kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۸۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
معاون علمی رئیس‌جمهور: 

۴۰۰ هزار نفر در صنایع دانش‌بنیان مشغول به کار هستند



معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: بیش از ۴۰۰ هزار نفر در کشور
در ۱۰ هزار واحد تولیدی صنعتی و دانش‌بنیان مشغول به کار هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله دهقانی ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از یک واحد ریسندگی (در شهرک صنعتی لیا در قزوین) در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت واحدهای دانش‌بنیان در کشور اظهار داشت: بیش از ۴۰۰ هزار نفر در کشور در ۱۰ هزار واحد تولیدی صنعتی و دانش‌بنیان مشغول به کار هستند.
دهقانی با بیان اینکه به دنبال خلق فرصت‌های ویژه در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی و سلامت هستیم، افزود: واحدهای تولیدی به ازای استقرار هر تیم نوآوری در شرکت خود تا سقف ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه دریافت می‌کنند.
وی با بیان اینکه با اعطای تسهیلات از محل اعتبارات مالیاتی به دنبال تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تحقیقی هستیم، تأکید کرد: از تمام ظرفیت خود برای حمایت از واحدهای تولیدی دانش‌بنیان استفاده خواهیم کرد.
معاون علمی رئیس‌جمهور از تلاش برای تقویت حوزه‌های تحقیق و توسعه خبر داد و عنوان کرد: در تلاش هستیم تا سال ۱۴۱۰ صنایع پلیمری نیز به این حوزه ورود داشته باشند.
دهقانی یادآور شد: با کمک وزرا و هیئت دولت به دنبال تدوین قواعد و آئین‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های تولیدی دارای واحدهای تحقیقاتی هستیم.
به گزارش ایرنا، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور دو خط تولید نخ  ‌ای‌تی‌وای با تولید دو هزار و ۲۰۰ تن در سال و نخ فرشی (تاب و چند لاکنی) با تولید دو هزار و ۳۰۰ تن در سال و با اشتغال ۷۰ نفر در شرکت نفیس نخ افتتاح شد.
این واحد تولیدی هم اکنون ۷۸۰ نفر اشتغالزایی دارد و یک طرح توسعه با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار داده که می‌تواند ۵۰ درصد تولید را افزایش ‌دهد.
بازدید از شرکت درنیکا الکترونیک کاسپین، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، افتتاح طرح علمی در پارک علم و فناوری، بازدید از شرکت شایگان داده و طرح پردیس فناوری آبیک از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سفر یک روزه خود به قزوین بود.