kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳
زاکانی خبر داد

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

 
 
 
شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر دو هزار خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار داشت: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت‌مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد. زاکانی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها درحال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت. درحال حاضر بالغ بر دو هزار خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.
 از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
شهردار تهران همچنین در دیدار با شهروندان محله یافت‌آباد در مسجد جامع چهارده معصوم این منطقه، در مورد طرح ساماندهی معتادان متجاهر گفت: در روددره فرحزاد، شوش، هرندی و برخی مناطق دیگر، عده‌ای با شرایط بدی در حال زندگی بودند. بعضی‌ها در دوره قبل معتقد بودند نباید کاری به معتادان متجاهر داشت و این نوعی زیست شهری است! ما اما نسبت به این آسیب اجتماعی بی‌تفاوت نبودیم. امروز هیچ محل تجمعی برای معتادان متجاهر در تهران باقی نمانده است. ممکن است چند معتاد متجاهر گوشه‌ای از شهر رها شده باشند؛ که ما به دنبال ساماندهی همه آنها هستیم. با همکاری دولت و شهرداری یک کار مشترک در زمینه آسیب‌های اجتماعی شروع شده است.