kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱

داوری: دلیل قطع همکاری با سرمربی خارجی محرمانه است

 
 
رئیس فدراسیون بسکتبال با تأکید بر لحاظ کردن برنامه‌های کوتاه و بلندمدت برای انتخاب سرمربی تیم ملی، در مورد دلایل انتخاب ۴ گزینه نهائی، کنار گذاشتن ‌هاکان دمیر و زمان انتخاب نهائی توضیح داد.
جواد داوری در تازه‌ترین صحبت‌های خود با خبرگزاری مهر اظهار داشت: هر دو گزینه یعنی داخلی یا خارجی بودن سرمربی جدید، معایب و مزایایی را توامان دارند. فعلاً مسئله مهم در جلسات کمیته فنی همین موضوع است و اینکه مزایای کدام گزینه برای تیم ملی در شرایط فعلی و با توجه به اولویت‌هایی که داریم، بیشتر است. مربی داخلی یا خارجی. به طور کلی مربی داخلی نسبت به مربی خارجی شناخت بیشتری از بازیکنان و بسکتبال ایران دارد اما فاکتور تاثیرگذاری در انتخاب گزینه نهائی برایمان خیلی مهم است. همین‌هاست که باعث شده به قطعیتی در مورد داخلی یا خارجی بودن مربی نرسیم و فعلاً ۴ گزینه را نهائی کنیم.
رئیس فدراسیون بسکتبال با تأکید بر اینکه تشکیل و رسیدگی به تیم‌های پایه، ایران نوین و «ب» در قالب برنامه بلندمدت میسر می‌شود، گفت: نمی‌گویم با اجرای این برنامه‌ها قهرمان آسیا می‌شویم اما می‌توانیم دوباره جزو چهار تیم برتر قاره آسیا شویم و در این سطح با حریفان رقابت داشته باشیم. داوری در این زمینه به قهرمانی سال‌های تیم ملی بسکتبال در آسیا که با نسل طلایی به دست آمد، اشاره کرد وگفت: فراموش کنیم که بسکتبال ایران زمانی قهرمان آسیا بوده است. امروز نمایندگان استرالیا و اقیانوسیه هم به تیم‌های شرکت‌کننده در قاره آسیا اضافه شده‌اند و با حضور اینها قهرمانی واقعاً سخت‌تر از قبل شده است. به خصوص که پیش از این تمرکز روی تیم‌های پایه کم بوده و همین مسئله دلیل عمده بخشی از مشکلات امروز در رده ملی شده است. 
رئیس فدراسیون بسکتبال در ادامه در مورد «هاکان دمیر» و آنچه منجر به عدم تمدید قرارداد با این مربی ترکیه‌ای شد، گفت: اعضای کمیته فنی به این جمع‌بندی رسیدند، آنچه منجر به این تصمیم گیری شد محرمانه است و نمی‌توان در مورد آن صحبت کرد اما خیلی موارد منجر به این تصمیم شد. باید از اعضای کمیته فنی تشکر کرد که با صراحت همه موارد را مطرح کردند و کمک فکری برای تصمیم گیری شدند.