‌جمهور آمریکا، 
«جو بایدن»، باید آزمایش موادمخدر بدهد.
زد و خوردهای زبانی رؤسای کنونی و پیشین آمریکا همچنان ادامه دارد و این رئیس‌جمهورهای کنونی و قبلی همچنان در حال بی‌آبرو کردن بیش از پیش یکدیگر هستند. رئیس‌جمهور پیشین آمریکا «دونالد ترامپ» شب گذشته در جریان سخنرانی برای جمهوری‌خواهان در ضیافت شام هم‌حزبی‌های خود در «سنت پائول» در ایالت «مینه‌سوتا» گفت که رئیس‌جمهور آمریکا «جو بایدن» باید قبل از هر دو مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری که هر دو نفر توافق کردند در آن شرکت کنند، آزمایش موادمخدر بدهد. البته بایدن به درخواست نیویورک‌پست برای اظهارنظر درباره اظهارات ترامپ پاسخ نداده است. روزنامه آمریکایی نیویورک‌پست گزارش کرد، ترامپ در مطرح کردن درخواست خود برای آزمایش مصرف موادمخدر برای بایدن، به سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: وقتی که سخنرانی می‌کرده نشئه و تحت تأثیر موادمخدر بوده است. آن‌طور که فارس به نقل از این روزنامه نوشته است، ترامپ ادامه داد:‌ «من می‌خواهم با این آقا مناظره کنم اما می‌دانید می‌خواهم به هر حال درخواست آزمایش موادمخدر هم بدهم.» رقیب جمهوری‌خواه بایدن در انتخابات 2024 ادامه داد: «نمی‌خواهم مثل سخنرانی سالانه خود به مناظره بیاید. او تحت تأثیر موادمخدر (نشئه) بود.»
گفتنی است، این اولین‌بار نیست که ترامپ 77ساله، خواستار آزمایش مصرف موادمخدر برای بایدن شده است. او پیش از این نیز عملکرد بایدن در جریان مناظره نامزدهای دموکرات را «ناجور» توصیف کرده بود و گفته بود: «به‌شدت خواستار» آزمایش موادمخدر برای بایدن قبل از مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 است. با این ‌حال قبل از مناظره‌های سال 2020 ترامپ و بایدن، هیچ‌کدام آزمایش مصرف موادمخدر ندادند. مطلب دیگری که باید اضافه کرد آنکه بایدن و ترامپ این هفته توافق کردند در 27 ژوئن (هفتم تیرماه) در شبکه سی‌ان‌ان و 10 سپتامبر (20 شهریورماه) در شبکه ای‌بی‌سی با یکدیگر مناظره کنند.
مخالفت بایدن با مناظره‌های پیشنهادی ترامپ
البته جو بایدن با پیشنهادات دونالد ترامپ برای انجام مناظرات ریاست‌جمهوری بیشتر مخالفت کرده است. به گزارش ان‌‌بی‌‌سی‌نیوز، مخالفت بایدن با پیشنهاد ترامپ در حالی مطرح می‌شود که او هفته گذشته پس از مدت‌ها انتظار با انجام دو مناظره ریاست‌جمهوری در ماه سپتامبر و ژوئن موافقت کرد. با این حال پس از آنکه ترامپ در اظهارات جدیدی خواستار مناظره بیشتر با وی شد، کمپین انتخاباتی‌اش گفت، بایدن علاقه‌ای به مناظره بیشتر ندارد. «دانیل آلوارز»، سخنگوی کمپین انتخاباتی ترامپ، با اشاره به اینکه رای‌دهندگان اسپانیایی‌تبار مخاطب اصلی مناظره پیشنهادی از جانب ان‌بی‌سی‌نیوز و تله‌موندو هستند، عنوان کرد: «مدیران بایدن از اینکه به وی اجازه دهند تا از سابقه فاجعه‌بارش در این مناظره دفاع کند، وحشت‌زده شده‌اند.»
یکی از مناظره‌های پیشنهادی از سوی شبکه‌های خبری ان‌بی‌سی‌نیوز و تله‌موندو بود. مورد دیگر برای مناظره معاون رئیس‌جمهور به میزبانی فاکس‌نیوز در دانشگاه ویرجینیا بود. دانشگاهی که اکثریت دانشجویانش را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهند. ترامپ در رابطه با دو مناظره پیشنهادی دیگر در شبکه اجتماعی‌اش موسوم به حقیقت از موافقت خود با مناظره‌های دیگر هم خبر داده و عنوان کرد: آماده است با جوی «متقلب» مناظرات دیگری داشته باشد. گفته می‌شود ترامپ قصد دارد با انجام این مناظرات، رأی‌دهندگان لاتین و سیاه‌پوست را برای جلب آرای‌شان در انتخابات ریاست‌جمهوری متقاعد کند.
هشدار آمریکا به اتباع خود در سراسر جهان
خبر دیگر آنکه وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به دلیل احتمال وقوع حملات تروریستی علیه شهروندان این کشور، به اتباع خود در سراسر جهان هشدار داد. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که با توجه به احتمال حملات تروریستی، تظاهرات یا اقدامات خشونت‌آمیز علیه شهروندان و منافع ایالات‌متحده، به شهروندان آمریکایی در خارج از کشور توصیه می‌شود که احتیاط بیشتری به خرج دهند. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا، به طور خاص به آن دسته از شهروندان این کشور که با گروه‌های منحرف جنسی (LGBTQI) و رویدادهای مربوط به آن مرتبط هستند، اشاره و ادعا شده است که در مکان‌هایی که گردشگران اغلب از آنها بازدید می‌کنند، این افراد باید احتیاط بیشتری به خرج داده و هوشیار باشند. وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده است که این هشدار به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر تهدیدهای گروه تروریستی داعش علیه این گروه‌ها و رویدادهای مربوط به آن و نیز افزایش احتمال خشونت از سوی گروه‌های تروریستی خارجی دیگر علیه این گروه‌های منحرف جنسی است. گفتنی است، به نوشته سی‌ان‌ان، پلیس فدرال آمریکا (FBI) و وزارت امنیت داخلی این کشور نیز هفته گذشته هشدارهای مشابهی صادر کرده بودند.