kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۳۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸

کیهان و خوانندگان

 
 
* چرا هنوز عده‌ای جریان سلطه به‌ویژه آمریکا را قبله آمال خود می‌دانند و خواستار مذاکره با این دولت خشن و ضدبشری هستند؟ آیا اتفاقات چندماهه اخیر در غزه را نمی‌بینند؟ آیا برخورد بسیار خشن پلیس با اساتید و دانشجویان معترض علیه رژیم سفاک اسرائیل را نمی‌بینند؟ تا کی آبروی خود را قربانی دشمنان بشریت می‌کنند؟
متبحری
* اگر سرکوبی مثل سرکوب دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا، در ایران اتفاق می‌ا‌‌فتاد، واکنش سلبریتی‌ها و خودتحقیران و غربزدگان، چگونه بود؟ برای یک حادثه که هنوز کم وکیف آن محرز نشده بود (مهسا امینی) همراه بلندگوهای سخن‌پراکن دشمنان بشریت بر نفیرشوم خشونت دمیدند ولی امروز که صدها نفر دانشجویان دختر توسط آمریکای جنایتکار با خشونت و ضرب و شتم سرکوب و بازداشت می‌شوند گویا کر و لال و گُنگند و خود را به کوری زده‌اند!
شمسی‌خانی
* همزمان با نمایش اقتدار نظامی کشورمان در منطقه و دنیا و همچنین با کاهش تنش‌های سیاسی در منطقه سیرنزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد. فعالان بازار می‌گویند اکثریت افراد حاضر در بازار فروشنده شده‌اند و سعی دارند طلا و ارز خود را به ریال تبدیل کنند. اما خریدار زیادی در بازار وجود ندارد و همه منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.
دباغ
*بررسی‌ گزارش‌های میدانی تهیه شده توسط نیروی انتظامی و مشاهدات عینی روزانه در شهرها نشان‌دهنده حرکت مطلوبِ جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت زنان و بانوان کشورمان در سطح جامعه است. در زمانی که بیگانگان و جریان‌های رسانه‌ای بدخواه ملت ایران به دنبال اختلاف‌افکنی و دوقطبی‌سازی جامعه درقبال اجرای «طرح نور» هستند، برای این‌که شأن، حریم، حرمت و کرامت بانوان کشورمان حفظ شود لازم است همه مردم عزیز ایران و نخبگان فهیم درکنار پلیس قرار بگیرند.
نصرت آبادی
*ایران با شکافتن پنج سیستم قدرتمند دفاعی دشمنان در سرزمین‌های اشغالی، دو پایگاه مهم این رژیم را با شدت زیاد درهم کوبید و درواقع آن‌ها را از نظر عملیاتی از رده خارج کرد. این یک خسارت بسیار سنگین حیثیتی برای غرب و سیلی محکمی به اسرائیل غاصب بود. 
آل‌آقا
* اردوغان پس از 6 ماه تأمین سوخت‌، مواد غذایی و همچنین ارسال سلاح برای صهیونیست‌ها در سخنانی مدعی شد ترکیه اولین کشوری است که اسرائیل را تحریم کرده است! 
دیواندری
*یکی از اصحاب قدیمی فتنه که هم اکنون در زندان به سر می‌برد، به تازگی در تحلیلی پیرامون پاسخ پشیمان‌ساز ایران به رژیم صهیونیستی ضمن پذیرش لزوم  افزایش توان و قدرت نظامی کشور نوشته است.... ولی آنچه باعث نظم و ثبات سیاسی می‌شود، رضایت و اعتماد ملت است نه بمب و موشک‌. به این آقا باید گفت اولاً گرانی‌های امروز کشور ریشه در سوء مدیریت و ترک فعل‌های متعدد از سوی دولت مورد تایید ایشان و حزب متبوعش دارد نه در کمی بودجه یا نبود پول و امکانات. ثانیاً همه کشورهای بزرگ دنیا از این عقلانیت برخوردار هستند که امنیت را مهم‌ترین وجه وجودی خود بدانند واجازه ندهند بیگانگان با فشار نظامی منویات خود را از طریق عوامل داخلی‌شان پیگیری کنند.
مخدومی
*استراتژی الزامی تأمین امنیت به صورت ذاتی در خدمت دیپلماسی و پیشرفت و رفاه مردم است. مدعیانی که دانسته یا از روی جهل قصد دارند بین تأمین امنیت و رفاه دوقطبی ایجاد کنند، یا هیچ از سیاست نمی‌دانند یا در سمت تمایل دشمن برای امنیت‌زدایی از کشور قرار گرفته‌اند و خنجر بیگانگان را تیز می‌کنند.
نیکجو 
*یک روزنامه صهیونیستی از استعفای «آهارون حالیوا» رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده است. مصلحت نتانیاهو هم در این بود که همانند او استعفا کند و پرونده جنایت خویش را بیش از این سنگین نکند. ولی گویا تقدیر الهی بر این قرار گرفته که این جنایتکار هم مثل صدام خوار و ذلیل بشود.
فرخنده
*بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اظهارات خود تلاش کرده حماس را مسئول عدم دستیابی به توافق در جنگ غزه معرفی کند. در حالی که خواسته‌ها یا همان شروط حماس یعنی آتش‌بس دائمی‌، عقب‌نشینی نظامیان رژیم اشغالگر و بازگشت آوارگان به منازل‌شان خواسته‌ای کاملا منطقی است. حماس بارها برای تسهیل دستیابی به توافق انعطاف‌پذیری از خود نشان داده است. ولی از وزیرخارجه صهیونیست آمریکا جز این انتظاری نیست.
رعیت
*وقتی با دلی پر از بی‌احترامی به ارباب رجوع در دادسرای اصفهان به دفتر ارتباطات مردمی قوه قضائیه و دادسرای قضات مستقر در تهران مراجعه کردم برخلاف انتظارم از دم در نگهبانی تا مسئولین فقط تکریم و حسن خلق دیدم و نسبت به آینده امیدوار شدم. تماس گرفتم که اولا از طریق این ستون مردمی تشکر کرده باشم ثانیا بخواهم این تکریم ارباب رجوع در قوه قضائیه فقط به تهران خلاصه نشود، شهرستان‌ها را هم دریابند.
مهدی پور
* رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به‌خاطر بوسیدن بازیکن تیم ملی ‌زنان اسپانیا دادگاهی و برکنار شد، چون عرف آن کشور را زیر پا گذاشت! بعد در کشور ما یک بازیکن عرف را زیر پا می‌گذارد، با کمال وقاحت می‌گوید جریمه‌اش را می‌دهم فدای سر آن خانم! به این بازیکن سالاری بی منطق باید پایان داد.
کریمی اصفهان
* مسئولان مسکن ملی در ابتدا اعلام کردند اقساط تکمیل مسکن سالی دو بار باید توسط متقاضیان واریز شود ولی اخیرا اعلام کرده‌اند هر 40-50 روز باید 40 میلیون تومان واریز کنند! آیا با این درآمدهای متقاضیان مسکن ملی امکان پرداخت این مبلغ وجود دارد؟ لطفا مسئولان تدبیری اتخاذ کنند که همان قرار اولیه یعنی شش ماه یک بار اجرا شود.
امام‌علی‌نیا، گلستانی و...
*وقتی روسیه و چین تقریباً به طور کامل دلار را از مبادلات تجاری خود حذف کرده‌اند، به‌طوری که بیش از 90 درصد پرداخت‌های دوجانبه بین آنان با ارزهای ملی دو کشور انجام می‌شود مسئولان کشور ماهم بایدحذف دلار  از معاملات ایران با کشورهای طرف معامله را شروع ‌کنند.
جهان بین
* یک مسیر ریلی و جاده‌ ترانزیتی که می‌تواند مستقیم  چین را از طریق افغانستان‌، ترکمنستان یا پاکستان به ایران و در ادامه از طرق آذربایجان‌، ارمنستان‌، ترکیه، عراق یا سوریه به اروپا و مدیترانه و شمال آفریقا برساند ایران است و جایگزین ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک هم ندارد. اگر به فکر احیای این کریدور مهم نباشیم این فرصت طلایی از دست خواهد رفت.
کمالی
* سریلانکا با جمعیت 22میلیونی به عنوان یک کشور شبه قاره هند با بنگلادش، میانمار، مالزی و اندونزی همسایه آبی است و می‌تواند دروازه‌ای برای ورود ایران به بازار بزرگ و مصرفی این کشورها باشد. در ضمن اقتصاد مبتنی بر کشاورزی و خدمات در سریلانکا، این کشور را نیازمند طرح‌های نیروگاهیِ تامین برق و پروژه‌های تامین آبی قرار داده است که در این بین ایران ظرفیت پاسخ به نیازهای این کشور را با کیفیت بالا دارا می‌باشد.
آصف
* طبق آمار اعلام شده تعداد خودروی پلاک شده در کشور ۲میلیون بیشتر از تعداد خانوارها است. معلوم می‌شود برخی از خانواده‌ها ۲ خودرویی و بیشتر هستند. وقتی خودرو تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده عرضه زیاد هم بشود جواب تقاضا را نخواهد داد.پس نتیجه می‌گیریم مشکل فقط کمبود تولید یا عدم واردات خودرو نیست. 
محفوظی
* برنامه قرآنی «محفل» با جلب حدود 30 درصد مخاطب و کسب رتبه نخست برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه مردم در ماه رمضان ثابت کرد جامعه به برنامه‌های پاک، ابتکاری‌، دینی و خوش ساخت علاقه و اشتیاق نشان می‌دهد . شرطش این است که به هنرمندان مؤمن‌، متعهد و خلاق میدان و امکان برنامه‌سازی بدهند.
نجاتی