kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶

استقبال گسترده شاعران خارجی از جشنواره ترکی- آذری رضوی (اخبار ادبی و هنری)

دبیر هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر ترکی- آذری رضوی از استقبال کم‌نظیر شاعران از این دوره جشنواره خبر داد.
 
 
 
سیدسعید سلیمان‌پور در کارگاه آموزشی شعر رضوی که در شهرستان خوی استان آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۳۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۳۹۵ اثر داخلی و ۱۵ اثر خارجی بودند.
وی با بیان اینکه امسال در دریافت آثار رشد چشمگیری وجود داشته است، ادامه داد: در جشنواره هجدهم ۵۳۶ اثر دریافت شده که ۴۱۶ مورد آن داخلی و ۱۲۰ اثر از کشور‌هایی همچون آلمان، ترکیه، آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان و گرجستان به دبیرخانه جشنواره ارسال است. 
سلیمان‌پور در ادامه با اشاره به تاثیر به‌سزای شعر در معادلات اجتماعی و سیاسی و بیان این نکته از زبان مقام معظم رهبری، اظهار کرد: رهبر ما در دیدار اخیر خود فرمودند: شعر رسانه است. امروز در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها، چالش‌های رسانه‌ای است. بیش از آنچه موشک و پهپاد و هواپیما و ابزارهای جنگی و مانند اینها تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن، رسانه‌ها هستند که تأثیر می‌گذارند و دل‌ها و ذهن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. جنگ، جنگ رسانه‌ای است؛ هر کس رسانه‌ قوی‌تر داشته باشد، در اهدافی که دارد- هر هدفی- موفق‌تر خواهد بود. بنابراین، تکلیف شعر و شعرا معلوم شد.