kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۸۲۱۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
رئیس پلیس راهور فراجا:

فریاد می‌زنیم که خودروها باید ایمن باشند اما اتفاقی رخ نمی‌دهد



رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ما فریاد می‌زنیم که خودروها باید ایمن باشند زیرا نقش بسیار مهمی در جلوگیری از تصادفات و حتی حفظ جان افراد پس از تصادفات دارد اما اتفاقی رخ نمی‌دهد.
به گزارش ایسنا، سردار سید تیمور حسینی در ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران برگزار شد، اظهارداشت: ما در حوزه ترافیک با مسائل سهل و ممتنع مواجه‌ایم. سهل است زیرا می‌دانیم در حوزه جاده‌ها، خودروها، عامل انسانی و شرایط محیطی باید چه اتفاقاتی بیفتد که ترافیک خوبی داشته باشیم. اما ممتنع هم است زیرا به نظر می‌رسد هیچ اراده‌ای برای انجام آن وجود ندارد. ما فریاد می‌زنیم که خودروها باید ایمن باشند زیرا نقش بسیار مهمی در جلوگیری از تصادفات و حتی حفظ جان افراد پس از تصادفات دارد اما اتفاقی رخ نمی‌دهد.
حسینی ادامه داد: راه‌های ما باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که قادر باشد خطای راننده را جبران کند و بخشنده باشد نه اینکه خطای آن را چند برابر کند.
وی افزود: امیدوارم با برگزاری این‌چنین همایش‌ها، شاهد کاهش تلفات و کاهش آمار تصادفات باشیم. اگر از دل این همایش تنها یک ایده سازنده نیز خارج شود که مدیریت حمل‌ونقل جاده‌ای و شهری را سامان دهیم تا آدم‌ها کمتر آسیب ببینند نیز کافی است.
رئیس پلیس راهور گفت: تنها در تهران بالغ بر ۲۰ میلیون جابه‌جایی روزانه داریم. همچنین ما روزانه بیش از یک ساعت در ترافیک می‌مانیم. یعنی ۲۰ میلیون نفر- ساعت روزانه هشت هزار و۵۰۰ نفر- سال را در ترافیک مانده و این وقت طلا را از دست می‌دهیم.
 مردم از بی‌نظمی بیشتر از ترافیک خسته می‌شوند
حسینی افزود: مسئله ما در شهرهای بزرگ فقط حجم ترددها نیست و نظم ترافیک است. ترافیک ما سنگین و نامنظم است ولی در دنیا اینجوری نیست. مردم از بی‌نظمی بیشتر از ترافیک خسته و آزرده می‌شوند. مشکل ترافیک ما بی‌نظمی است و باید منظم‌اش کنیم. در دل نظم‌بخشی سرعت ترافیک و روان سازی نیز خواهیم داشت.
وی با تاکید بر اینکه ما باید با کلام علمی با مردم صحبت کنیم، گفت: مثلا مردم باید بدانند که اگر در یک محور سرعت ۹۰ کیلومتر است و آنان ۱۲۰ کیلومتر هم بروند در گلوگاه‌های جلوتر گیر کرده و زمانشان بیشتر تلف می‌شود و ما این را باید با زبان علمی به مردم توضیح دهیم. اگر پلیس این حرف‌ها را بزند شاید مردم گوش نکنند اما اگر از زبان علمی با مردم صحبت شود آنها باور کرده و عمل می‌کنند.