kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
پیکر شهید ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

کشف پیکر مطهر 12 شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه 

 
 
 
مسئول گروه تفحص منطقه عملیاتی فکه از کشف پیکر مطهر 12 شهید در این منطقه از ۲۹ فروردین تا 9 اردیبهشت
 خبر داد.
رضا علیجانی شامگاه شنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا از کشف پیکر پنج شهید دیگر در منطقه عملیاتی فکه در شهرستان دهلران خبر داد و اظهارداشت: از ۲۹ فروردین تاکنون در مجموع پیکر پاک ۱۲ شهید جاویدالاثر در این منطقه عملیاتی کشف شده است. پیکر این شهدا در محل اجرای عملیات والفجر یک در منطقه جنگی فکه کشف شد. همه این شهدا دارای پلاک شناسایی هستند.
وی افزود: پیکر پاک این شهدا در فاصله نسبتاً نزدیک هفت پیکر قبلی که چند روز قبل تفحص شده‌اند، کشف شد. این پیکرها به معراج شهدای تهران برای انجام آزمایش‌های تشخیص هویت و سپس استان محل اعزام به جبهه‌ها، فرستاده می‌شوند. امیدواریم در روزهای آینده پیکرهای مطهر دیگری از شهدای جاویدالاثر در این منطقه تفحص شود.
 شناسایی پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
همچنین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام گفت: پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام این استان پس از ۴۱ سال شناسایی شد. به گزارش تسنیم، سرهنگ محمدحسین فولادی روز دوشنبه با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از 41 سال گمنامی شناسایی شد، افزود: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است. این شهید در عملیات والفجر3، سال 1362 به شهادت رسیده است. این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال 1327 در روستای «چشمه پهن» بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شده است. وی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، ادامه داد: آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره‌سازی شده است.