kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۸۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
صندلی لرزان سرمربی تیم ملی بسکتبال

 ۳ برکناری در ۸۰۶ روز

 

تیم ملی بسکتبال در ۸۰۶ روزی که از مدیریت جواد داوری می‌گذرد تاکنون ۳ سرمربی را به خود دیده و در روزهای آتی نیز باید منتظر معرفی چهارمین گزینه‌ای باشیم که بر روی نیمکت تیم ملی ایران خواهد نشست.
به گزارش ایرنا یکی از مهم‌ترین چالش‌های دوران مدیریت رئیس فدراسیون بسکتبال در ۸۰۶ روزی که بر صندلی ریاست این فدراسیون تکیه زده، به ابهامات انتخاب سرمربی تیم‌ ملی بسکتبال ایران باز می‌گردد که نقدهایی به آن وارد است. او فدراسیون را در زمانی به دست گرفت که مصطفی هاشمی سکان‌ هدایت تیم ملی را در دست داشت اما اولین تصمیم عجیب رئیس جدید، به تغییر در رأس کادر فنی تیم ملی باز می‌گشت. داوری با کنار گذاشتن مصطفی هاشمی و انتخاب سعید ارمغانی اولین شوک را به بسکتبال وارد کرد. در همان زمان برخی کارشناسان بسکتبال به این انتخاب ایرادهایی وارد کردند از جمله اینکه ارمغانی سال‌ها در ایران حضور نداشته و شناخت کامل و جامعی نسبت به شرایط روز بسکتبال ایران ندارد اما به هر حال این اتفاق افتاد و ارمغانی از اروپا خود را به تهران رساند تا سکان هدایت تیم ملی بسکتبال ایران را بر دست بگیرد. 
این خبرگزاری همچنین ادامه داد: روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ بود که این خبر مخابره شد؛‌ هاکان دمیر سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران با عقد قراردادی یک ساله مسئولیت این تیم را بر عهده گرفت. این مربی از ترکیه به ایران آمد تا در نخستین چالش خود، جام‌جهانی را تجربه کند و در گام دوم همراه با تیم ملی ایران به بازی‌های آسیایی اعزام شود اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد تیم ملی بسکتبال ایران نتایج خوبی کسب نکرد. 
این روزها فدراسیون بسکتبال به دنبال انتخاب گزینه دیگری برای هدایت تیم ملی بسکتبال ایران است و این انتظار از رئیس فدراسیون می‌رود که با نگاهی عمیق‌ و کارشناسانه‌تر، گزینه‌ای را انتخاب کند که حداقل زمان کافی را برای هدایت تیم ملی داشته باشد، هر چند در میان گزینه‌های داخلی و خارجی نام‌هایی را می‌شنویم که هرکدام ویژگی‌هایی را دارند اما فراموش نکنیم تأمین منابع مالی با توجه به افزایش نرخ ارز فدراسیون را به سمت گزینه داخلی سوق می‌دهد و باید دید در روزهای آتی و پس از پایان رقابت‌های لیگ، کدام گزینه به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب و معرفی خواهد شد.